Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier seg selv egentlig... Men:

Jeg er på dag 37 av syklusen min idag.

Tok tre tester nettopp. En EL test (strips) og to graviditetstester (en strips og en Quick Response). Begge graviditetstestene var klart negative. Men EL testen var veldig klar positiv. Test-streken var definitivt sterkere enn kontrollstreken. Hva skjer???

Jeg er nå på dag 37 i syklusen min og får, for første gang, positiv eggløsningstest?? Er det i det hele tatt fysisk mulig å få eggløsning på dag 37??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, dette mener jeg er fullt mulig.

hadde selv lange sykluser. de ble riktignok kortere og kortere for hver PP, men ser i "syklus boka" mi at jeg opplevde EL både dag 45 og dag 31. det skal nevnes at dette er ikke bekreftet gjennom blodprøver, men ved positiv utslag på EL tester + at snille kroppen min sa ifra med symptomer.

PP jeg ble gravid hadde jeg EL på dag 25 (syklusene ble, som nevnt over, kortere for hver mnd). har også lest om folk som ble gravide med syklus på over 60 dager, så det går faktisk ann! ikke mist håpet- selv om jeg forstår veldig godt at du blir utålmodig. det var jeg også- og nå sitter jeg her med ei lita jente i magen :rødme:

lykke lykke til! :klem:

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro.. Vi bør vel :sengekos: etterpå da, for sikkerhetsskyld. Har murringer i magen, men det trodde jeg var pga TR som skulle dukket opp i går.

Setter pris på om andre som har vært i samme situasjon eller som vet om noen, skriver her - for nå trenger jeg litt oppmuntring.. :)

Skrevet

Hopp til køys du! ;)

Men lange sykluser er ikke så uvanlig nei. Hadde selv en periode syklus på 45-54 dager. Og EL er jo fremdeles +/- 14 dager før mens...

Siden du har såpass lange sykluser, så bør du få sjekket det hos lege. Kan reguleres med piller nemlig. (feks pergotime)

Skrevet

Det er fullt mulig ja :) Siste syklus hadde jeg el på dag 69 liksom...jada :sjenert:

Skrevet

Testet enda en gang kl.14:30 og testen var like positiv.. Tenker å teste i morgen tidlig igjen og se utfallet.. Har :sengekos: en gang allerede, så får vi :sengekos: i morgen kveld etter jobb.. hehe

Håper bare jeg har EL og at det ikke er falsk alarm.. Vet at testen kan være positiv uten at man faktisk får eggløsning...

Skrevet (endret)

Har ofte EL mellom dag 16-42 jeg.... Ble gravid med EL på dag 23 da. Så det er nok mulig! Har du regelmessige sykluser ellers? Mer sannsynlig å få EL sent om man har ofte uregelmessige sykluser, men det er fullt mulig for dem med regelmessige sykluser også. Stress kan være en faktor.

Endret av Catgirl
Skrevet

Pleier ikke ha regelmessige sykluser.. Sluttet på pillen i august og har hatt lange sykluser siden, men denne gangen tar kaka.

Tok nettopp ny EL test og nå var test-streken ikke like sterk som kontrollstreken. Så vi bør nok :sengekos: når mannen kommer hjem fra jobb senere... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...