Gjest Gjest_lala_* Skrevet 27. november 2009 #1 Skrevet 27. november 2009 Satt å så på mummitrollet på NRK Super i dag tidlig, og kom på hufsa.Husker dere henne? Hufsa var noe av det skumleste jeg visste om da jeg var liten. Andre ting jeg har hatt mareritt om opp igjennom tidene er disse: -Fraglene og episoden med tunnellen. Det var en vandrehistorie blant fragøene om en tunnell som sugde deg inn hvis man kom bort til den, og Wembley finner tunnellen. Det er kjempeskummel musikk og flere fragler holder til slutt på å bli sugd inn. Fant ingen video, men her er en beskrivelse av episoden. -Tilbake til Oz, og den snakkende veggen. Denne kombinert med den skumle tunnellen fra Fragle episoden var kilde til mang et mareritt hos meg! -Thomas toget. Var en episode hvor de fikk besøk av to, store sorte lokomotiver, som var veldig fæle mot de andre. Har ikke sett denne på maaange år, men tror at denne var ganske skummel. Andre som husker noen fæle og skumle ting fra Barne TV som har satt dype spor?
Sekretæren Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 Pompel og Pilt! Var egentlig ikke bare Vaktmesteren som var skummel, men hele stemningen, dukkene, og ææææææææææ.... er litt redd enda...
Rosalie Skrevet 27. november 2009 #3 Skrevet 27. november 2009 Rädda Joppe. Grusomme greier, og så sur jeg etterhvert ble på faren (?) til Joppe som alltid satte himmel og jord i bevegelse for å finne igjen kosedyret han nok en gang ikke hadde giddet å passe på.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #4 Skrevet 27. november 2009 Aaah, fragletunellen!! Det er det mest traumatiske tvbarndomsminnet mitt. Jeg husker jeg begynte å grine og løp og gjemte meg da de nesten ble sugd inn i tunellen, så jeg fikk aldri med meg hvordan det sluttet. Det var mye skummelt med fraglene, men den episoden tok kaka. Jeg var vel bare 3-4 år, men jeg husker det som om det var i går. Lady og Landstrykeren så jeg heller aldri slutten på. Da blodhunden (hvis navn nå er gått i glemmeboken) ble påkjørt trodde jeg han var død, og begynte å hylgrine så høylydt at jeg ble kastet ut av lekerommet på IKEA.
Meaty Skrevet 27. november 2009 #5 Skrevet 27. november 2009 (endret) Den grusomme PUSLINGEN! Med Tante Grusom herself, aka Vikebe Sæther. Tillegg: Siterer meg selv fra en tråd fra noen år tilbake, for de som lurer på hva dette monsteret er for noe: "Jeg er litt for ung til å huske Pompel og Pilt. Jeg har sett en del av serien etter at jeg ble voksen, og kan godt skjønne hvorfor barna ble vettskremt av dette tidlig på 70-tallet. Men jeg har en figur som er minst like skummel: Puslingen. Er det noen her som husker denne, eller har jeg drømt det i mine verste mareritt? Jeg er nok redd for at den var ekte. Vel, det var faktisk barne-tv-heksa Vibeke Sæther som var utkledd med fælt, piggete hår og spiss nese. Det kom en grusom skrapelyd når hun ristet på hodet, hvilket hun gjorde ofte fordi hun ikke var særlig smart og aldri skjønte logikken i ting. Blant annet prøvde hun å bruke en vippehuske alene, en annen gang prøvde hun å bruke trekantet og firkantet hjul på trillebåra. Musikken til serien var det aller skumleste, og den gikk omtrent gjennom hele episodene, mens Puslingen hoppet fra side til side i takt med musikken. Det er helt sant, jeg hadde faktisk mareritt veldig lenge om denne figuren, at den plutselig dukket opp ved foten av senga mi og ristet på hodet sånn at den fæle lyden kom. " http://home.online.no/~kgroenn/puslingen/puslingen.jpg Fant nå til og med et bilde av makkverket! :redd: Innlegg endret iht. KGs regler. - lillesky (mod) Endret 27. november 2009 av lillesky
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #6 Skrevet 27. november 2009 Ja, Puslingen ja! Tenkte på det samme da jeg så tittelen på tråden, men husket ikke noe navn på programmet. Tror aldri jeg har vært klar over at det var Vibeke Sæther. Skulle nesten likt å se et klipp fra det igjen
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #7 Skrevet 27. november 2009 Øynene bak bildet i "Brødrene Dal og spektralsteinene". Grøsser av det enda.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #9 Skrevet 27. november 2009 Fikk litt noia av "Kroppen min", eller hva det nå het, med Trond Viggo Torgersen Synes det var sååå flaut
Rosalie Skrevet 27. november 2009 #10 Skrevet 27. november 2009 Øynene bak bildet i "Brødrene Dal og spektralsteinene". Grøsser av det enda. Takk skal du faen meg ha. Kommer jeg til å ha mareritt i natt.
