Gjest oppkloret Skrevet 26. november 2009 #1 Skrevet 26. november 2009 Katten vår har "plutselig" fått veldig lange klør, han klorer meg til blods bare han skal gå over bena mine i sofaen, eller sette seg på fanget mitt. Han ligger og vrir seg i sofaen, så får kloen tak og ritsj! Stor flenge i sofastoffet... Begynner å bli dritlei, første gang jeg har opplevd dette, så hva skal jeg gjøre? Prøvde å ta tak i ham for å se på de, men da fikk han bare supernoia og stakk sin vei etter å ha klora opp armene mine. Tips?
Xtra_lilje Skrevet 26. november 2009 #3 Skrevet 26. november 2009 Du må rett og slett klippe klørne hans Ikke lett om han får noia da, da må du i verste fall til dyrlegen..
Gjest Fella Skrevet 26. november 2009 #4 Skrevet 26. november 2009 Men husk at katter som får gå ute er avhengige av klørene sine for å beskytte seg selv og for å ha den smidige framkommeligheten i trær og alt slags. Ikke klipp klørene for kort ned, ikke innenfor nervene da det kan føre til store smerter. Kanskje du kan kjøpe et klorebrett som du tillater han å gå bananas på eller la katten gå ute mer slik at den kan kvesse og korte ned klørene sine selv. Katter skal ha mulighet til å trekke inn klørene i potene.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2009 #5 Skrevet 26. november 2009 takk for svar til dere. Kan si det slik at pus går ut når og hvor han vil, vi bor langt ute i skogen og han trives med lange turer. Vi har alltid hatt katter, i over 20 år, med denne pusen er den første som skaper trøbbel med klørne.. Bortsett fra å angripe meg når jeg ville se på klørne er han veldig snill og smart. En god katt rett og slett. Tror jeg skal ta ham med til dyrlegen og klippe litt klør, jeg visste ikke at dyrlegen klipte en gang. Der ser vi hvor ofte jeg har hatt dette problemet
Xtra_lilje Skrevet 27. november 2009 #6 Skrevet 27. november 2009 mhm, noen katter trenger litt mer bistand enn andre et godt tips er å prøve å trene katten til å akseptere at dere tar han potene og kjøpe et kloklipper, slik at dere slipper å dra til dyrlegen hver gang. katten vår har også klør som vokser fort, så vi klipper ham med jevne mellomrom. han har blitt så vant til det at han rett og slett sitter i fanger vårt med helt slappe poter og la oss klippe et klorebrett inne kan også være smart.
Gjest Marlo Skrevet 27. november 2009 #7 Skrevet 27. november 2009 Fin måte å klippe klørne selv på, er å pakke katten inn i et håndklede. Det beste er om dere er to stk hvor den ene holder katten i håndklede, mens den andre tar frem en labb av gangen og klipper. For å få frem klørne godt er å trykke inn på den puta som er i midten på labben, da katten kan trekke klørne ganske langt inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå