Inger88 Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Jeg har lyst å lese en bokserie, men er ikke fan av fantasy sjangeren. Liker bøker som omhandler mennesker, hvordan de takler(eller ikke takler) problemer og utfordringer. Litt sånn virkelighets nære bøker. Noen som har noen tips til noen gode serier? Er ikke på jakt etter kiosk-serier(eller hva det heter).
Gjest Ulva35 Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 Vel jeg kan gi deg mange gode serietips, men det er pocketserier da. Men jeg kan love deg at det er mange gode serier i denne sjangeren som er sterk undervurdert. De aller fleste omhandler mennesker og hvordan de levde før og nå.
Gjest imli Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 Mange gode såkalte "kiosk-serier" ja Mange dårlige selvfølgelig, men en del av dem er faktisk både underholdende og godt skrevet. Vil anbefale "Jordmoren" - realistisk og godt skrevet
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 Det finnes mange gode serier i salg nå. Jeg følger Ildfuglen, som jeg er innmari fornøyd med, og Sagaen om Sunniva som også er veldig bra! Begge anbefales. Drama og konflikter er grunnlaget i disse seriene, og det er alltid noe som driver historien videre.
Inger88 Skrevet 26. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. november 2009 Fant en som heter "min kamp". Har lest ca 50 sider, og den virker veldig bra så langt:)
Gjest Miam Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 Litt gammel tråd, men... Mange undervurderte "kiosk"romaner/serier. Jeg personlig synes at Arvesyndserien er utrolig fin. Det har litt futt i seg, drama så det holder, det foregår på et sted som faktisk ekstisterer, og har mange fine skildringer. Ellers så må du jo lese Folket på Innhaug. Dette er IKKE kiosklitteratur. Den er råbra!
NoAngel Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 har hatt kiosk serie dilla lenge nå!! sagaen om isfolket, sunniva, sverdkvinnen, fossefall,kruse sagaen,jordmoren ingebjørg olavsdatter osv.. leser flere bøker i uka. mange av disse seriene er skikkelig undervurdert
Gjest Miam Skrevet 10. januar 2010 #8 Skrevet 10. januar 2010 ISFOLKET! :rødme: Heksemesteren er heller ikke en dum serie! Vil også lese Sagnet om Lysets Rike, men i det siste har den kun vært å finne på svensk...
Gjest Bond Skrevet 11. januar 2010 #9 Skrevet 11. januar 2010 (endret) Galsworthy - Forsyte Saga (3+2 bøker) og etterfølgene 'A Modern Comedy' (3+2) and 'End of the Chapter' (3). Vet ikke hva de heter på norsk, men de har sikkert kommet ut. Galsworthy har forsåvidt fått Nobelen og, så er ikke noe kiosklitteratur, men man får tilfredsstilt alle såpetrang Endret 11. januar 2010 av Bond
tineline Skrevet 11. januar 2010 #10 Skrevet 11. januar 2010 (endret) En serie på 4 bøker om menneskelige relasjoner har Ola Bauer skrevet: Hestehodetåken, Svartefot, Magenta og Forløperen. Fra tanum.no Beskrivelse:Alle fire bøkene i romanserien om Tom er her samlet i ett bind. Vi følger Tom fra han som tiåring vokser opp i etterkrigs-Oslo sammen med sin mor og hennes to elskere. Toms far er død, myrdet som overløper og angiver for tyskerne. Som 16 åring har Tom tilbrakt fem år på internatskole for vanskeligstilte barn, han inntar Oslo Vest med lugg som Gene Vincent, en Cooly i munnviken, og en Luger i ranselen. Tom er fire år til sjøs, før han som tjueåring mønstrer av i Paris, der han får jobb på et bordell i Boulevard de Magenta. I 1997, 56 år gammel, vender Tom hjem til et Norge han ikke har sett på førti år. Han kommer til fots over fjellet fra Finland, med sandaler av bildekk på føttene, og med alt han eier i en skipssekk. Jeg elsket disse bøkene, som kanskje kan sies å være i samme realistsjangeren som Saabye Christensen og tidvis Ingvar Ambjørnsen. Ola Bauer er underkjent i norsk litteratur. Dessverre døde han for noen år siden. Endret 11. januar 2010 av tineline
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå