Gå til innhold

Oljet eller lakket eikeparkett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal utvide stuen, og må ha ny parkett. Ønsker meg et gulv som er klassisk, slik at jeg ikke blir så fort lei, og som er praktisk og pent! Vil ha "mellom" farge, altså ikke helt lyst, men heller ikke helt mørkt.

Kommer nok til å satse på eik, det har jeg god erfaring med fra før.

Noen som har erfaring med oljet eik kontra lakket eik? Fordeler og ulemper?

Og er oljet eik mye dyrere pr kvm? Hva koster egentlig parkett i ok kvalitet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har oljet eikeparkett.

Den heter Monte Carlo (tror jeg) og selges kun i 2. sortering. Masse spill i den og kvister.

Jeg tror at jeg ville valgt lakk om jeg fikk velge om igjen. Særlig pga hunden. Gulvet vårt bør oljes snart. Det er blitt veldig matt. Dessuten blir det flekker av stål/metall, akkurat som på benkeplaten. Fort gjort å sette fra seg noe, slik at det blir flekker.

En annen ting er at det ikke skal vaskes. Det ser aldri rent ut liksom.

Men oljet parkett er pent og ser litt røft ut.

*vurderer å olje gulvet ved første anledning*

Skrevet

Takk, Lea:kyss:

Det var egentlig det jeg trengte å høre. Syntes oljet parkett er kjempetøft, men innbiller meg at det må være lettere å holde lakket parkett.

Og de ringene som metall setter - :evil: - må snart til å slipe på kjøkkenbenkeplaten etter Miemannens noe uforsiktige omgang med en boks Max-boller!

Skrevet

Det er nesten enda verre med husdyr som ikke er renslige :x . Hunden er renslig nå altså, men vi kan fortsatt se merker der hun har vært "uheldig" som valp. Regner med at det meste blir borte når du pusser ned litt og oljer på nytt.

Egentlig passer oljet parkett godt til resten av interiøret vårt. Men likevel ville jeg nok kjøpt lakkert parkett neste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...