Gå til innhold

finn.no

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

trenger noen råd her, har forhåndsbetalt en tlf på 700kr på finn.no.. pengene er overført,men ikke hørt mer fra mennesket, vi hadde jo mail kontakt, men nå er det stille. Hvor lenge skal jeg vente på tilbake mld at tlf er sendt? vil ike lage drama me anmeldelse å rapportering til finn enda,men hvor lang tid skal jeg gi?? overført pengene for 2 dager siden

Videoannonse
Annonse
Skrevet
trenger noen råd her, har forhåndsbetalt en tlf på 700kr på finn.no.. pengene er overført,men ikke hørt mer fra mennesket, vi hadde jo mail kontakt, men nå er det stille. Hvor lenge skal jeg vente på tilbake mld at tlf er sendt? vil ike lage drama me anmeldelse å rapportering til finn enda,men hvor lang tid skal jeg gi?? overført pengene for 2 dager siden

To dager er kanskje i korteste laget. Om dere har forskjellige banker kan jo overføringen ta litt tid, og i tillegg så er det jo ikke sikkert at selger sitter på nettbanken sin døgnet rundt. Jeg ville gitt det totalt fem dager, og SÅ ville jeg laget drama dersom ikke selger lot høre fra seg.

Skrevet
okei,takk for svar:):)

Dumt av deg å overføre penger direkte til selger. Hvorfor i all verden valgte du ikke finns betalingsgaranti istdet?

Skrevet

Jeg har handlet MYE på finn, og jeg har solgt mye på finn. EN skjelden gang hender det at selger skriver mail til meg og sier "nå har jeg sendt varen". som oftest sier jeg "nå har jeg overført penga", og de svarer ved å sende varen. Har vi en annen bank kan det ta 1-3 dager, kommer litt an på. Aldri lurt noen, aldri blitt lurt.

Du kan sende en mail, og si "jeg har overført pengene, har du fått dem allerede? Kanskje du til og med har sendt varen?"

Før du anmelder og styrer på, gi personen en sjanse til å forklare seg.

Gjest Gjest_lena_*
Skrevet
har forhåndsbetalt en tlf på 700kr på finn.no..

Ikke for å være slem eller noe, men man er jo litt lettlurt når man forhåndsbetaler noe. Stor risiko for å sitte med skjegget i postkassa til slutt.

Skrevet
Ikke for å være slem eller noe, men man er jo litt lettlurt når man forhåndsbetaler noe. Stor risiko for å sitte med skjegget i postkassa til slutt.

Jeg har solgt masse på finn.no og kjøpt mye der.

Å det er alltid snakk om forhåndbetaling! For betalingsgarantien tar der mye lengre tid før selgeren får pengene derfor er det omtrent ingen selgere som vil bruke denne.

Velger selv å heller selge ting til kjøpere som forskuddsbetaler da dette er lettere og får pengene raskere.

Har aldri opplevd noe negativt med å forskuddsbetale.

Derimot har jeg vært så dum å sende ting i oppkrav som ikke er blitt hentet ut og da blir det jo dyrt for meg!

men er en helt annen historie.

Skrevet

Å gå til politiet har ingen hensikt for de gidder ikke gjøre en dritt uansett dessverre!

Etter en stund så får du bare brev om at saken er henlagt..

Det jeg gjorde når det var gått to månender å jeg forsatt ikke hadde fått varen var å kontakte familien til selgeren å forklarte situasjon.

Da gikk det bare en dag før pengene var inne kontoen min!

Folk vil vel kanskje si at dette var ganske drastisk men det er mer effektivt enn å gå til politiet!

Men visst jeg var deg ville jeg først sendt melding/mail til selgeren å si at du bare lurte på om pengene var kommet inn.

Mest sannsynlig svarer han at pengene er kommet inn å at varen er sendt :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

hehe fikk bekreftet idag det jeg trodde..pakken er blitt totalskadet av posten så person skulle sette pengene tilbake til meg... er ikke pengene på konto innen ei uke, tenker jeg nok at saken blir tatt vidre jepp

Skrevet (endret)

xx

Endret av Kvinnequiden
Skrevet
hehe fikk bekreftet idag det jeg trodde..pakken er blitt totalskadet av posten så person skulle sette pengene tilbake til meg... er ikke pengene på konto innen ei uke, tenker jeg nok at saken blir tatt vidre jepp

Dersom pakken er skadet av Posten, så er det Posten sitt ansvar å erstatte dersom den var forsvarlig pakket. Norgespakker er forsikret for minst 10 000,- sist jeg sjekket. Jeg sendte en laptop i Posten en gang, og da den kom frem hadde de bulket inn ene hjørnet. Det var snakk om reperasjoner for ca 7000, noe som Posten dekket...

Skrevet

Den hørtes tynn ut spør du meg.

Trodde det var standard prosedyre å sende en epost med bekreftelse på at pakken er sendt og sporingsnummer.

Skrevet

Jaha, ja. Den anser jeg som svært lite troverdig. Håper jeg tar feil og at pengene dine kommer tilbake.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

ja, men hvor lang tid skal man gi før noe mer skjer liksom? er gådd over ei uke nå da,så venter fortsatt på pengene men er litt skeptisk på hvor lang tid det kan ta og overføre da?

Skrevet
ja, men hvor lang tid skal man gi før noe mer skjer liksom? er gådd over ei uke nå da,så venter fortsatt på pengene men er litt skeptisk på hvor lang tid det kan ta og overføre da?

De gangene jeg overfører, og har fått overført, så har det jo vært inne samme dag dersom overføringen skjer tidlig. Eller innen 12 neste dag. Er det snakk om en annen bank tar det kanskje en hel virke dag? Ikke ei uke, med mindre vedkommende har fyllt ut en giro, og betalt manuelt i postkskranken.

Skrevet

Pengene er nok mest sansynlig tapt desverre.

Send han en mail om at du vil politianmelde han på mandags morgen kl 09.00..

Hjelper egentlig ingenting å anmelde han til politiet for svindel, hvis du ikke vet mere om vedkomende enn en epostadresse.

Skrevet

Send mail til finn.no. de kan hjelpe deg med å sende mail til selgeren, sperre han ute fra finn.no o.l

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

regner med pengene er tapt og summen er jo ikke så stor,men det er prinsippet!!!!

tusen takk for hjelp da:) skal komme igang imorgen med mail å evt anmeldelse,uansett så får vedkomne en anmeldelse for bedrageri på seg.

• 4 uker senere...
Skrevet
regner med pengene er tapt og summen er jo ikke så stor,men det er prinsippet!!!!

tusen takk for hjelp da:) skal komme igang imorgen med mail å evt anmeldelse,uansett så får vedkomne en anmeldelse for bedrageri på seg.

Hvordan gikk det? Fikk du pengene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...