Gjest Problematique Skrevet 26. november 2009 #1 Skrevet 26. november 2009 Må snart sende avgårde julegaven som skal i posten... Men jeg kom plutselig til å tenke på noe. Det er et fotografi, i glass og ramme. Går det egentlig ann å sende i posten? Redd for at glasset skal knuse og ripe opp bildet Selv med x lag bobleplast er det jo en viss risiko, de behandler jo pakker ganske hardhendt?
Gjest Pakkemannen Skrevet 26. november 2009 #2 Skrevet 26. november 2009 Krever nøye gjennomtenkt pakking. Tenk deg en eske som er for stor alle veier i forhold til bildet, men samme form som bildet. Så trenger du skumplastplater som er som ei ramme, altså midten er skjært bort. En slik skumplastplate på framsiden og en på baksiden av bildet. Disse må være så vidt tykkere enn esken slik at de klemmer pent mot bilderamma og kanskje litt innpå glasse. Dermed unngår du brytninger som kan forekomme når pakka får seg et slag på midten. Er esken stiv kan du bruke heldekkende skumplater. Litt jobb å skjønne hva jeg mener, men jeg gidder ikke tegne og forklare her og nå...
Gjest Problematique Skrevet 26. november 2009 #3 Skrevet 26. november 2009 Hmm, jeg skjønner. Det må være såpass ja.
Bernardette Skrevet 27. november 2009 #4 Skrevet 27. november 2009 Jeg pleier å pakke med ganske hard papp. Har sendt dette over 3.000 km. og det gikk strålende!
Pingting Skrevet 27. november 2009 #5 Skrevet 27. november 2009 Prøv å få tak i "stor" bobleplast, altså med større bobler. Jeg har brukt det et par ganger, og har en liten teori om at den absorberer støtet bedre. Eller prøv å skjære til litt isopor slik at ramma er pakka veldig tett? Før i tiden gikk det an å få satt på sånne "Forsiktig"-merker på pakkene, hør på postkontoret om det er mulig?
Gjest Pakkemannen Skrevet 27. november 2009 #6 Skrevet 27. november 2009 Om det må pakkes som jeg foreslo kommer jo an på størrelsen. Er det 15x20 eller halvmeteren og oppover?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå