Gå til innhold

Mitt barn på 13 år sier at jeg slår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang jeg er hard mot min datter, dvs klarer å få henne til å faktisk gjøre det vi har avtalt, så kan hun bruke imot meg at jeg slår henne. Eller hun sier det til faren for å få en reaksjon når hun legger seg på bakbena og ikke vil gjøre det hun skal.

Hun er 13 år og kan hakke tilbake til meg når ting ikke alltid går den veien hun vil.

Jeg har faktisk "forgudet" henne (ikke bokstavelig talt) og har alltid hatt et utrolig godt forhold til henne. Har vært veldig svak for henne og latt meg manipulere lett.

Men, i dag fortalte hun til faren i trass og skitthumør at jeg slår henne og jeg bryr meg ikke om henne. At jeg vil henne vondt, at jeg bare er stygg, at jeg favorisere andre. Når hun knuste en ting ved uhell var det min feil, for jeg sa eller gjorde noe.

Kan dere med tenåringsdøtre fortelle meg om dette er vanlig?

Mvh meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier selv at hun bruker det at du slår henne mot deg. Slår du henne?

Skrevet

Nei jeg har aldri slått henne. Men hun bruker det "mot meg" for å oppnå noe som jeg ikke vet hva er.

Når det er over, sier hun alltid unnskyld og lover å aldri si det mere.

Du sier selv at hun bruker det at du slår henne mot deg. Slår du henne?
Skrevet

Vel, da trenger ungen din oppdragelse, bare synd at den skal komme så sent.

Skrevet

Hei igjen. Min datter er svært oppdragen. Får utrolig mye skryt fra lærere og naboer. Har topp karakterer på skolen. Men når vi er alene og ting går imot henne, så hender det at hun overreagerer sterkt. Spesielt etter hormonene startet å rase i kroppen. Ellers snakker vi godt sammen, shopper sammen og alt mulig. Jeg bare lurer på hvor hun får disse "anfallene" fra. Hun sier jo alltid unnskyld og ser ut som hun skammer seg fælt etterpå.

Gjest Supermimz
Skrevet

Jeg synest å huske at jeg sa noe lignende til min mor når jeg var liten, men jeg ble aldri slått da.

Fortell henne at det er veldig alvorlig å lyve på den måten om sine foreldre. Fortell at når man er uenig, så er det viktig å være ærlig og sannferdig slik at man kan løse problemet.

Jenta drives av massevis av hormoner, og det er ikke helt hennes feil at hun blir så urimelig heller..

Dessuten er det vel ikke så krise om man knuser noe? Det kan jo skje den beste.

Skrevet

Tusen takk. Føler at du forstår. :klemmer:

Jeg synest å huske at jeg sa noe lignende til min mor når jeg var liten, men jeg ble aldri slått da.

Fortell henne at det er veldig alvorlig å lyve på den måten om sine foreldre. Fortell at når man er uenig, så er det viktig å være ærlig og sannferdig slik at man kan løse problemet.

Jenta drives av massevis av hormoner, og det er ikke helt hennes feil at hun blir så urimelig heller..

Dessuten er det vel ikke så krise om man knuser noe? Det kan jo skje den beste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...