Gjest snill Skrevet 22. august 2003 #1 Del Skrevet 22. august 2003 Hei Jeg har en kravstor familie og svigerfamilie som krever alt føler jeg. Jeg er snill og har lyst å gi men har ikke overskudd og tid siden jeg jobber. Det er i tiilegg en konflikt gåemnde mellom familiene slik at når jeg er sammen med den ene familien så blir det ikke sett på som så bra av den andre part. Jeg prøver å være megeler men det ¨år ikke så bra. Min mann har lyst å kutte ut sin egen familei fordi han synes de er urimelige spesielt mot meg, men jeg føler det er feil. Har lyst å ha kontakt med begge parter fordi dete r viktig, men selvfølgelgi på et normalt plan. Føler meg utnyttet. Dette er veldig vanskelig for oss. Føler meg utnyttet fordi ingen av familiene er ærlige og begge parter lager til spetakkel. Nå er jeg oppriktig lei. Vi har barn så derfor har jeg forsøkit å megle. Det er slitsomt at dett ikke går an å ha en normal kontakt. Synes det virker som de er sjalu. Synes det er smålig av dem å gi oss slike problemer. Har først nå gått opp for meg at folk generelt ikke bare er snill. Selv den nærmeste familie er ikke bare snill. Hva gjør jeg hvordan takle slik smålighet? Tror jeg må slutte å ha jevnlig kontakt med dem og begynne å ha sjeldnere kontakt. Tror de at de eier meg? Hva skal jeg gjøre ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 22. august 2003 #2 Del Skrevet 22. august 2003 Et godt forhold til familie på begge sider kan umulig være en lett afære når det er slik som i ditt tilfelle. Det som slår meg er at du tenker mere på de andres behov enn ditt og din manns behov. Du virker som om du er snill som dagen er lang og ønsker et godt forhold i familien, du har de beste meninger men glemmer dere selv helt bort. Det virker som om det er utrolig slitsomt for deg og din mann. Istedet for å drive med denne meklinge burde du og din mann sette foten ned og ikke innvolvere dere i disse uenighetene. Dette er noe som dere kan si ifra om. Gå på besøk, men hold dere borte fra følsomme temaer. Er dere bestemt og holder dere konsekvent utenfor alle konflikter, har familien ikke noe annet valg enn å respektere dette. Tenk rett og slett på hva som kjennes best for dere selv. Håper å få høre hvordan dette går, og ønsker dere lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå