sebra Skrevet 26. november 2009 #1 Skrevet 26. november 2009 jeg skal på en ferie med mamma i januar.er det noen som har noen reisetips til meg? mamma er egentlig fornøyd hvis vi reiser til kanarieøyene , men jeg har lyst til å reise til noe nytt. vi har sett på dubai , men begge er litt skeptiske til å reise alene to damer og jeg leste litt om det akkurat og ble ikke akkurat noe mer keen. må ikke være for dyrt heller. anybody?
Gjest Gjest_bettina_* Skrevet 26. november 2009 #2 Skrevet 26. november 2009 Skal til Dubai selv i vinter alene sammen med dattera mi som går på ungdomsskolen, og ser ikke på det som noe problem. Vi har kjøpt flybilletter m/Norwegian og ordnet hotell på egenhånd. Har lest endel om Dubai, og vi gleder oss masse begge to til alt vi skal se og oppleve. Ellers har du jo Egypt som er kjempefint for sol, bad og opplevelser. Kypros er vel også et helårsreisemål.
Gjest Gjest_sebra_* Skrevet 26. november 2009 #3 Skrevet 26. november 2009 nei hvis ikke du ser på det som ett problem så er det jo fint for deg. men jeg vil ikke dra ett sted hvor jeg må bytte til andre klær når jeg skal gå utenfor hotellomerådet. og hvor jeg må kle megi vide langarma klær for å ikke vekke uønsket oppmerksomhet blant menn der nede. ellers så ser det jo kjempe fint ut der. du må gjerne si ifra hvordan det gikk hvis du skal reise før januar.
Gjest Gjest_Bettina_* Skrevet 26. november 2009 #4 Skrevet 26. november 2009 Tror ikke det er nødvendig å dekke seg til noe mer der enn andre steder hvis du ikke skal i moskeer eller andre religøse plasser. En kollega av meg var der i fjor, og gikk stort sett kledd i knelange shorts og T-skjorte som dekket skuldrene eller tilsvarende sommerkjole, og det er da ikke noe annerledes enn du gjør til vanlig i syden. Så hvis du/dere har lyst til å reise til Dubai på ferie, så la ikke dette hindre dere!
Gjest reiseglad, ikke innlogget Skrevet 26. november 2009 #5 Skrevet 26. november 2009 nei hvis ikke du ser på det som ett problem så er det jo fint for deg. men jeg vil ikke dra ett sted hvor jeg må bytte til andre klær når jeg skal gå utenfor hotellomerådet. og hvor jeg må kle megi vide langarma klær for å ikke vekke uønsket oppmerksomhet blant menn der nede. ellers så ser det jo kjempe fint ut der. du må gjerne si ifra hvordan det gikk hvis du skal reise før januar. Jeg var nylig i Dubai, og der er det ingen grunn til å kle seg om utenfor hotell-området. Du vaser vel ikke rundt i bare bikini på Kanariøyene heller? Der er kun en moske du kan besøke som turist, og der må du dekke deg til. Ellers er der helt OK og være, selv som kvinne. Og hvis jeg skulle velge mellom Dubai og Egypt, så blir det HELT KLART Dubai. I Egypt er mannfolka klåfingrede sammelignet med i Dubai.
Gjest Gjest_sebra_* Skrevet 26. november 2009 #6 Skrevet 26. november 2009 godt og høre.da skal jeg ta en prat med mor igjen og si hva jeg har lest så får vi se hva det blir til =)
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #7 Skrevet 27. november 2009 nei hvis ikke du ser på det som ett problem så er det jo fint for deg. men jeg vil ikke dra ett sted hvor jeg må bytte til andre klær når jeg skal gå utenfor hotellomerådet. og hvor jeg må kle megi vide langarma klær for å ikke vekke uønsket oppmerksomhet blant menn der nede. Det var da veldig så krass du var, da! Vær glad for at noen idet hele tattgidder å svare deg, du!
ejoty Skrevet 27. november 2009 #8 Skrevet 27. november 2009 Her har UD lagt ut regler for sosial adferd for Dubai/De forente arabiske emirater.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #9 Skrevet 4. desember 2009 Hva med å feriere i Norge da? Det har vi tenkt å gjøre til sommeren. Fant forretsen mange gode tips om severdigheter i Norge på denne siden Norway Adivce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå