Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Noen her som har opplevd å bli kredittkortsvindlet? Fikk dere igjen alle pengene, eller måtte dere betale egenandel? Det har plutselig gått ut mange beløp fra mitt kort som jeg ikke har noe med å gjøre, og jeg fikk det sperret. Men hva med det som alt er trukket?
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 Det kommer an på hvorfor du er svindlet. Har du oppgitt kredittkortnummer og kode til noen får du ikke gijen noenting. Men det er mange forskjellige måter å bli svindlet på - hvor manf år igjen alt.
Gjest Iah Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 Det ble nye regler for dette for noen uker siden. Link.
Gjest Marlo Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 Mitt kort ble mistet eller stjålet en gang jeg var i Sverige. Oppdaget at det var borte og er usikker på om jeg selv mistet det og noen fant det, eller om noen stjal det, men uansett - det ble trukket 3000kr fra kortet før jeg rakk å sperre det, og når jeg kom til norge så fikk jeg igjen hele beløpet fra banken (DNBnor). Måtte ikke betale noen egenandel eller noen ting...eneste jeg selv måtte gjøre var å politianmelde det selvfølgelig.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #5 Skrevet 25. november 2009 Det kommer an på hvorfor du er svindlet. Har du oppgitt kredittkortnummer og kode til noen får du ikke gijen noenting. Men det er mange forskjellige måter å bli svindlet på - hvor manf år igjen alt. Jeg har ikke oppgitt kode, eller mistet kortet. Mest sannsynlig har jeg blitt svindlet gjennom netthandel. Hver gang man handler på nettet så oppgir man jo all informasjon andre trenger for å trekke penger fra kortet. Men det blir vel ikke sett på som uaktsomt? Det er fortsatt mange steder de kan bruke kortopplysningene uten noe kodekort, bankID e.l.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #6 Skrevet 25. november 2009 Jeg fikk to kort ( i to forskjellige banker) skimmet i en minibank i Italia. Jeg fikk alle pengene tilbake, og ble ikke belatet egenandel.
Gjest Glør Skrevet 25. november 2009 #7 Skrevet 25. november 2009 Jeg ble frastjålet mitt kort, og kun visadelen ble misbrukt. Måtte ikke betale noen egenandel, men måtte vente i to-tre måneder før alle pengene var refundert.
LilleThea Skrevet 19. desember 2009 #8 Skrevet 19. desember 2009 Jeg har ikke oppgitt kode, eller mistet kortet. Mest sannsynlig har jeg blitt svindlet gjennom netthandel. Hver gang man handler på nettet så oppgir man jo all informasjon andre trenger for å trekke penger fra kortet. Men det blir vel ikke sett på som uaktsomt? Det er fortsatt mange steder de kan bruke kortopplysningene uten noe kodekort, bankID e.l. Politianmeld det og ta kontakt med banken din. Banken må sperre kortet ditt eller gjør det selv så fort som mulig. Dette skulle du gjort med en gang du så at det har gått ut transaksjoner som ikke du vedkjenner deg. Du vil få pengene dine tilbake, men det kan ta litt tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå