Gjest M Skrevet 26. november 2009 #1 Skrevet 26. november 2009 Jeg trener en del og er plaget med stvie muskler, særlig i lårene og oppover. Det hjelper lite å tøye egentlig, blir forstatt støl og øm. Jeg er veldig myk og smidig i kroppen, kanskje derfor jeg ikke klarer å få strukket ut riktig. Selv om jeg føler meg stiv som en stokk av og til, og har vondt i musklene er jeg like tøylig som ellers. Jeg går til fysioterapaut, og hun bruker en massasjestav for å løse opp noe. Jeg har en slik massasjestav hjemme også, men syns det er litt krunglete å holde på med den, og komme til der jeg vil. Så jeg tenkte derfor på et massasjebelte, som jeg feks kan feste rundt låret. Ser på nett at jeg kan få kjøpt slike, men det er en del å velge mellom og mange virker som "slankebelter" mer enn for å løse opp, og bedre ømme muskler. Har dere noen å anbefale meg?
Wiggins Skrevet 26. november 2009 #2 Skrevet 26. november 2009 Jeg trener en del og er plaget med stvie muskler, særlig i lårene og oppover. Det hjelper lite å tøye egentlig, blir forstatt støl og øm. Jeg er veldig myk og smidig i kroppen, kanskje derfor jeg ikke klarer å få strukket ut riktig. Selv om jeg føler meg stiv som en stokk av og til, og har vondt i musklene er jeg like tøylig som ellers. Jeg går til fysioterapaut, og hun bruker en massasjestav for å løse opp noe. Jeg har en slik massasjestav hjemme også, men syns det er litt krunglete å holde på med den, og komme til der jeg vil. Så jeg tenkte derfor på et massasjebelte, som jeg feks kan feste rundt låret. Ser på nett at jeg kan få kjøpt slike, men det er en del å velge mellom og mange virker som "slankebelter" mer enn for å løse opp, og bedre ømme muskler. Har dere noen å anbefale meg? Jeg har ikke noe massasjebelte å anbefale deg, men jeg har et par andre ting å si deg. Hvis du har trent regelmessig over lengre tid og allikevel blir virkelig støl av å trene så er det fordi du trener hardt. Da ryker en del muskelfibre, og kroppen bruker tid på å bygge dem opp igjen. Når restitusjonen er ferdig er du sterkere enn du var, heldigvis. Det er disse muskelfibrene som gjør at du kjenner deg støl, og restitusjonen kan ikke framskyndes med massasjebelte. Ordentlig idrettsmassasje utført av folk som kan det skal visstnok gjøre restitusjonen hurtigere, men et massasjebelte som du kjøper på TV shop eller tilsvarende tror jeg ikke fungerer like bra. Det kjennes nok behagelig, men det er vel også alt vil jeg tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå