Gå til innhold

Hva slags strømpebukser bruker dere til penkjoler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes aldri jeg finner en fin strømpebukse som passer til mine penkjoler. Hva er det egentlig som er "riktig"? Da tenker jeg først og fremst på en hudfarget. På Minmote.no (http://minmote.no/index.php/2009/11/unnga-motetabbene-pa-julebordet/ , punkt 3) sies det at matte, hudfargede strømpebukser bør unngås.

Jeg synes imidlertid ofte at de lyse skinnende er lite flatterende. På Lindex og H&M er det dårlig utvalg av sånt synes jeg, og jeg har heller ikke råd til å betale mange hundre kroner for en strømpebukse.

Kan noen anbefale meg en fin type som er mulig å få tak i i butikk?

Da hadde jeg blitt kjempeglad :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått for en svart strømpebukse. 20den, kanskje. Elegant og pent.

Hudfargete strømpebukser er som regel aldri hudfargete, og ikke noe å satse på.

Skrevet

jeg synes det er finest med hudfarget strømpebukse!Synes ikke det er så fint med rød kjole (f.eks) og svart strømpebukse!og svart strømpebukse til svart kjole synes jeg heller ikke er så fint!

Jeg bruker selv veldig tynne,hudfargede strømpebukser. Litt tynnere enn 20den (15 kanskje). De kjøper jeg på b.young, ser nesten ikke at man har på seg strømpebukse,ser bare ut som du har en fin brunfarge :)

Skrevet
jeg synes det er finest med hudfarget strømpebukse!Synes ikke det er så fint med rød kjole (f.eks) og svart strømpebukse!og svart strømpebukse til svart kjole synes jeg heller ikke er så fint!

Jeg bruker selv veldig tynne,hudfargede strømpebukser. Litt tynnere enn 20den (15 kanskje). De kjøper jeg på b.young, ser nesten ikke at man har på seg strømpebukse,ser bare ut som du har en fin brunfarge :)

Jeg kunne nok aldri brukt de selv om de høres fine ut. Jeg er nemlig ganske bleik ellers så resultatet hadde blitt fin brunfarge på leggene, men ikke fin brunfarge ellers. Hihi. Hadde sett litt teit ut. Så ikke hudfarget med mindre du er litt brun ellers på kroppen også.

Skrevet

Pierre Robert har en litt finere strømpebukse som er hudfarget, litt blank og ikke så lys at du får "hvite" bein. Det har også Elizabeth som fås i undertøysbutikker, begge har fin passform, mener også å huske at begge er 20 den. Og det beste er at ingen av dem er veldig dyre. :)

Skrevet

Jeg synes Pierre Robert's strømpebukser er veldig greie. De er faktisk normalt hudfargee og ikke oransje-brune. :P De er også litt shiny.

Skrevet

*kupper tråd*

Jeg synes det der med farge på strømpebuksene blir så vanskelig, jeg... Jeg skal på julebord i morgen, har svart, knelang kjole og blå, nesten turkise sko. Passer det med svart strømpebukse da, for eksempel? Eller blir det for mørkt? Bedre med hudfarget? Er mønster harry? (Håret er forøvrig rødt)

*kupping ferdig*

Må si meg enig med det tipset du har fått fra flere andre, PR-strømpebuksene er faktisk ganske fine! Litt shiny, men ikke tacky-shiny. Jeg kjøpte også noen ganske fine på Cubus en gang, tror de kostet rundt 150,- men jeg husker ikke merket :klø:

Skrevet

Til penkjoler bruker jeg stay-ups fra Lindex el Wolford. Til hverdags er jeg veldig enig i at Pierre R's strømpebukser er bra!

Skrevet

Jeg bruker Oroblu Magie. De holder lenge, og er fine. Fargen Camel er fin. Synes ofte det er finest med lyse strømper til pent.

Skrevet

Til "pingting": Tror svart kan blir litt hardt til finskoene dine, lyse strømper blir lekkert. Litt shiny, ikke "helblank". Det er mange strømpebukser med diskret mønster, det kan også være fint, men noen ganger er "det enkle ofte det beste". Kos deg, ha en fin julebordkveld! :)

Gjest Gjest_Incana_*
Skrevet

Jeg bruker alltid såkalte hudfargete, eller svart med mønster.

Pierre Robert liker jeg ikke, de er veldig skinnende og blir altfor lyse til meg.

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_Monica_*
Skrevet (endret)

Innlegget er endret iht KGs regler. For annonsemuligheter kontakt salgsavdelingen.

Phaedra, mod

Endret av Phaedra
Gjest Transemann 35
Skrevet

Kjøpte svarte til min mørklilla kjole. Satset på 3 par der 2 var møstret. Jeg synest at svart passer til mye.

Skrevet

jeg synes stort sett svarte litt tynne og gjerne med mønster (fletter, hull e.l) er fint - til meg i hvert fall - spesielt om vinteren - om sommeren bruker jeg heller hudfargede (oroblu, husker ikke farge) eller går uten. Eller for eksempel en antracitt eller brun hvis det ikke funker med svart i forhold til kjole og sko.

Skrevet (endret)

Jeg bruker alltid Pierre sine strømpebukse http://dorothy.blogg.no/images/pierre_1191163832.jpg, uten hold-in. Om jeg bruker svart, eller hudfarge caramel (champagne er ikke fint) kommer an på anledning og type kjole, men blir som regel hudfarget, caramel.

Er kjempefornøyd med disse.

De er kanskje en anelse shiny, men ikke sånn at det legges merke til i det hele tatt. Ikke på meg i alle fall.

Endret av Teriyaki
Skrevet

Jeg bruker stortsett strømpebukser i 55-60den nå på vinteren, også til penklær.

Vil anbefalle ei fra cette, jeg kjøper den på Zizzi. Den har god holbarhet, og er en anelse blank (men ikke skinnnende). Jeg brukte pierre robert's sine i 40(eller 60?), og den kan ikke sammelingnes!

Skrevet

Jeg foretrekker stort sett 'hudfargete' strømpebukser , bruker semishiny i f.eks 20 den. Jeg bruker ikke mye penger på strømpebukser, siden jeg uansett som oftest ikke kan bruke de veldig mange ganger, så kjøper Pierre Robert sine på dagligvarebutikk, eller går på Lindex og kjøper. Jeg har for vane å ta på et lag med en fuktighetskrem med selvbrun i på overkroppen til spesielle anledninger, så blir det ikke så veldig forskjell på bein og armer i farge :)

Skrevet

Jeg bruker stort sett hudfarget strømpebukse til penkjole. Jeg pleier å kjøpe Pierre Robert sine uten hold-in i semigloss (husker ikke fargen, men den er litt brunere enn min naturlige farge). Ideelt sett skulle de vært matte, syns jeg, men det har jeg ikke funnet i PP sine.

Jeg syns det er mer pyntet med hudfarget enn med svart. Spesielt hvis man har svart kjole, syns jeg det kan bli kjedelig at beina går helt i ett med kjolen hvis man skal være ordentlig fin. Det eneste er hvis kjolen er veldig kort - da bruker jeg en tett, sort strømpebukse (men jeg syns personlig den bør være ganske tett hvis den er sort - tynne sorte strømpebukser syns jeg ikke er så fint).

Jeg syns Pierre Robert sine rakner fort, dvs. nesten hver gang jeg bruker dem. Men jeg syns de er fine og siden jeg vanligvis kommer på at jeg må kjøpe i siste liten, er det bare det de har på den lokale butikken. Jeg antar at de er finere enn LaMote sine...

*kupper tråd*

Jeg synes det der med farge på strømpebuksene blir så vanskelig, jeg... Jeg skal på julebord i morgen, har svart, knelang kjole og blå, nesten turkise sko. Passer det med svart strømpebukse da, for eksempel? Eller blir det for mørkt? Bedre med hudfarget? Er mønster harry? (Håret er forøvrig rødt)

*kupping ferdig*

Jeg ville valgt hudfarget, for å bryte litt, så ikke alt går i ett, siden kjolen er svart. Men å bruke svart strømpebukse til fargede sko, ser jeg i seg selv ingen problemer med. Jeg har til og med brukt svart strømpebukse til hvite sko, noe man sikkert fort kunne få kritikk for her inne. ;)

Gjest Gjest_Incana_*
Skrevet
Jeg syns det er mer pyntet med hudfarget enn med svart. Spesielt hvis man har svart kjole, syns jeg det kan bli kjedelig at beina går helt i ett med kjolen hvis man skal være ordentlig fin. Det eneste er hvis kjolen er veldig kort - da bruker jeg en tett, sort strømpebukse (men jeg syns personlig den bør være ganske tett hvis den er sort - tynne sorte strømpebukser syns jeg ikke er så fint).

At hudfarget er penest til svart kjole er det ingen tvil om, men til kjoler med litt farger er svart fint. Dog ikke helsvart, men svart med litt mønster i. F.eks slik:

http://nelly.com/productInfo.asp?qProductI...1&qSiteId=1

Gjest Gjest_Incana_*
Skrevet
Pierre Robert liker jeg ikke, de er veldig skinnende og blir altfor lyse til meg.

Helt enig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...