Zzyzx Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Ja, vi har jo alltid hatt katter, men så slo det meg plutselig at jeg vet niks og nada om hvilke, if any, sykdommer jeg risikerer å gi til katteskinnet. Er det mulig å smitte katta med f.eks. forkjølelse eller influensa?
Aurora M. Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 Det er fullt mulig å smitte dyr med både forkjølelses- og influensavirus ja, men det er ikke alle virus de blir like syke av som oss. Men mange kjæledyr sliter med forkjølelse og influensa når det er høysesong for dette, f.eks i disse tider.
Zzyzx Skrevet 25. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2009 Ja, det slo meg plutselig at det kanskje var et problem. Katten har ikke blitt syk til nå, men så vet vi iallfall at det kan skje. Er nok større fare for at han nyser på oss enn at vi nyser på han, dog. PC-skjermen min er full av katteslev siden han ligger foran der og nyser...
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 Det var en reportasje om dette på God Morgen Norge idag. Katter kan smittes av svineinfluensa fra mennesker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå