Gå til innhold

Exodus/den jødiske utgangen fra Egypt

Gjest Hans72

Anbefalte innlegg

Det må være ille å bli så hardt bundet til en gruppe forskere som bare går inn for å bevise at Gud ikke finnes, at en ikke kan se sannhet i noe fra noen annen.

Det er ingen seriøse forskere som går inn for å bevise at gud ikke finnes. Dog heller for at han finnes.

Hele din beskylding faller på sin egen urimelighet.

Har du er så hårsår at du ikke tåler at noe går prapagandaen din i sømmene er ikke min feil. Om dette er noe du ikke takler, bør du vurdere om et offentlig forum er rette plassen for deg,

Beviser har ingen betydning for dere, det er bare avsenderen som teller. Hjernevasking kaller dere dette selv.
Dette er en god beskrivelse av religiøs fundamentalisme..

Dette er ikke annet enn patetisk når det kommer fra noen som ikke forstår hva vitenskapelig bevis er for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JA gjør det!!!

Men husk, bruk seriøse kilder.

Du kan ikke rettferdiggjøre en påstand med en ny påstand !!

ja ja ja.. Vi forstår hva påstanden er, vi bare mangler (som vanlig) seriøs dokumentasjon.

Wikipedia er blant de mest brukte kildene her på forumet, og denne artikkelen referer, i likhet med alle andre wiki-artikler, videre til andre artikler omkring emnet.

Et folk kalt Israel er, som tidligere nevnt, nevnt mange ganger av samtidige egyptiske historikere(etter hva jeg har lest). De ti landeplagene er også nevnt av samtidige egyptiske historikere, også det etter hva jeg har lest.

Du kan sjekke med hvilken kilde du vil(Wiki-kilden min bekreftet også dette): Israelerne erobret Kanaan omkring år 12-1300 f.kr., akkurat slik Bibelen tilsier.

Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Antikkens_Isr...Judeas_historie

Sitat: Bibelen er blant de få kilder som forteller om hvordan israelittene (eller hebreerne) kom til Kanaan fra Egypt. Ettersom Bibelen er skrevet mange århundre senere enn de faktiske hendelsene av autoriteter som representerte makthaverne i området, har det fra et arkeologisk og historisk ståsted vært mange unøyaktigheter og direkte feil i Bibelens fortelling. Likevel er Bibelen den viktigste kilden for den generelle utviklingen i dette området og jødenes historie.

I «Josvas bok» fortelles det om hebreernes erobringer som stemmer godt overens med arkeologiske funn av kanaanittiske byer som ble ødelagt på 1200-tallet f.Kr. Kanaanittene som levde i området hadde en kultur og en polyteistisk religion som stemmer med Bibelens fortelling om hebreernes kamp mot lokale gudedyrkelser. På 1100-tallet f.Kr. var det kamper i Palestina mellom to religiøse tradisjoner (polyteisme og Jahve-kulten). Egypt, som tidligere hadde hatt overherredømmet over området, hadde nå mistet sitt fotfeste, og uten et sterkt Egypt lå veien åpen for de mindre semittiske folkeslagene til å overta området.(sitat slutt)

Som kilden min også forteller, hadde de også vært der tidligere, israelerne. Det var altså dog et gap i tid hvor de ikke var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo beskrevet på akkurat samme måte som jeg vil beskrive og kommentere alt det evolusjonistene kommer med av såkalte funn, og deres antatte dateringer.

HVOR og av HVEM beskriver påstandene dine.

Du har flere ganger påstått at du sitter på denne informasjonen, hvor er den ?

At du kommer tilbake og prøve å blokkere hele spørsmålet du fikk, med beskyldninger om noe helt annet, kan vi vel bare tolke som at du ikke fant noe dokumentasjon eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen seriøse forskere som går inn for å bevise at gud ikke finnes. Dog heller for at han finnes.

Hele din beskylding faller på sin egen urimelighet.

Har du er så hårsår at du ikke tåler at noe går prapagandaen din i sømmene er ikke min feil. Om dette er noe du ikke takler, bør du vurdere om et offentlig forum er rette plassen for deg,

Dette er en god beskrivelse av religiøs fundamentalisme..

Dette er ikke annet enn patetisk når det kommer fra noen som ikke forstår hva vitenskapelig bevis er for noe.

Da er det merkelig at flere forskere har kommet til tro, nettopp på grunn av sine forskningsresultater.

Men da er de vel ikke seriøse lenger da, og blir ver skvisa ut av det gode selskap, som har sine forutbestemte kriterier å gå ut fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVOR og av HVEM beskriver påstandene dine.

Du har flere ganger påstått at du sitter på denne informasjonen, hvor er den ?

