Sol&Måne Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Heisann, Jeg driver å lurer på om jeg ikke skal kjøpe en Kindle til samboeren min til jul gjennom Amazon. Noen som har erfaring med bruk av disse i Norge? Er det noen begrensninger i forhold til USA eller UK? Lurer også på om jeg må betale en liten formue i toll, eller gjelder dette kun for kosmetikk o.l? Har jo bestilt fra Apple og div. DVD-butikker på nettet uten at det ble toll, er dette det samme? Takk for svar
Zzyzx Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 Er ikke toll på elektronikk, men du må betale moms (25%) når varens verdi er over 200 kroner.
Gjest chickpea Skrevet 28. november 2009 #3 Skrevet 28. november 2009 Heisann, Jeg driver å lurer på om jeg ikke skal kjøpe en Kindle til samboeren min til jul gjennom Amazon. Noen som har erfaring med bruk av disse i Norge? Er det noen begrensninger i forhold til USA eller UK? Lurer også på om jeg må betale en liten formue i toll, eller gjelder dette kun for kosmetikk o.l? Har jo bestilt fra Apple og div. DVD-butikker på nettet uten at det ble toll, er dette det samme? Takk for svar Jeg har akkurat kjøpt Kindle til min mann og sluttbeløpet (med toll og frakt) kom på ca 2300 kr, hvis jeg husker ikke feil. Her er ellers en artikkel om lesebrettet
Sol&Måne Skrevet 28. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. november 2009 Jeg har akkurat kjøpt Kindle til min mann og sluttbeløpet (med toll og frakt) kom på ca 2300 kr, hvis jeg husker ikke feil. Her er ellers en artikkel om lesebrettet Takk for svar! Hvor bestilite du fra? Jeg ser at den på Amazon koster 259 dollar, og det tilsvarer vel 1450 kr ca. Er toll og frakt nesten 1000 kr? Vet du om det er lang leveringstid; får jeg den før jul liksom?
Gjest chickpea Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 Takk for svar! Hvor bestilite du fra? Jeg ser at den på Amazon koster 259 dollar, og det tilsvarer vel 1450 kr ca. Er toll og frakt nesten 1000 kr? Vet du om det er lang leveringstid; får jeg den før jul liksom? Jeg bestilte også et omslag til lesebrettet, hadde glemt det.. Slik så det i hvertfall ut hos meg: Kindle + et skinnomslag kr. 1685 Frakt kr. 157 Forhåndstolling kr. 460 Total kr. 2302 De sender via DHL, så det går raskt, 2-3 dager og så kanskje 3-4 til på tollbehandling, så ca en uke. Jeg ville allikevel ikke ventet for lenge, siden alle ledd kan gå litt treigere i førjulsrushet.
Sol&Måne Skrevet 30. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 30. november 2009 Jeg bestilte også et omslag til lesebrettet, hadde glemt det.. Slik så det i hvertfall ut hos meg: Kindle + et skinnomslag kr. 1685 Frakt kr. 157 Forhåndstolling kr. 460 Total kr. 2302 De sender via DHL, så det går raskt, 2-3 dager og så kanskje 3-4 til på tollbehandling, så ca en uke. Jeg ville allikevel ikke ventet for lenge, siden alle ledd kan gå litt treigere i førjulsrushet. Tuuusen takk for svar! Utrolig greit å finne utav det! Da skal jeg rett og slett få bestilt i løpet av i dag eller morgendagen for å være sikker på å få den innen julen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå