Gå til innhold

Anti bakteria og munnbind pga SI

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt siden vi fikk vite om svineinfluensa så har jeg kjøpt inn sprayer og alt mulig fra utlandet. Vi har stående en beholder på badet (likner Lano såpe beholder). Barna mine vasker hendene og tar antibakteria middel på, hver eneste gang de kommer inn i huset. Og etter toalettbesøk. De har også hver sin liten spray (ser ut som en liten penn).

Har noen munnbind på ? Og hva gjør dere ang antibakteriemidler?

Lærerne på min skole har dette i hvert klasserom. Og alle sitter og smører seg etter feks friminutt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hørtes litt mye ut syntes jeg. Du må huske at det er en del bakterier kroppen trenger, men som slike antibakterielle midler dreper.

Skrevet

Bruker ikke antibac og munnbind er uaktuelt. Ikke er jeg vaksinert heller. Tar svineinfluensaen med knusende ro.

Skrevet

Overhodet ikke.

Jeg bruker antibac på jobben når jeg er i kontakt med diverse kroppsvesker, men ikke ellers.

Husk at det er like ille å vaske seg for mye med antibac for da dreper du og de gode bakteriene som er med på å opprettholde immunforsvaret ditt.

Skrevet

Dessuten er influensa virus, ikke bakterier. Og SI er Statens Innkrevingsentral. :)

Skrevet
Dessuten er influensa virus, ikke bakterier. Og SI er Statens Innkrevingsentral. :)

:fnise:

Skrevet
Og SI er Statens Innkrevingsentral. :)

Og de er sånn ca tusen ganger skumlere enn H1N1.

Skrevet
Og de er sånn ca tusen ganger skumlere enn H1N1.

Så sant som det er sagt!

Vi lever som vanlig, ingen antibac her i huset.

Skrevet

Bruker antibak meget sporadisk, om det ikke finnes vask i nærheten. Jeg er heller ekstra påpasselig med å vaske hendene grundig, og skal vaksinere meg når jeg får mulighet. Jeg er student og har slettes ikke tid til å bli syk nå, dessuten mener jeg man har et sosialt ansvar for å unngå å spre smitte. Hvis jeg blir syk så er det faktisk ikke bare meg det går ut over. Jeg deler lesesal og pauserom med en masse studenter, og jeg har ikke lyst til å bidra til å ødelegge eksamen for noen av dem. Jeg har heller ikke lyst til å smitte hun som sitter ved siden av meg som har astma og dermed er i en av risikogruppene.

Når det er sagt, så synes jeg konstant bruk av antibac og munnbind blir alt for drøyt. Som andre nevner, så er overdreven bruk av antibac slett ikke sunt. Å vaske hendene godt holder i massevis.

Statens Innkrevingssentral har jeg heller ikke noe ønske om å prakke på mine medstudenter, men de tror jeg ikke all antibac i verden klarer å fordrive. :fnise:

Skrevet

Jeg har en liten flaske med antibac i vesken, og bruker den når jeg har vært på offentlig toalett (av en eller annen tåpelig grunn må man stort sett ta på et dørhåndtak for å komme seg ut, etter å ha vasket hendene. Så om noen ikke har vasket seg er man da altså nesten like langt. Men, dette er noe som jeg har holdt på med lengre før svineinfluensaen kom) eller hvis jeg av en annen grunn tror at jeg har blitt skitten.

Hjemme vasker vi oss på hendene hver gang vi kommer hjem. Og selvsagt etter toalettbesøk, og før vi lager og spiser mat. Det samme praktiseres på jobben.

Jeg ser ikke noen grunn til å bli helt hysterisk, og munnbind er uaktuelt.

Skrevet

Nei ærlig talt..!

Skrevet

Antibac virker mot virus også, til tross for det ensidige navnet. :)

Men jeg bruker hverken det eller munnbind. I grunnen tror jeg antimikrobielle midler kan være mer til skade enn gagn i en normaltilværelse. Kroppen vår skal lære seg å kjenne igjen både virus og bakterier for at immunforsvaret skal fungere optimalt.

Gjest Gjest_Linn_*
Skrevet
Bruker antibak meget sporadisk, om det ikke finnes vask i nærheten. Jeg er heller ekstra påpasselig med å vaske hendene grundig, og skal vaksinere meg når jeg får mulighet. Jeg er student og har slettes ikke tid til å bli syk nå, dessuten mener jeg man har et sosialt ansvar for å unngå å spre smitte. Hvis jeg blir syk så er det faktisk ikke bare meg det går ut over. Jeg deler lesesal og pauserom med en masse studenter, og jeg har ikke lyst til å bidra til å ødelegge eksamen for noen av dem. Jeg har heller ikke lyst til å smitte hun som sitter ved siden av meg som har astma og dermed er i en av risikogruppene.

:nigo::smilyblomst:

Skrevet
Barna mine vasker hendene og tar antibakteria middel på, hver eneste gang de kommer inn i huset.

Det er unødvendig å bruke antibakterielle midler etter at de har vasket seg med såpe og vann, for virkningen av de to er den samme. Det nedsetter også hudens eget forsvar ekstra når de to måtene å fjerne mikrober på kombineres.

Skrevet

Jeg har alltid Antibac i vesken og i bilen, men det har jeg hatt i mange år allerede. Er greit om jeg av en eller annen grunn må spise uten å få vasket hendene, eller i andre situasjoner der jeg ville vasket meg men ikke kan.

Skrevet

Nei herregud, det er grenser for hvor hysterisk man trenger å bli.

Selv har jeg ikke tatt vaksina, vasker meg med vanlig såpe og vann, bruker bare bind når jeg har mensen (haha), har t.o.m. vært på ferie utenlands 2 ganger siden den brøyt ut og går i svømmehallen to ganger i uka.

Skrevet
Nei herregud, det er grenser for hvor hysterisk man trenger å bli.

Selv har jeg ikke tatt vaksina, vasker meg med vanlig såpe og vann, bruker bare bind når jeg har mensen (haha), har t.o.m. vært på ferie utenlands 2 ganger siden den brøyt ut og går i svømmehallen to ganger i uka.

:hoho:

Har enda til gode å se noen klistre på et Always eller Libresse framfor munn og nese, men oi for et syn det ville vært! :ler:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Nei, dette syns jeg virker voldsomt hysterisk!

Og i barnehagen hvor jeg jobber, har vi fått beskjed om at små barn helst ikke skal bruke antibac i stor utstrekning. Mye bedre med vanlig håndvask.

Kommunelegen her har nå gått ut med nye retningslinjer i forhold til svineinfluensa, etter som den er på retur her i distriktet.

Ingen trenger holde seg hjemme i 7 dager lenger, men gå på jobb/skole/barnehage 24 t etter at man er symptomfri.

Skrevet
Ingen trenger holde seg hjemme i 7 dager lenger, men gå på jobb/skole/barnehage 24 t etter at man er symptomfri.

Det samme har de gjort her bortsett fra når det gjelder helsepersonell. De skal fremdeles holde seg hjemme i 7 dager.

Ang. Antibac så bruker jeg det på jobb etter de retningslinjene som har vært gitt i mange år. Ikke noe ekstra styr på grunn av svinefluen.

Munnbind bruker jeg overhodet ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...