At du kommer tilbake og prøve å blokkere hele spørsmålet du fikk, med beskyldninger om noe helt annet, kan vi vel bare tolke som at du ikke fant noe dokumentasjon eller ?

Hvor og hvem beskriver påstandene mine?

Jeg, her jeg sitter nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det merkelig at flere forskere har kommet til tro, nettopp på grunn av sine forskningsresultater.

hehe.. Joda og julenissen er fin fyr.

Du trur da virkelig ikke at forsking har noengang gitt støtte for noe guddommelig ?

Men da er de vel ikke seriøse lenger da, og blir ver skvisa ut av det gode selskap, som har sine forutbestemte kriterier å gå ut fra.

De blir kanskje skvisa ut pga deres manglene evne til logisk og rasjonell tankegang.

Jeg har ikke sagt det før, men kan gjenta.

Hvorfor skal kreasjonister og andre religiøs fundamentalister kunne kjøre forbi ALLE kvalitets kontrollene til vitenskapen pga de er så sutrete når de blir avslørt som humbug ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe.. Joda og julenissen er fin fyr.

Du trur da virkelig ikke at forsking har noengang gitt støtte for noe guddommelig ?

De blir kanskje skvisa ut pga deres manglene evne til logisk og rasjonell tankegang.

Jeg har ikke sagt det før, men kan gjenta.

Hvorfor skal kreasjonister og andre religiøs fundamentalister kunne kjøre forbi ALLE kvalitets kontrollene til vitenskapen pga de er så sutrete når de blir avslørt som humbug ?

Jo da, du og vitenskapen din passer sikkert godt sammen med julenissen.

Om jeg tror at forsking noengang har gitt støtte til noe guddommelig?

Det var nettopp derfor de har kommet til tro, som jeg nevnte.

Men dette gjelder selvfølgelig bare seriøse forskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, du og vitenskapen din passer sikkert godt sammen med julenissen.

Om jeg tror at forsking noengang har gitt støtte til noe guddommelig?

Det var nettopp derfor de har kommet til tro, som jeg nevnte.

Men dette gjelder selvfølgelig bare seriøse forskere.

Og vi nevner i fleng ??? Hvilke forskere og hvor er resulatene.

For to minutter siden postet du denne..

Nei, men jeg har sett og hørt såpass av det de har kommet med av beviser, og som senere har vist seg å ikke holde stikk, at jeg har ingen grunn til å stole på noen av dem.

Pussig, det ser ut som du sluker disse temmelig rått.

Og når det ikke engang er snakk om beviser så viser det jo hvor du står..

GI MEG BEVISENE TIL DISSE "FORSKERNE" !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi nevner i fleng ??? Hvilke forskere og hvor er resulatene.

For to minutter siden postet du denne..

Pussig, det ser ut som du sluker disse temmelig rått.

Og når det ikke engang er snakk om beviser så viser det jo hvor du står..

GI MEG BEVISENE TIL DISSE "FORSKERNE" !!

Hva er det du kaller bevis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, jeg leste at de vitenskapelige bevis forventes å være riktige, og det bør de jo være.

Men tenk om de ikke er det?

Som sagt, vitenskapen har aldri hevdet å være 100% pålitelig. Men den er selvkritisk og selvkorrigerende, og det er nettopp derfor den funker. Kan den ta feil? Absolutt, men den gir til enhver tid den mest sannsynlige forklaringen på et gitt fenomen med de bevisene man har tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo da, jeg leste at de vitenskapelige bevis forventes å være riktige, og det bør de jo være.

Men tenk om de ikke er det?

Tenkt hva.. TØRR du ikke tro det, er du REDD for at det er feil og kristendommen er rett..

Hva med... Tenk om scientologi er det rett... hindu... budissmen..

Tenk om Odin og Tor er de riktige, og de kristne jaget han vekk med sverd og blod.. TENK DA DU...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. dette gapet i tid hvor jødene ikke var i Israel, så har de vel til og med funnet alteret hvor Abaham skulle ofre Isak(utseendet stemmer nøyaktig med Bibelens beskrivelse, det samme gjør alderen). mDette i seg selv skulle vel vise at israelerne så visst var i Israel før for 3000 år siden(og det er jo en smule interessant at Bibelen med nøyaktighet fasslår tidsperioden israelerne erobret Kanaan, også, da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. dette gapet i tid hvor jødene ikke var i Israel, så har de vel til og med funnet alteret hvor Abaham skulle ofre Isak(utseendet stemmer nøyaktig med Bibelens beskrivelse, det samme gjør alderen). mDette i seg selv skulle vel vise at israelerne så visst var i Israel før for 3000 år siden(og det er jo en smule interessant at Bibelen med nøyaktighet fasslår tidsperioden israelerne erobret Kanaan, også, da).

Tøv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...