Gå til innhold

Rydder du før du får besøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rydder du før du får besøk?

:husarbeid:

Har du noen gang latt være å la folk komme inn til deg pga rot?

:velkommen:

Nysgjerrig på hvor like/ulike vi er :skravle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jeg rydder kommer an på hvem jeg får beøk av og hvor rotete det er her.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Rydder før besøk ja, fordi det som oftest er rotete her.

Ja, om det er for rotete så faktisk.

Skrevet

Ja, noen mer enn andre. For noen holder det at det ikke ser bomba ut. Andre slipper jeg ikke inn i ganga engang om ikke ALT er perfekt. Kan lempe litt på soverommet da. Ikke mange som skal inn der!

Skrevet

Jeg har det aldri rotete :danser:

Jeg rydder med meg evt. rot hver gang jeg reiser meg eller går til et nytt rom sånn at jeg slipper for alltid :nigo:

Skrevet

Ja, jeg rydder!! Ofte støvsuger jeg også... Ikke fordi det pleier å være skittent, men jeg vil at alt skal være helt rent og pent! Har ikke lyst til at folk skal gå hjem og tenke på kattehårene langs listene...

Men jeg har ikke sagt nei til besøk om folk kommer uanmeldt... Unnskylder meg med at jeg ikke har fått ryddet selvfølgelig! :)

Skrevet

Kommer ann på.

Om det skulle være rotete her, så rydder jeg litt først, men vanligvis så rydder jeg sjeldent fordi jeg får besøk.

Eneste er vel at jeg støvsuger og lufter før en kompis av meg kommer, men det er fordi han er allergisk mot hund og støv.

Skrevet

Vet jeg noen kommer, pleier jeg som regel å raske over med støvsuger om det er noen dager siden sist i tillegg til å tørke over toalett, servant og speil på badet og skifte gjestehåndklær.

Det er ikke noe problem med uventet besøk heller, pleier sjelden å være bomba hjemme hos meg. De få gangene de to tingene sammenfaller, ber jeg bare besøket å lukke øynene for rotet :)

Skrevet

Her i huset må det ryddes (og vaskes) før besøk. Dyr og små barn er ikke nøkkelen til et plettfritt hjem. :fnise: Ikke at det må være plettfritt, men vi liker at det er koselig her når vi skal få besøk.

Skrevet

Ja, noe rydding må til siden det stort sett er rotete her. Og det har også hendt at jeg har nektet å ta imot besøk fordi det rett og slett har vært veldig rotete.

Skrevet

Sjeldent. Vi har det stort sett helt ryddig. :) (Skal ikke ta æren for det, det er mannen min som er den ryddige av oss :ler: )

Skrevet

Rydder som regel litt før jeg får besøk ja :)

Skrevet

Jeg rydder før besøk, men som sagt før her, kommer an på hvem som kommer. Likevel er det greit med et "reint" spisebord og salongbord når man skal spise. Plass i sofaen, og et bad som lukter godt. :)

Skrevet

Nja.. jeg lufter litt og ser over at det ikke ser veldig rotete ut, men stort sett ikke så mye mer. Det er bare meg i huset for tiden og da blir det ikke så veldig rotete :)

Skrevet

Har gitt opp det altså.

ikke mange som får slippe inn i kaoset da :)

Skrevet
Ja, noe rydding må til siden det stort sett er rotete her. Og det har også hendt at jeg har nektet å ta imot besøk fordi det rett og slett har vært veldig rotete.

Samme her.

Skrevet

Ja, jeg rydder. Og støvsuger om det er lenge siden sist. Tørker over speil, vask og do. Uanmeldt besøk er noe jeg hater intenst, og heldigvis er det svært sjelden jeg får dette.

Jeg har det som oftest veldig ryddig hjemme, eneste unntaket er soverommet og kjøkkenet om jeg har kokkelert veldig. Jeg blir stresset og irritabel av rot, og liker ikke komme på besøk til folk hvor det ser bombet ut. Ekleste jeg vet er om jeg skal bruke badet, og det er tannkremsprut over hele speilet, vasken er helt nedsarvet, og det gjerne er spor i do også... Æsj! Det tar tredve sekunder å tørke raskt over speil og vask, og fem sekunder å stake litt med dokosten. Såpass bør man klare når man har invitert folk.

Skrevet

JA! Rydder før vi får besøk. Hender jeg kvier meg for å invitere folk hjem fordi det ser for ille ut. Da er det snakk om folk jeg ikke kjenner så godt, feks at det skal være komitemøte med foreldre som har ansvar for arrangement og at jeg er satt opp som gruppeleder. Da hender det at jeg foreslår at vi møtes på kroa isteden.

Skrevet

Hvis jeg vet at jeg får besøk rydder jeg. Hvis noen kommer uanmeldt får de tåle at det er litt rotete, men det er aldri så rotete at jeg ikke slipper folk inn.

Skrevet

Jeg rydder før besøk. Er som regel ikke veldig rotete hos oss, men noe er det jo alltids.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...