Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Hei:) Jeg lurer på hvor mange 1 åringer dere har og hvordan dagen er organisert, lurer også på bemanning og ellers pedagogisk innhold til så små barn. Takker for svar, hvis man har tips til samling blir jeg glad for det og, selv bruker jeg musikk, instrumenter og bøker:)
Chiquita Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 Vi er 4 voksne på vår avdeling med 11-12-11-12-11 barn (mandag-fredag) Av dette er det 4 1-åringer pr dag Vi bruker også mye musikk, instrumenter, sang og bøker i samlinger. Deler ofte slik at 1-åringene har en samling, og 2-åringene har en annen... Vi er ute på formiddagen og inne på ettermiddagen nå når det er så mørkt og trist ute. Vår, sommer og høst er vi ute gjerne både formiddag og ettermiddag. Eller bare ettermiddag når det er lyst ute (slik at vu er ute sammen med den andre avdelingen) Barna sover litt i rykk og napp, så vi tilpasser litt mat osv etter sovetider. Men i hovedsak har vi frokost 8.30, lunch 11.45 og et lite måltid ca kl 14.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 Vi er 4 voksne på vår avdeling med 11-12-11-12-11 barn (mandag-fredag) Av dette er det 4 1-åringer pr dag Vi bruker også mye musikk, instrumenter, sang og bøker i samlinger. Deler ofte slik at 1-åringene har en samling, og 2-åringene har en annen... Vi er ute på formiddagen og inne på ettermiddagen nå når det er så mørkt og trist ute. Vår, sommer og høst er vi ute gjerne både formiddag og ettermiddag. Eller bare ettermiddag når det er lyst ute (slik at vu er ute sammen med den andre avdelingen) Barna sover litt i rykk og napp, så vi tilpasser litt mat osv etter sovetider. Men i hovedsak har vi frokost 8.30, lunch 11.45 og et lite måltid ca kl 14. Tusen takk for svar. Vi er 6 ett åringer nå, bemanningen er dårlig og jeg er bekymret for dette- gjør det beste ut av det og spør andre ped ledere om erfaringer.
Chiquita Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 Hvor mange barn har dere totalt? Og hvor mange voksne? Følges ikke bemanningsnormen?
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #5 Skrevet 25. november 2009 Hvor mange barn har dere totalt? Og hvor mange voksne? Følges ikke bemanningsnormen? 14 barn, bemanning varierer mye- en del borte, dessuten er det ekstra arbeidstyngde grunnet planer. vurderer å slutte da jeg er vant til mer ryddige forhold, jeg er faktisk litt sjokkert over at det går an.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå