Gjest Snart Frue Skrevet 26. november 2009 #1 Skrevet 26. november 2009 Hei! Siden vi ikke har klart å finne noen som baker slik bryllupskake vi ønsker i nærområdet (eller i fylket!) der vi bor har vi tenkt å bestille fra oslo. Men jeg er livredd for at det skal hende noe med den når den skal fraktes! At den velter, går i bakken osv osv... det er plass til mange skrekksenarioer her.. Er det vanlig at baker/konditøren sender kaken til bryllupslokalet eller må man hente den selv. Jeg har ei tante som kan ta den med seg men jeg kommer til å ha angst frem til jeg ser at den er trygt fremme! Vi skal ha ei slags sjokolademoussekake som skal være hvit utenpå og med blomsterdekorasjoner mellom etasjene.. Er det noen her inne som har kake-erfaring?
Christal Skrevet 26. november 2009 #2 Skrevet 26. november 2009 Du kan jo prøve denne siden og se etter noen hobbybakere i ditt nærområde. Utrolig mange som er flinke som kun har det som hobby. Vi skal ha vår kake fra en hobbybaker
Gjest idnar på jobb Skrevet 26. november 2009 #3 Skrevet 26. november 2009 Tviler på, hvis det er langt å reise med kaken, at konditoren leverer. Da må du nok betale en del i frakt. Det er mye som kommer an på når det gjelder å frakte kake et stykke. Antar at det skal være en etg.kake med stativ.. Skal kaken monteres av konditoren? Altså at stativet settes sammen? Eller gjør dere dette selv? Hvis dere gjør dette selv er det mye lettere å frakte kaken! Men gjerne ikke like lett å montere? Kommer jo litt an på pynt osv. Hvis kaken kommer ferdig montert, finnes det esker for etg.kaker! Min erfaring er at ikke alle konditorer bruker dette. Veldig synd, men disse eskene er det mange som sliter med å få tak i! Kommer kaken i eske, er det ikke noe problem å frakte selv, selv om du bør kjøre forsiktig!!! Bruker de ikke eske bør man være svært forsiktig når kaken fraktes!!!! Da står gjerne kaken oppi en åpen eske. Mange stativer er litt ustabile. Alfaomega for å frakte kaken er rett og slett en god embalasje! Og hvis dere ennå ikke har bestillt kaken, anbefaler jeg å ta en titt på bakekake.no (tideligere festkaker.no) Der er det mange flinke folk fra hele landet som har kakebaking som hobby og gjerne tar bestillinger!
Frk. Belle Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 Jeg er i en liknende situasjon, men er ikke så veldig nervøs. Vi skal bestille kake fra Pascal i Oslo men gifte oss et stykke unna. Kaken er frossen når vi (eller noen andre) henter den, og er pakket i indiduelle esker (tre eller fire etg.). Stativet og topppynten følger med. Og så blir den satt sammen der vi skal ha festen. Pascal fryser alle sine konditorvarer og mener at det bevarer kvaliteten best muig (jeg har spist kakene derfra flere gangere og de er himmelske). Jeg tenkter også at det er litt enklere å transporter når den er frossen - kanskje en idee for dere også? Lykke til!
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 Vi bestilte vår kake fra Chocolat for noen år siden, og vi måtte hente selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå