Gjest Gjest Skrevet 26. november 2009 #1 Skrevet 26. november 2009 Jeg har et ganske stort tvbord i folie som jeg tenkte å male. Jeg har funnet ut at jeg trenger pussepapir, vannbasert heftgrunn og vannbasert maling. Hvor mye penger burde jeg beregne å måtte bruke på dette? (tvbordet er ca 1,5 meter langt og 50 cm bredt eller dypt eller hva det heter. Jeg må også male inni det.) Skal selvfølgelig kontakte ulike butikker etterhvert og høre, men tenkte kanskje noen hadde gjort dette og kan gi meg et overslag.?
*appifany* Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 Pussepapir 50,- Heftgrunn 0.5l: 100,- Maling 0.5l: 100,- Bra rulle med innlegg og bøyle: 130,- God kost fra jordan(med sort håndtak): 100,- Evt maskeringstape for detaljer: 100,- Se det nye resultatet: Priceless
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #3 Skrevet 27. november 2009 Pussepapir 50,- Heftgrunn 0.5l: 100,- Maling 0.5l: 100,- Bra rulle med innlegg og bøyle: 130,- God kost fra jordan(med sort håndtak): 100,- Evt maskeringstape for detaljer: 100,- Se det nye resultatet: Priceless Takk for svar, da har jeg noe å gå utifra=)
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 29. november 2009 #4 Skrevet 29. november 2009 Takk for svar, da har jeg noe å gå utifra=) Kost og rulle kan du kjøpe billig. Viss du bare skal male dette møbelet, hadde jeg ikke lagt så mye penger i det, men viss du skal male mer, ville jeg kjøpt dyrt.
*appifany* Skrevet 29. november 2009 #5 Skrevet 29. november 2009 Resultatmessig er det best å bruke dyrt utstyr. Sånn er det bare.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #6 Skrevet 30. november 2009 Styr ihvertfall unna billige pensler fra butikker a la Europris! De mister håra etterhvert og har elendig dekkevne slik at man må male et strøk ekstra...
Gjest ts Skrevet 4. desember 2009 #7 Skrevet 4. desember 2009 Det ble en veldig billig løsning. Fikk en rest sandpapir hos foredrene mine, samt en rest med heftgrunn og to forskjelloge hvitfarger til de to lagene med maling, men det gjør jo ikke noe, bruker den fineste fargen ytterst. Det er snakk om "vanlig" hvit og eggehvit, så det tror jeg går helt fint. Ellers kjøpte jeg en sånn rulle på europris som har fungert helt topp. Kostet ca. 30 kroner, for en liten rulleholder med brett og 4 maleruller. Så alt i alt, ble det faktisk bare 30,- for å gjøre bordet helt nytt, at jeg ikke tenkte på det før at folk ofte har rester liggende som de aldri får brukt, jeg er kjempefornøyd!=D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå