Gå til innhold

Trapper med sekk på ryggen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mariann_*
Skrevet

Hei.

Jeg trener i trapper der jeg bor, ca 30 minutter om gangen. Dette gir meg fin styrke til lår og rumpe. Nå kjenner jeg at jeg begynner å stagnere litt, og at jeg kunne trengt mer motstand. Vil det være effektivt å gå med en tung sekk på ryggen, og hvordan burde jeg isåfall gå frem?

Hvor tung burde den være, og hva burde jeg passe på for ikke å skade ryggen?

Håper noen kan gi meg et svar.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_jomfrua_*
Skrevet
Hei.

Jeg trener i trapper der jeg bor, ca 30 minutter om gangen. Dette gir meg fin styrke til lår og rumpe. Nå kjenner jeg at jeg begynner å stagnere litt, og at jeg kunne trengt mer motstand. Vil det være effektivt å gå med en tung sekk på ryggen, og hvordan burde jeg isåfall gå frem?

Hvor tung burde den være, og hva burde jeg passe på for ikke å skade ryggen?

Håper noen kan gi meg et svar.

Jeg hadde vært mer bekymret for knærna enn ryggen. En ting er å gå i med din egen vekt i trapper. Men å hive på kilo på ryggen vil fort kunne slite for mye på knærna.

Jeg hadde heller valgt å fortsette i trapper med din egen vekt og i tillegg begynt med annen trening. Variasjon er viktig også for slitasje på kroppen :)

Skrevet
Jeg hadde vært mer bekymret for knærna enn ryggen. En ting er å gå i med din egen vekt i trapper. Men å hive på kilo på ryggen vil fort kunne slite for mye på knærna.

Jeg hadde heller valgt å fortsette i trapper med din egen vekt og i tillegg begynt med annen trening. Variasjon er viktig også for slitasje på kroppen :)

Hei!

Sjekk ut www.lifeguide.no Det er hjemmetrening for alle! Jeg er en flittig bruker, og det fungerer som bare det :-)

Skrevet

Jeg vil si kjør på - hiv noen flasker med vann oppi sekken. 1 liter vann tilsvarer 1 kg. Fin kondisjonstrening! :)

Skrevet
Jeg vil si kjør på - hiv noen flasker med vann oppi sekken. 1 liter vann tilsvarer 1 kg. Fin kondisjonstrening! :)

Takk for svar:) Hvor mange kg syns du jeg kan begynne med, og syns du jeg burde korte ned på tiden når jeg gjør dette?

Burde jeg ha ryggen rett, eller kan jeg bøye meg mot lårene?

Håper du vet! :)

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

ja godt poeng :) Jg driver med annen trening også, men tenkte jeg ville utfordre meg litt mer på denne måten også.

Skrevet
Hei!

Sjekk ut www.lifeguide.no Det er hjemmetrening for alle! Jeg er en flittig bruker, og det fungerer som bare det :-)

takk for tipset :) Det er bare det at jeg syns hjemmetrening er så kjedelig... :sjenert:

Skrevet
Takk for svar:) Hvor mange kg syns du jeg kan begynne med, og syns du jeg burde korte ned på tiden når jeg gjør dette?

Burde jeg ha ryggen rett, eller kan jeg bøye meg mot lårene?

Håper du vet! :)

IMO burde du være så rett i holdningen som mulig, da får du brukt rumpa og ryggen også. Men jeg er ingen ekspert i trappetrening :)

Tja, begynn med 3 kg? Vekta vil jo avhenge av tempoet du ønsker å kjøre i :)

Skrevet
IMO burde du være så rett i holdningen som mulig, da får du brukt rumpa og ryggen også. Men jeg er ingen ekspert i trappetrening :)

Tja, begynn med 3 kg? Vekta vil jo avhenge av tempoet du ønsker å kjøre i :)

Flott med svar, ekspert eller ei :)

Er det når man har rett rygg man trener rumpa best? Jeg har egentlig følt at jeg bruker setemusklene mest når jeg bøyer overkroppen, er det noe jeg bare inbiller meg?

(og du, hva betyr IMO egentlig?)

Skrevet
Flott med svar, ekspert eller ei :)

Er det når man har rett rygg man trener rumpa best? Jeg har egentlig følt at jeg bruker setemusklene mest når jeg bøyer overkroppen, er det noe jeg bare inbiller meg?

(og du, hva betyr IMO egentlig?)

In My Opinion :) Jeg tenkte rett i ryggen fordi det minner kanskje litt om utfall - men du har rett, da bruker man lårene. Høhø. Men også rumpa! Og når ryggen er rett trener man også ryggen og magen. Men som sagt... gjør det som svir mest, det er best trening ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...