Gjest fragment Skrevet 27. november 2009 #11 Skrevet 27. november 2009 Ungdomsserien "Are you afraid of the dark?", hvor man satt rundt et bål og fortalte skumle historier. Vampyrer var alltid veldig skummelt, og glemmer aldri historien hvor en vampyr dukket opp utenfor et vindu. Hufsa var også skremmende, samt skumledama jeg ikke husker navnet på i Den lille havfruen.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #12 Skrevet 28. november 2009 Jeg er en mann som så de verste skrekkfilmene tilgjengelig når jeg var liten uten problemer. Ble aldri skremt av noen ting. Men Hufsa ga meg mareritt, og bare å se den linken der ga meg frysninger.
The Kitten Skrevet 28. november 2009 #13 Skrevet 28. november 2009 Jeg var redd for gamle damer i evigheter etter å ha sett "Hekesene" av Roald Dahl.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #14 Skrevet 28. november 2009 Hehe ja, hufsa er skummel... Er ikke sånne skumle ting lenger nå har jeg følelsen av? Barne TV er ikke lenger hva det en gang var!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. november 2009 #15 Skrevet 28. november 2009 Aaah, fragletunellen!! Det er det mest traumatiske tvbarndomsminnet mitt. Jeg husker jeg begynte å grine og løp og gjemte meg da de nesten ble sugd inn i tunellen, så jeg fikk aldri med meg hvordan det sluttet. Det var mye skummelt med fraglene, men den episoden tok kaka. Jeg var vel bare 3-4 år, men jeg husker det som om det var i går. Jaaa...Hadde faktisk mareritt om natta etter å ha sett den episoden :S Syns fremdeles den er litt skummel I tillegg så må jeg nevne tøydukke anna. Satt med angst hele episoden i frykt for at ikke sara sydame skulle finne henne igjen:)
Gjest Little princess Skrevet 28. november 2009 #16 Skrevet 28. november 2009 Rädda Joppe. Grusomme greier, og så sur jeg etterhvert ble på faren (?) til Joppe som alltid satte himmel og jord i bevegelse for å finne igjen kosedyret han nok en gang ikke hadde giddet å passe på. Ah!! Så enig! jeg syntes i en alder av 5 år at den faren var en stor tøffel..
Meaty Skrevet 28. november 2009 #17 Skrevet 28. november 2009 Hehe ja, hufsa er skummel... Er ikke sånne skumle ting lenger nå har jeg følelsen av? Barne TV er ikke lenger hva det en gang var! Du har ikke sett Teletubbies, skjønner jeg?
MarianneE Skrevet 28. november 2009 #18 Skrevet 28. november 2009 Øynene bak bildet i "Brødrene Dal og spektralsteinene". Grøsser av det enda. Å gud, ja! Scary shit det der!!
Gjest imli Skrevet 28. november 2009 #19 Skrevet 28. november 2009 Hufsa syntes jeg også var skummel. Men var hun ikke egentlig snill? Eller hvordan var det? Og de øynene bak det maleriet i brødrene Dal ja! For ikke å snakke om den søppelhaugen eller hva det nå var, i Fraglene. At barne-tv ikke er så skummelt lenger, har vel noe med at man som voksen forhåpentlig er blitt litt tøffere
Lumê Skrevet 28. november 2009 #20 Skrevet 28. november 2009 Hufsa syntes jeg også var skummel. Men var hun ikke egentlig snill? Eller hvordan var det? Og de øynene bak det maleriet i brødrene Dal ja! For ikke å snakke om den søppelhaugen eller hva det nå var, i Fraglene. At barne-tv ikke er så skummelt lenger, har vel noe med at man som voksen forhåpentlig er blitt litt tøffere Nei, jeg tror faktisk at barne-tv var skumlere før, ikke bare vi som er blitt eldre. Før var det ok å "skremme" ungene, nå til dags er alt så pedagogisk korrekt at til og med tre-fireåringer synes det er "barnslig og teit". Se f.eks teletubbies og drømmehagen. (eller hva det heter) kjære vene, sier jeg bare.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå