chriztine Skrevet 22. august 2003 #1 Skrevet 22. august 2003 Kan ikke dere anbefale meg en skikkelig god bok? Jeg leser sjeldent bøker, både pga at jeg aldri syns jeg har tid til det og pga at jeg aldri finner en god bok jeg gidder å lese ferdig! Jeg har veldig lyst til å finne en bok som man nesten ikke klarer å legge fra seg. En bok som er spennende og underholdende! Har dere noen tips??
Silfen Skrevet 22. august 2003 #2 Skrevet 22. august 2003 KAnskje du kan si hvilke sjangre du liker å lese da.
Ingeborg Skrevet 22. august 2003 #3 Skrevet 22. august 2003 Det spørs jo helt på hvilken type bøker du liker... Hvis du er glad i historiske bøker, prøv bøkene om Arn av Jan Guillo (Tempelridder-trilogien). Hvis du heller mer til det morsomme, test noe av Nick Hornby eller Helen Fielding, f.eks. Bridget Jones' dagbok. Litt mer lettlest - kanskje Harry Potter? Fantastisk morsomme bøker!
Veronal Skrevet 22. august 2003 #4 Skrevet 22. august 2003 Henrik Langeland - Wonderboy Harry Potter! Jan Kjærstads trilogi om Jonas Wergeland Douglas Adams - Hitchhiker's Guide to the Galaxy Hva slags sjanger foretrekker du?
chriztine Skrevet 22. august 2003 Forfatter #5 Skrevet 22. august 2003 Liker som sagt spennende bøker. Kan egentlig være alt mulig, bare det skjer noe... har ikke tolmodighet til å lese drama og "dype" bøker! Ingeborg: Jan Guillo har skrivd endel bra. Hva handler Arn om?
chriztine Skrevet 22. august 2003 Forfatter #6 Skrevet 22. august 2003 Kriminal-bøker liker jeg best. Liker ikke kjærlighetsfortellinger og drama... Tror jeg liker litt "gutte" bøker! Noterer tips!
Gjest Virvel Skrevet 22. august 2003 #7 Skrevet 22. august 2003 Det angår også deg (Herman Sachnowitz - norsk jøde som satt i Auschwitz under krigen). Den er vel ikke akkurat "underholdende", men den er knallgod, og absolutt alle burde lese den. Utrolig gripende.
Gjest Zirine Skrevet 22. august 2003 #8 Skrevet 22. august 2003 Alle Henning Mankells bøker om Kurt Wallander. Fengende og god krim - bøker man ikke klarer å legge fra seg.
Bokalven Skrevet 22. august 2003 #9 Skrevet 22. august 2003 Lord of the Rings - J. R. R. Tolkien Amazone-bøkene av Ingar Knudtsen Chocolat - Joanne Harris The Left Hand of Darkness - Ursula Le Guinn Ellers kan det jo være en idé og snakke med bibliotekaren på biblioteket ditt.
Gjest Hilde K S Skrevet 22. august 2003 #11 Skrevet 22. august 2003 Den femte kvinnen av Mankell. Knasande bra og vanskelig å legge i fra seg !
aniqa Skrevet 22. august 2003 #12 Skrevet 22. august 2003 Alle Henning Mankells bøker om Kurt Wallander. Fengende og god krim - bøker man ikke klarer å legge fra seg. Unni Lindells bøker om Cato Isaksen Alkymisten av Paulo Colho En bok jeg hadde lyst til lese en gang til når jeg var ferdig med den! Lord of the Rings - J. R. R. Tolkien
Piñacolada Skrevet 22. august 2003 #13 Skrevet 22. august 2003 Isfolket!!!! Ingen over- ingen ved siden! (Får garantert pepper nå)
mellom Skrevet 22. august 2003 #14 Skrevet 22. august 2003 den hemmelige historien, donna tart. den er spennende. og god.
chriztine Skrevet 22. august 2003 Forfatter #15 Skrevet 22. august 2003 Tusen takk for mange tips! Jeg skal ta meg en tur til biblioteket med notis-blokka!
Bokalven Skrevet 23. august 2003 #16 Skrevet 23. august 2003 Isfolket!!!! Jeg leste faktisk hele serien, og syntes de tre første bøkene var greie. På slutten tar hun litt vel av, synes jeg.
Gjest care Skrevet 23. august 2003 #17 Skrevet 23. august 2003 Hei Skal du ha spennede bøker, så kan du enten begynne med Henning Mankell eller Anne Holt, men Jo Nesbø, skriver også knakende bra spenningsromaner.
Ronja Skrevet 23. august 2003 #18 Skrevet 23. august 2003 Nick Hornby: High Fidelity eller annet av ham (vil derimot ikke anbefale "Et godt menneske"...) Håkan Nesser og Liza Marklund skriver begge bra, lettlest og spennende krim "Wonderboy" er bra men kan være litt tung å følge med i Pike med perleøredobb av Tracy Chevalier er en nydelig bok! - for eksempel... -
Trilli Skrevet 23. august 2003 #19 Skrevet 23. august 2003 Alle bøkene til Jeffrey Deaver. Har ikke klart å legge fra meg noen av disse. Anne Holt: Det som er mitt.
-Fisken- Skrevet 23. august 2003 #20 Skrevet 23. august 2003 Alle Anne Karin Eldstads bøker Alle Marianne Fredriksons bøker Kongsdøtrene (serie) av Frid Ingulstad Som nevnt før, Alkymisten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå