Solmor Skrevet 26. november 2009 #1 Skrevet 26. november 2009 Har så mange tusen spørsmål… Kanskje noen av dere kan gi meg ett svar eller to? Vi har vært prøvere så lenge at vi nesten har gitt opp. Men plutselig bestemte vi oss for at NÅ eller aldri! :o) Og siden mannen min allerede hadde avtale hos fastlegen sin denne uka bestemte vi oss for å starte en helt ny prosses. Så nå er henvisning til utredning sendt til Rikshospitalet. Virket så greit og ikke minst lettende den første dagen! Men nå kommer alle spørsmålene. Hva skjer egentlig framover?? Vi skal vel i første omgang utredes? Noen som vet hvor lang tid det tar og hvor lang ventetid det er for det for tiden? Og hvordan er gangen videre? Samboeren min vet fra tidligere utredning (i annet forhold) at han da hadde dårlige svømmere. Så antagelig er det grunnen nå også. Men hva skjer etter utredningen? Må vi tilbake til fastlegen for ny henvisning eller skjer det via Rikshospitalet? Hvor langt tid ca vil det ta før vi liksom er ”i gang”? Og visst noen vil fortelle sin historie etter det så leser jeg den gjerne! :o) Noen andre som er like langt (eller kort…) i prosessen som oss?
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 For vår del så når vi ble videresendt til utredning måtte jeg først ta ultralyd for å se om de kunne se noe der. De fant ut at jeg hadde PCO. Så måtte jeg på sykehuset å ta HSG-undersøkelse for å sjekke om jeg hadde tette eggledere. Mannen min leverte prøve på riksen. Det var ikke noe problem med verken mine eggledere eller mannen min sin prøve så nå skal vi på hormonkur. Om de hadde funnet noe på meg eller mannen min så hadde det mest sannsynlig gått rett på prøverør. jeg tror ikke du må ha henvisning for hver gang du skal noe, er du først inne i systemet så kan de ta det videre tror jeg. Men er ikke helt inni det ettersom vi nå skal på hormonkur, og jeg ville at fastlegen min skulle følge oss opp i stedet for han gynekologen som tok ultralyd. jeg var ikke helt komfortabel med han. Spør masse spørsmål når dere er der. Ventetid på prøverør varierer veldig. Jeg har hørt alt fra 4 - 8 mnd ventetid. Du kan så klart gå privat, da er det rundt 1 mnd tror jeg, men så klart, da må du betale alt selv, noe som ikke alle har råd til. Det er jo også fritt sykehusvalg, så om dere får lang ventetid hos Riksen, så kan dere jo søke om overflytting til et annet sykehus som har kortere ventetid. Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå