Gå til innhold

HH, LEGO, REIMA eller REFLEX?

Silfen

Anbefalte innlegg

Hvilke dresser skal jeg velge til ungene min i vinter?

Har tidligere ikke spandert SÅ mye på en dress, men siden det blir mer utetid i år enn ellers, vil jeg ha skikkelige dresser.

Hva er deres erfaringer med overnevnte merker?

Jeg heller til å kjøpe dress uten for, såkalt høstdress, for så å ha HH (eller annet merke)varmedress til å ha under.

Har hørt mye bra om HH (den lyseblå/mørkeblå) og hørt intet annet enn bra om Reima Tec sine.

Lego vet jeg ingenting om og ikke noe særlig om Reflex heller.

Dessuten, sko. Varme, vanntette osv. Noen merker å anbefale?

Så, ladies, all info tas imot med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lego sine kjenner jeg ikke til.

Alle de andre er gode merker.

Vet at enkelte med svært aktive barn, har vært litt skuffa over Reima, da enkelte sømmer løsnet litt i løpet av vinteren. Men de aller fleste er veldig fornøyde.

Reflex mener jeg kom best ut i en test, sjekk Forbrukerguiden, TV2 hjelper deg, der vil du kunne lese mer.

HH er et godt gammelt merke.

Les litt, og tenk på hva slags barn du har. Sitter de mye trenger de mer vannavstøtende materiale i rompe og knær enn om de stort sett klatrer i trær og springer rundt.

Løst for, er ingen dum ide. Husk at bhg personalet ofte ikke har tid til å feste foret i dressen når det trengs. Så fest det selv, eller kjøp varm for bukse og genser fra HH, nøstebarn el.

Sko:

Cherrox

Lobber

Goretex (husk at det ikke skal være ull i direkte kontakt med gore tex en, og si ifra i bhg om dette. Slikt er lett å glemme.)

Lykke til, og så håper jeg dere kommer til å nyte vinteren. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste årene har jeg kjøpt SMÅBUKKENE til minstemann. Veldig gode dresser med avtagbart for. Holder seg fine i vask etter vask, har hatt to slike dresser, begge har holdt i to år. Kan tørkes i tørketrommel, har god passform og har "oljetøy" i rompen og nederst på bena. Koster ca 500 kr (muligens litt over - husker ikke helt)

Skal kjøpe ny dress til minstemann i år, det blir småbukkene da og! (hvis jeg ikke faller for den fryktelige fristelsen og kjøper todelt siden han er skolegutt nå. Må se årets design først, kan ikke være så barnslig lenger, han er jo stor, må vite :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

HH har vi brukt mest, men jeg ser at det bugner av regntøy fra Reflex i barnehagen vår.

Tror faktisk at Reflex kom ut som best i test i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Goretex (husk at det ikke skal være ull i direkte kontakt med gore tex en, og si ifra i bhg om dette. Slikt er lett å glemme.)

Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Reima og HH til mine, og er mest

fornøyd med Reima sine..

Spesielt den som jeg kan ta av foret på..

Kan da brukes også som parkdress ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke?

Ullen skal visstnok ikke være bra for gore-tex`n slik at den ikke virker så bra.. Selv har jeg aldri merket noe til det, men så er jeg heller ingen unge som hopper i snøslapset :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jinx: jeg heller mot reima til minsten, men uten for. Hadde gode erfaringer med varmedress under parkdress da jentungen var liten.

Ellers virker Reflex ganske bra, heller litt mot den til jentungen, i bhg og greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte HH til sønnen min i fjor (den lyseblå/mørkblå).

Er veldig fornøyd med den.

Foret kan tas av, dressen har holdt gutten varm og tørr, og dressen er like hel ennå. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk Helly Hansen fra besteforeldre - med løst for. Er veldig fornøyd med den i alle fall.

Tror det er vanskelig å kjøpe feil om man kjøper et av de anerkjente merkene. Ingen av dem er vel dårlige og håpløse. Det er vel heller snakk om variasjoner av gode dresser.

Skor: Vi har arvet vintersko fra elefanten som har vært kjempebra. Denne vinteren må vi kjøpe vinterskorne selv, men vi ender nok opp med elefanten denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har brukt Reima dressene til våres og er kjempefornøyde, så det blir nok det i år også.Sko: Ecco sine gortex sko, kjempe gode og varme. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei! Jeg har nettopp kjøpt dress til ungen min. Var og så på HH dresser, de var dyre(999kr??) og tynne og virket ikke så bra kvalitetmessig heller, tror de tar MYE penger for bare navnet!!! :-?

Jeg har intrykk av at Reima er veldig bra, men det er også ganske dyrt.

Til slutt kjøpte jeg en dress fra Lassie, hos Cubus, den virket skikkelig bra, den hadde bra med foring, og virket slitesterkt og prisen var overkommelig også, jeg betalte 599 for den! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Reima, Reima over alle.....

Hilsen barnehagetanten som ser hundre dresser i året.....

Helt enig!! Har kjøpt Reima dress til jenta vår fra hun var året gammel og det merket har ALDRI sviktet ...for oss da :)

Vintersko har vært så som så...Kjøpte goretex i fjor men de tok inn fuktighet og det er jo IKKE intensjonen. Tenker vi kjøper Ecco i år ja....det er jo et godt merke...right?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintersko har vært så som så...Kjøpte goretex i fjor men de tok inn fuktighet og det er jo IKKE intensjonen.

Du må impregnere, vettu.....

Helst hver uke, og tørke godt av de hver gang de blir møkkete....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må impregnere' date=' vettu.....Helst hver uke, og tørke godt av de hver gang de blir møkkete....[/quote']

Jammen jammen jeg gjorde jo det jooooooooohh....hm....kan ikke ha impregnert godt nok. Nuvel, får prøve å gjøre bedre jobb denne vinteren!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er derfor man ikke skal ha ull i driektekontakt med gore-tex. Jobber i bhg, og mener det var begrunnelsen en foreldre ga meg.. :roll:

Det var da svært dyre HH dresser du har funnet ! Kvaliteten er god, men du har sikkert rett, de tar helt sikkert betalt for navnet også.

Min erfaring er at Reima er bedre enn Cubus, men mye kommer jo an på barnet også. Selv kjøpte vi Reima dress til 600 til vesla, så så mye dyrere er det ikke nødvendigvis. Endte opp med denne, da jeg som Tex ser 100 dresser i året, og har så langt bare kommet over 3 foreldrepar som ikke var 100% fornøyd med den. I tillegg blir den laget i små str, slik at den vesle vesla vår ikke drukner fullstendig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...