Gjest Chubbie Skrevet 26. november 2009 #1 Skrevet 26. november 2009 Hei.Jeg er ei jente/dame på 25 år,har to barn,noe ekstra på kroppen og god matlyst..Elsker cola og snacks..Men prøver hardt å holde det til helgene..Men jeg har ikke alltid gjort det,og det lider jeg for nå..Er ca 1.61 m høy og veier 71,5 kg..Kan ikke det med å regne ut bmi men jeg trenger jo ikke å kunne det for å vite at jeg veier litt for mye..Jeg har begynt å se på meg selv som avskyelig og feit..Jeg sliter veldig med dette og vet ikke hva jeg skal gjøre..Å bare spise sunt funker ikke for meg.Er det noe annet man kan gjøre i tillegg til å spise sunt og å trene??
Jade Skrevet 26. november 2009 #2 Skrevet 26. november 2009 Nei! Kaloriene du spiser må trimmes av igjen. Spiser du mye usunn mat, må du trimme umenneskelig mye. Det heter ikke kaloribomber for ingenting. Det beste er å finne en trening som er realistisk og kjekk for deg. Og så må du droppe snacksen og colaen. Kutte på kaloriene også på vanlig mat. Velg mat som har få kalorier men som metter og er sunne. Husk å spise variert slik at du får i deg alt du trenger! Husk at kroppen din trenger fett også. Men sunt fett, og alt med måte! Kutt alt det usunne NÅ! Kos deg gjerne i helgen, men alt med måte. Det er forskjell på en liten sjokolade og en svær godtepose. Stor forskjell på en god porsjon med fet middag og 3 porsjoner + dessert. Husk også at hvis du "sulter" deg (spiser for få kalorier), så går kroppen i sparemodus slik at du ikke tar av. Kroppen din trenger også energi for å kunne fungere (og trene!). + at du trenger litt energi for å være supermamma --- Og nei, du er ikke fet Men hvis du fortsetter å stappe i deg cola og snacks uten å trene, så kommer du til å bli det!
Gjest Gjest_la flaca_* Skrevet 27. november 2009 #3 Skrevet 27. november 2009 Jeg vil si det er best å begynne med å være mer aktiv. Jo mer du går, jogger, sykler eller er aktiv på en eller annen måte, jo fortere begynner kroppen å få lyst på andre ting enn cola og potetgull. Men det er viktig å ikke ta helt av med trening og supersunn mat så du blir lei etter ei uke. Vær realistisk. Begynn i det små med å gå 45 min på kvelden for eksempel, hvis du har mulighet til det. Legg inn intervaller med jogging der du har lyst. Hvis du gjør det noen ganger i uka er det utrolig hvor fort du føler deg forandret og får lyst til å spise litt sunnere. Og ellers; husk å drikke masse vann, spis ofte og lite, og prioriter rent kjøtt, fiber, frukt og grønt men ikke kutt ut ned alt for mye på karbohydratene! Unn deg litt cola light i ukedagene så du ikke får abstinenser. Lykke til! Tenk langsiktig!
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #4 Skrevet 27. november 2009 Jeg elsker også snacks og søte ting, men har foreløpig sluppet de ekstra kiloene. Likevel har jeg fått beskjed av legen å holde meg til en lavkarbodiett som inkluderer å kutte ut alt som smaker søtt som frukt, samt poteter, pasta, ris og fine bakevarer. Dette fordi jeg ligger i forstadie til svangerskapsdiabetes. Jeg trodde det kom til å bli helt jævelig, men det er merkelig hvordan hjernen innstiller seg om man bare ikke kan. Jeg tenker nytt på alle fronter og kun en sjelden må jeg bare ha en bolle e.l. Jeg småspiser gulrot og nøtter om jeg føler meg fristet på noe, og drikker masse vann hele tiden. Det rare er at jeg føler meg som et mye mer opplagt menneske etter at jeg gjorde dette grepet. Så jeg tror alt handler om vilje og motivasjon. Har du vireklig lyst til å gå ned i vekt må du nok legge vekk ideen om du bare må ha snacks og det ikke funker å kutte den ut. Må man så klarer man det utroligste. Man får også seg en god vekker at det faktisk ikke er så ille. Hadde jeg vært deg, ville jeg tatt en raid hjemme og kastet alt som er usunt i søpla og begynne å forske på hva man kan stappe i seg i stedet. Jeg ville ikke ha unnet meg noe usunt, før "tvangstankene" som noe søtt eller snacks var under kontroll. Sett deg et mål på en måned eller noe og hver streng med deg selv. Tipper kroppen din får en annen forbrenning etter endringen. Lykke til
Gjest Supermimz Skrevet 27. november 2009 #5 Skrevet 27. november 2009 Er du sikker på at det ikke funker for deg å spise sunt? Hvorfor funker det ikke? Jeg tror kansje du mener at du er en av oss har den type kropp som tar til seg alt av sukker. Derfor er det ekstra viktig at du passer på hva du putter i munnen. Det går an å kutte ned på sukkeret
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #6 Skrevet 27. november 2009 hvis man starter med å kutte ut mest mulig sukker/snack og blir nødt til å ta et knekkebrød i stedet om man er fysen, vil man fort se at dette faktisk dekker over søt/snacksbehovet og det blir en vane etterhvert å finne alternative løsninger. Det sitter mest i hue, men man må ville det selv!
Gjest LaLinda Skrevet 27. november 2009 #7 Skrevet 27. november 2009 Begynn å gå tur hver dag. Og kjøp deg pulsklokke. Ved puls på 140 til 160 forbrenner du fett og klarer du å holde tempoet så får du en god treningsøkt ved å gå en time.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #8 Skrevet 27. november 2009 Jeg har meldt meg inn i vektklubb.no for å få litt oversikt over hva jeg faktisk spiser, hvor mye kalorier jeg skal ha pr dag for å gå ned i vekt. det er masse bra tips her på både trening og matoppskrifter og sånn. Funker for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå