Gå til innhold

Tips om godt hotell for fem dager i New York?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som den del av neste års ferie, skal vi fem dager til New York - jeg har aldri vært der før, så nå trenger jegtips til et godt hotell for fem overnattinger.

Jeg har for meg at enten området rundt Times Square eller Central Park er de mest ideelle, men, som sagt: trenger tips! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bodde på på Grand Hyatt, vegg i vegg med Grand Central Station da vi var der i sommer. Veldig grei beliggenhet, og store fine rom.

Anbefaler å bruke Travelzoo for å booke hotell. Det er en side som fanger opp tilbud som hoteller legger ut. Vi var på lang rundreise i USA og booket mange av rommene der. Bodde stort sett på 4* hotell, ofte for en svært rimelig penge. Noe som også er en fordel i forhold til f.eks. hotels.com og lignende er at man booker direkte å hotellet sin side, og stort sett kun reserverer rommet og ikke trenger å forhåndsbetale. På flere av destinasjonene booket jeg rom som virket ok, og fulgte jevnlig med på siden og booket nytt (og avbest. det andre) hvis det ble lagt ut noe annet som virket bedre.

Skrevet

Comfort Inn Times Square. Var der i januar. Veldig fornøyd med hotellet, faktisk så fornøyd at jeg skal bo der igjen i februar.

Skrevet

Hei

Kona og jeg var der for to år siden og vi valgte å bo i Long Island City. Det høres kanskje langt borte ut men det er rett over East river (på Brooklyn siden) og der fikk vi et nytt hotell rom for halve prisen iforhold til Manhattan hotellene. Og det var ikke vanskelig å komme seg rundt heller...jeg tror det var to stopp med subway til Manhattan og linjen gikk rett til Blant annet Times square. Her er mitt reisebrev med bilder, linker og kart: http://gardkarlsen.com/NYC_travelogue_2007.htm :-)

Skrevet (endret)

Nå har jeg ikke vært i NY enda, men jeg og venninnen min har bestilt på Newton Hotel på Upper West Side (ikke langt unna Central Park). Hotellet ser litt slitt ut, men jeg har kun hørt positive ting fra folk jeg kjenner som har bodd der:)

Endret av josefin88
Skrevet

The Modern bodde vi på. Det ligger rett ved Broadway, fem minutter fra Times Square. Supert hotell og super beliggenhet!

Skrevet
Hotel Edison ved Times Square er bra og rimelig. Vi var i hvert fall veldig fornøyde :)

Her bodde jeg også i oktober i fjor. Veldig fornøyd. Sentralt og ikke langt unna shopping eller noe.

• 4 uker senere...
Skrevet

Datteren min og jeg var der ei knapp uke i mai, og da bodde vi på Millenium UN Plaza. Jeg valgte dette hotellet ikke minst pga svømmebassenget (datteren min er 13 år), og det at det var store og gode rom (jeg så for meg at vi ikke akkurat rekte gatelangs om kveldene, men heller tilbrakte tid på rommet da).

Hotellet lå like ved East River, og tvers over gata lå FN-bygningen. Det var en utrolig utsikt fra rommet - vårt rom var i 38. etasje. Bare et par kvartaler oppfor lå Grand Central Station med buss-, tog- og undergrunnsforbindelser.

Jeg bestilte fly og hotell gjennom USA-spesialisten. For min egen del var jeg veldig glad for at jeg ikke hadde bestilt separat helt på egen hånd. Jeg ble nemlig syk noen uker før vi opprinnelig skulle reist, og da var det veldig godt å ha reisebyrået til å ordne opp i avbestillinger. Så vi endte opp med å dra tre måneder senere enn først planlagt, og det angret vi ikke på. Mai var en veldig behagelig måned å besøke NY :foto:

Vi skal tilbake igjen i mai 2011, og kommer til å bo på samme hotellet :jepp:

Skrevet
Datteren min og jeg var der ei knapp uke i mai, og da bodde vi på Millenium UN Plaza. Jeg valgte dette hotellet ikke minst pga svømmebassenget (datteren min er 13 år), og det at det var store og gode rom (jeg så for meg at vi ikke akkurat rekte gatelangs om kveldene, men heller tilbrakte tid på rommet da).

Hotellet lå like ved East River, og tvers over gata lå FN-bygningen. Det var en utrolig utsikt fra rommet - vårt rom var i 38. etasje. Bare et par kvartaler oppfor lå Grand Central Station med buss-, tog- og undergrunnsforbindelser.

Jeg bestilte fly og hotell gjennom USA-spesialisten. For min egen del var jeg veldig glad for at jeg ikke hadde bestilt separat helt på egen hånd. Jeg ble nemlig syk noen uker før vi opprinnelig skulle reist, og da var det veldig godt å ha reisebyrået til å ordne opp i avbestillinger. Så vi endte opp med å dra tre måneder senere enn først planlagt, og det angret vi ikke på. Mai var en veldig behagelig måned å besøke NY :foto:

Vi skal tilbake igjen i mai 2011, og kommer til å bo på samme hotellet :jepp:

Hvor mye betalte du? :P med usa spes...

Skrevet
Hvor mye betalte du? :P med usa spes...

For fly og 6 netter på hotell betalte jeg rett over kr 21 000 for 2 personer. Datteren min betalte det samme som en voksen på flyet.

• 2 uker senere...
Gjest Til Ingridsr
Skrevet
For fly og 6 netter på hotell betalte jeg rett over kr 21 000 for 2 personer. Datteren min betalte det samme som en voksen på flyet.

Du bare lurte på en ting , kunne dere labbe til f,eks 5th Avenue Shopping?

er det et hotell som ligger på manhatten? takk for hjelp:)

Skrevet

Affinia har noen fine hoteller på Manhattan, Affinia Shelburne har f eks en fin takterrasse.

http://www.affinia.com/New-York-City-Hotel...rne-Murray-Hill

http://www.affinia.com/New-York-City-Hotel...=Affinia-Dumont

Hvis man ønsker et et supertrendy hotell kan Hudson Hotel anbefales. Flott beliggenhet i sørvestre hjørne av Central Park (rett ved stor t-banestasjon). Litt små rom, men bra standard. Mest unge gjester. Også takterrase.

http://www.hudsonhotel.com/#/home/

Hoteller i NY er jo ganske dyrt, men billigere i perioder. www.travelzoo.com har ofte bra priser

Skrevet (endret)
Du bare lurte på en ting , kunne dere labbe til f,eks 5th Avenue Shopping?

er det et hotell som ligger på manhatten? takk for hjelp:)

Ja, vi gikk til 5th avenue uten problemer. Hotellet lå mellom "1st and 2nd Avenue", og da var det ikke mange kvartalene opp til 5th Avenue. Vi spaserte også til Central Park, og også tvers over hele Manhattan til vi kom til Hudson River der vi hadde forhåndsbestilt båttur fra. Gikk overraskende raskt, og min tenåring klaget ikke i det hele tatt :ler:

Beliggenhetsmessig ligger hotellet på "Midtown Manhattan", altså midt på Manhattan.

Jeg har lagt ved to bilder. Det ene bildet er utsikten knipset fra rommet vårt, og det andre bildet er tatt da vi var på båttur. Her ser man Empire State Building, så er det FN-bygningen som er den store bygningen til høyre for den, og så hotellet vårt like ved siden av den igjen.

post-32829-1262972935_thumb.jpg

post-32829-1262973198_thumb.jpg

Endret av Ingridsr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...