Piñacolada Skrevet 22. august 2003 #1 Skrevet 22. august 2003 Kan folk VÆRE SÅ INDERLIG SNILLE å slutte med å skrive på SMS-språk når de skriver i innlegg???? Jeg irriterer meg grønn over sånt!!! Kan til nød forstå det når man faktisk skriver en SMS (selv om de fleste nyere mobiltlf har ordbok slik at det blir unødvendig), men i innlegg på KG??? Hva mener dere andre? Noen mener sikkert jeg har et luksusproblem. So be it.
VesleBråka Skrevet 22. august 2003 #2 Skrevet 22. august 2003 Har selv mobbet noen for SMS-språket deres, om de skrev så sakte på touch at de ikke orket tanken på å skrive hele ord.. slike folk tenker gjerne ikke på at andre ikke gidder lese avstumpet norsk. De begrenser selv sitt publikum.
Nelle Skrevet 22. august 2003 #3 Skrevet 22. august 2003 SMS språk er helt FORFERDELIG å lese alle andre steder enn på tekstmeldinger. SMS språk på mobilen har forøvrig ingenting med ordbok/ikke ordbok å gjøre, men det faktum at man korter ned en melding slik at man får alt inn på en melding og slipper å sende to... Nelle
Snupi Skrevet 22. august 2003 #4 Skrevet 22. august 2003 Ja men hvis man skjønner sms-språk, så er det vel ikke så vanskelig å forstå den her heller? :-? Kan ikke se det som noe problem akkurat. 8)
Gjest Starya Skrevet 22. august 2003 #5 Skrevet 22. august 2003 Mn forstr dt d r bare så jvla tngt å lese. Hvis man tar det for langt altså. En og annen d og r tåler vel de fleste, selv om det er noe hensiktsløst.
Bokalven Skrevet 23. august 2003 #7 Skrevet 23. august 2003 Jeg slutter meg til koret over. Jeg hater også SMS-språk. Nekter til og med skrive det på SMS, og blir sur hvis noen skriver det til meg. Jeg oppfatter det faktisk som om personen ikke kan beherske det norske språk. Klarer definitivt ikke å ta innlegg med SMS-språk seriøst. Slike inlegg virker lite gjennomtenkt, slappe, og veldig fjortis. Dette er tross alt et skriftelig debattforum, man burde tenke over hva man skriver!
Ingeborg Skrevet 23. august 2003 #8 Skrevet 23. august 2003 Jeg slutter meg til koret over. Jeg hater også SMS-språk. Nekter til og med skrive det på SMS, og blir sur hvis noen skriver det til meg. Jeg oppfatter det faktisk som om personen ikke kan beherske det norske språk. Klarer definitivt ikke å ta innlegg med SMS-språk seriøst. Slike inlegg virker lite gjennomtenkt, slappe, og veldig fjortis. Dette er tross alt et skriftelig debattforum, man burde tenke over hva man skriver! :enig:
Gjest dr. ian Skrevet 23. august 2003 #9 Skrevet 23. august 2003 Det er veldig slitsomt å skrive korrekt norsk på sms, men jeg greier det!! dorian
Gjest Gjesta Skrevet 23. august 2003 #10 Skrevet 23. august 2003 Hater SMS-språk!! :evil: :evil: :evil: (Når jeg en sjelden gang får melding på sm-språk, svarer jeg med bare "hæ?"...) Clea
jordbær Skrevet 24. august 2003 #11 Skrevet 24. august 2003 Ja men hvis man skjønner sms-språk, så er det vel ikke så vanskelig å forstå den her heller? :-? Kan ikke se det som noe problem akkurat. 8) Problemet er at en sms inneholder 160tegn(inkl. mellomrom) og mobilen har bare noen få taster til å skrive på. SMS-språk brukes for å få plass til mer tekst i en melding enn du ellers ville hatt mulighet til. PCer der i mot har VANLIGVIS et HELT tastatur med alle bokstaver og tall på. Dette diskusjonsforumet har ingen begrensning på hvor mange tegn du får ha med. Så utnytt den muligheten! Ikke skriv SMS-språk her. Det er bare dumt... Støtter lunacia.. SMS-språk er dumt, til og med i tekstmeldinger..
Sandman Skrevet 24. august 2003 #12 Skrevet 24. august 2003 Jeg ville en periode være litt kul å skrive sms-språk på mobilen, og jeg sleit som et helvete med å skrive det "moderne og lettvinte" språket, men det var jaggu så vanskelig at jeg begynte å skrive vanlig igjen. Det gikk mye fortere... ...så nå er jeg ikke det grann kul mere...
Crazee Skrevet 24. august 2003 #13 Skrevet 24. august 2003 ...så nå er jeg ikke det grann kul mere... Kult!
Gjest Tex Skrevet 24. august 2003 #14 Skrevet 24. august 2003 Bryr jeg meg igrunn ganske lite om. Jeg henger meg mer opp i regelrette skrivefeil. Ellers har jeg det bra. Har du?
Gjest lekebøll Skrevet 24. august 2003 #15 Skrevet 24. august 2003 "SMS-språk" brukes for å forkorte ord og setninger på grunn av for liten plass. Det er ikke god norsk, og kan bare så vidt godkjennes i sms'er. Det er like dumt å skrive "d", som å skrive "dit" - når man mener "det"!
Gjest Brunhilde Skrevet 24. august 2003 #16 Skrevet 24. august 2003 Enig med deg Piñacolada! Og nei, jeg syns ikke det er et luksusproblem! Men nå er nok jeg den typen som irriterer meg over skrivefeil og manglende tegnsetting også... En annen ting som får meg til å se bortimot mørkerødt er uttrykkene asså og oxo. Finner ingen av de to i min ordbok - kanskje den er for gammel? Språket vårt er vakkert og, syns jeg, verd å ta vare på! Nemlig.
Montezuma Skrevet 24. august 2003 #17 Skrevet 24. august 2003 For min del handler d om vane og dårlig tid! Skriver mye sms, og har mye stress på jobben der jeg må skrive kjappe beskjeder. Og en vane er vond å vende , vet du.....! Prøver å skjerpe meg på pc og for hånd, men det sniker seg som oftest inn noe alikevel. Men du kan jo bare la vær å lese de innleggene du ikke ønsker å lese......
Gjest Kira Skrevet 25. august 2003 #18 Skrevet 25. august 2003 "R zÅ EkLt aZ d Hr GiDr j iK aZ.." fikk jeg på en melding engang, eller, har fått flere slike meldinger på den skrivemåten ... Og masse uforståelige ord. Skjønner ikke hva det står på meldingen engang. Skriver vanlig "norsk", til og med på SMS, jeg, da. Slik som jeg skriver her, some et innlegg. SMS-språk er uansett uviktig. Greit nok å korte ned noen ord, for å få plass på meldingen, men det finnes da grenser.
Gjest Dolphina Skrevet 25. august 2003 #19 Skrevet 25. august 2003 Helt enig med dere! Jeg forkorter det til d og jeg jg noen ganger hvis det er trangt på sms`n, men aldri ellers, kun sms. Det er irriterende med de som gjør det på alt. Det er en grunn til at vi skriver med alle ordene. Tenk på barna som skal lære seg å skrive og foreldrene kun bruker sms-språk, da blir det ikke lett! Nei lenge leve norsken!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå