-Butterfly- Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Heisann! jeg har for et par mnd siden adoptert en herlig jentepus på 1-2 år. Problemet er at hun tydligvis har myyye luft i magen sin..! og det lukter ille, som råttent egg... hva kan årsaken være? hun får bare mat fra dyrebutikk. hun spiser fort, men er ikke akkurat så lett å lære pusen å spise saktere I tillegg lurer jeg på dette med mengde mat.. på baksiden av posen står det alltid så og så mye for pr kg katt. men min pus var ganske tynn når jeg fikk henne, hvordan vet jeg da hvor mye mat hun trenger? hun virker konstant sulten, men vil jo ikke at hun skal bli tykk heller. hvor mange kg veier vanligvis en liten jentepus på 1-2 år? Håper noen kan hjelpe meg å hjelpe pusen
wahaj Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 Da vi hadde katter så stod tørrfor alltid tilgjengelig, så spiste de som de ville. Da gikk de aldri "sultene".
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 Har ikke så mange svar, men noen katter har sart mage, kanskje det er noe hun reagerer på med maten? Er det forresten lenge siden hun har fått ormekur?
-Butterfly- Skrevet 25. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. november 2009 Da vi hadde katter så stod tørrfor alltid tilgjengelig, så spiste de som de ville. Da gikk de aldri "sultene". Dette har jeg også gjort med tidligere katter, problemet er at hun spiser til det er tomt, uansett hvor mye hun får i skålen!
-Butterfly- Skrevet 25. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2009 Har ikke så mange svar, men noen katter har sart mage, kanskje det er noe hun reagerer på med maten? Er det forresten lenge siden hun har fått ormekur? Ormekur fikk hun for halvannen mnd siden, like etter vi fikk henne fra dyrebeskyttelsen (hun hadde fått en ormekur hos de, men fikk beskjed om at hun måtte få en til).
Sheenaca Skrevet 25. november 2009 #6 Skrevet 25. november 2009 Du kan jo gi henne litt og litt mat, gjerne noen kuler hver halvtime når du er hjemme, så må hun spise saktere. Du kan sikkert få gode råd hvis du går innom en dyreklinikk som har godt utvalg i fôr og snakker med veterinærsykepleier el.l. Kanskje hun trenger en spesiell type mat eller et slags tilskudd. Og en samtale er helt gratis. Det er høyst normalt for en gjennomsnittskatt å veie alt fra 3 til 5 kg, så jeg tror ikke du kan bedømme ut fra vekt alene. Hun skal være slank nok til at du kan kjenne ribben og ryggrad, men hun skal såklart ha litt kjøtt på kroppen. Så lenge du synes hun er litt tynn kan hun gjerne få litt mer enn oppgitt mengde mat. Så bra at du har tatt til deg en pus fra Dyrebeskyttelsen.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #7 Skrevet 25. november 2009 Hvilket merke mat er det pusen får? Det er ikke all mat som selges på dyrebutikker som har like bra kvalitet... Mine katter får mye lukt av avføringen og fiser endel av bla. Iams og Eukanuba. Vi holder oss nå til RC eller Hills, som fungerer utmerket til våre katter
-Butterfly- Skrevet 26. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 26. november 2009 Hvilket merke mat er det pusen får? Det er ikke all mat som selges på dyrebutikker som har like bra kvalitet... Mine katter får mye lukt av avføringen og fiser endel av bla. Iams og Eukanuba. Vi holder oss nå til RC eller Hills, som fungerer utmerket til våre katter Hun får Iams... så da prøver vi RC neste gang! Tusen takk for svar folkens
Kamelia83 Skrevet 26. november 2009 #9 Skrevet 26. november 2009 Husk å kjøpe ny mat før den gamle sekken er tom. Bland litt av det nye i det gamle, da blir overgangen lettere. Slipper kanskje unna diare og ekstra luft
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå