*Lillian* Skrevet 22. august 2003 #1 Del Skrevet 22. august 2003 Hva slags type medisiner og førstehjelps-utstyr lignende skal jeg ha med meg til Kreta? Hører mange snakker om noe mot forstoppelse og noe mot løs mage og noe mot ditt og noe mot datt.... Har aldri vært og reist sånn, jeg, så jeg må få hjelp.....Hva anbefaler dere? Jeg kommer til å ta med alt dere foreslår, for jeg er kjent for å være et vandrende apotek Lillian *trenger tips* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 22. august 2003 #2 Del Skrevet 22. august 2003 Det meste får du nok tak i der nede. Men jeg har alltid med meg en pakke Paraset og en pakke Imodium. Og noen få plaster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 22. august 2003 #3 Del Skrevet 22. august 2003 Da vi reiste til syden hadde vi med noe som var forebyggende for magen også. Spør på apoteket. Aloe vera - et must. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 22. august 2003 #4 Del Skrevet 22. august 2003 Men Aloe Vera-produktene er jo bare sååå mye bedre i utlandet! Særlig i slike "sydenland". Kjøp med hjem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 23. august 2003 #5 Del Skrevet 23. august 2003 Jeg pleier å ha med: *plaster *paracet *idoform, men tar det aldri... Har den med i tilfelle vi blir dårlig i magen, orker ikke å ta tabletter før og under oppholdet om jeg ikke må. Spiser "alt" når jeg er på ferie, og har kun fått dårlig mage en gang(spiste på en lokal restaurant i Marokko) Har hørt om folk som har fått forstoppelse av idoform, og da er det bedre med litt løs mage syns jeg. *p-piller Imodium er noe man helst ikke bør bruke, får du diare er det kroppens måte å få ut bakteriene den ikke liker på. Men blir du dårlig siste dagen kan det være greit å ta en tablett eller to før du setter deg på flyet. Flytur med diare er kjedelig... God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 23. august 2003 #6 Del Skrevet 23. august 2003 Det meste får du nok tak i der nede. Men jeg har alltid med meg en pakke Paraset og en pakke Imodium. Og noen få plaster. Ja - helt enig med Lea - du skal ikke til månen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 23. august 2003 #7 Del Skrevet 23. august 2003 De snakker kanskje ikke engelsk på apoteket, men det er hjelp å få. Spør en reiseleder eller en i resepsjonen på hotellet (de snakker som regel engelsk) og be dem skrive opp det du skal ha på en lapp. Vis denne på apoteket. Sist vi var på ferie, så fikk jeg prikker.. sikkert av sola. Jeg gikk på apoteket (der de KUN snakket spansk) og viste frem armen min. Så fikk jeg en salve og to dager etter var prikkene borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 23. august 2003 #8 Del Skrevet 23. august 2003 Sist vi var på ferie, så fikk jeg prikker.. sikkert av sola. Jeg gikk på apoteket (der de KUN snakket spansk) og viste frem armen min. Så fikk jeg en salve og to dager etter var prikkene borte. Sist jeg var i syden fikk venninna mi sopp og gikk på apoteket sammen ei anna venninne. De fikk nå forklart hva de skulle ha på ett eller annet vis, ble mye latter etter den turen! Så, moralen er: du kommer langt med fingerspråk, apotekene i turistområder er vant til turister! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. august 2003 #9 Del Skrevet 24. august 2003 Enig med de andre: Det er ikke så mye du trenger. Men husk ihvertfall solkrem med høy faktor og after sun. Og hvis magen din er like glad i å fly som magen min, kan det være lurt med reisesyketabletter, men det vet du best selv om du trenger eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå