Gå til innhold

Hjelp, heldagsprøve

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anders_*
Skrevet

Jeg har heldagsprøve i mora i engelsk. på prøva må kunne å bøye alle sterke verb som begynner med b og c. Er det noen som hvet om en side der det bøyes verb??

Trenger svar så fort som mulig.

Skrevet

Se i en engelsk-engelsk ordbok, så finner du svaret. ;) Der er det et eget kapittel for grammatikk.

Gjest Gjest_anders_*
Skrevet

Kanskje du kan bruke dette....http://no.wiktionary.org/wiki/Tillegg:Sterke_verb_i_engelsk

;)

Hvis ikke bare googler du "sterke verb" slike jeg gjorde og finner en annen side.

[/q

Nå har jeg blitt litt forvira på emneplanen min, håper noen av dere kjønner dette. sånn står dette:

til grammatikktesten må du kunne

1.bøye to be (am, are, is)

2.bøye to be i preteritum (was,were)

3.bøye to do (do, does)

4.bøye to do i preteritum (did)

5.bøye to have (have, has)

6.kunne bøye alle sterke verb som begynner på b og c.

Jeg kjønner å bøye 1-5 (i AM, you ARE, he she it IS, we you they ARE.) Men jeg kjønte ikke 6 jeg klarer å bøye alle som starter på b og c men må man liksom bøye det som 1.

Skrevet
Nå har jeg blitt litt forvira på emneplanen min, håper noen av dere kjønner dette. sånn står dette:

til grammatikktesten må du kunne

1.bøye to be (am, are, is)

2.bøye to be i preteritum (was,were)

3.bøye to do (do, does)

4.bøye to do i preteritum (did)

5.bøye to have (have, has)

6.kunne bøye alle sterke verb som begynner på b og c.

Jeg kjønner å bøye 1-5 (i AM, you ARE, he she it IS, we you they ARE.) Men jeg kjønte ikke 6 jeg klarer å bøye alle som starter på b og c men må man liksom bøye det som 1.

For det første heter det "skjønte". ;)

For det andre, som er det du spurte om, så regner jeg med at du skal bøye det i tid, ikke person.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...