Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #41 Skrevet 27. november 2009 Her om dagen hadde jeg en av de mest nedlatende kundene jeg har vært borti; H*n hadde kjøpt en termokanne fra Stelton i butikken der jeg jobber til kontoret sitt. Denne skal det følge med både en skrukork (til bruk under transport av kanna med innhold) og en vippekork (til bruk ved servering). Da kunden kom tilbake på kontoret viste det seg at det var feil farge i esken og at skrukorken manglet. Kunden mente da at vi skulle sende en av våre ansatte opp til kontoret for å levere en ny kanne og hente den som var feil, da h*n faktisk fakturerer over 1000 kr i timen var jo kundens tid langt mer verdt enn en av våre ansatte som "sikkert ikke tjener over 100-lappen"... Fikk veldig lyst til å være serviceinnstilt da
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #42 Skrevet 27. november 2009 Her om dagen hadde jeg en av de mest nedlatende kundene jeg har vært borti; H*n hadde kjøpt en termokanne fra Stelton i butikken der jeg jobber til kontoret sitt. Denne skal det følge med både en skrukork (til bruk under transport av kanna med innhold) og en vippekork (til bruk ved servering). Da kunden kom tilbake på kontoret viste det seg at det var feil farge i esken og at skrukorken manglet. Kunden mente da at vi skulle sende en av våre ansatte opp til kontoret for å levere en ny kanne og hente den som var feil, da h*n faktisk fakturerer over 1000 kr i timen var jo kundens tid langt mer verdt enn en av våre ansatte som "sikkert ikke tjener over 100-lappen"... Fikk veldig lyst til å være serviceinnstilt da Dere gjorde ikke dette, vel?!
Gjest kenneth Skrevet 27. november 2009 #43 Skrevet 27. november 2009 (...)Jeg synes også at normal høflighet og respekt burde være en selvfølge begge veier. Jeg vet ikke helt hvorfor det blir slik at man ikke greier å oppføre seg mot butikkansatte spesielt?Jeg tror folk som oppfører seg dårlig mot butikkansatte også oppfører seg dårlig ellers. Det ligger en verdi-/personlighetsbrist til grunn for det meste av kvalm som produseres. Vi ser det over alt der folk ferdes og møtes. (Trafikken er jo et glimrende eksempel.) Før hadde vi én type handlekurv på butikken. Nå kommer de ofte i to fasonger - en tradisjonell standard utgave og den litt større med hjul. Selv om jeg ikke hadde den største Lego-samlingen som ung, forstår jeg at disse ikke skal plasseres oppi hverandre. De passer ikke, rett og slett. Men for noen synes de å passe som hånd i hanske. I en annen butikk jeg sogner til, er handlevognene ikke lenket sammen med 10-krone-kjettingen. Resultatet er at folk driter i å trille vogna de 7 metrene tilbake til "garasjen", og heller etterlater dem ved kassene. Og da må personalet trå til og rydde opp etter voksne folk. Vakkert.
Gjest Gjest_lina_* Skrevet 27. november 2009 #44 Skrevet 27. november 2009 Dere som tror at det ikke er normale mennesker som skaper kvalm i butikker, men sære psykisk syke mennesker.. vel, da tror dere feil. Noen er bare slik anlagt at når de befinner seg i en butikk.. blir de til drittsekker. Prest, snekker, lege, lærer, bestemor, datter, sønn, far, mor, nabo.. så fort de setter beina i en butikk forvandles de til små monstre. Kan hende har de en dårlig dag til å begynne med, kanskje fikk de ikke den hjelpen de trengte, kanskje fant de ikke det de ville ha, kanskje var det utsolgt, kø i kassene etc... hvem vet.. De fleste klarer å besinne seg.. men noen klarer det ikke. Vi husker ikke de 9 som var snille, vi husker den ene som slo seg helt vrang fordi vi ikke ville ta imot en reklamasjon på et produkt han ikke hadde kjøpt i vår butikk. Men det er de 9 som gjør at vi trives på jobben. Det er de 9 som gjør at vi av og til går *veldig* langt for å tilfredstille kundene våre. Man må rett og slett ha litt bein i nesa om man jobber i butikk. Det nytter ikke å ta alt personlig, og det hjelper sjeldent å snakke tilbake på samme måte. Ikke alt ordnes med et smil, men sinne fikser ingenting.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #45 Skrevet 27. november 2009 Dere gjorde ikke dette, vel?! Nei, jeg forsøkte å forklare at det er faktisk ikke sånn ting fungerer, noe kunden absolutt ikke var interessert i å høre på, så det endte med at jeg satte h*n over til butikksjefen. Det hadde visst endt med at kunden hadde sagt at h*n fikk komme innom oss når h*n hadde tid og slengt på røret..
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #46 Skrevet 27. november 2009 Dere gjorde ikke dette, vel?! Nei, jeg forsøkte å forklare at det er faktisk ikke sånn ting fungerer, noe kunden absolutt ikke var interessert i å høre på, så det endte med at jeg satte h*n over til butikksjefen. Det hadde visst endt med at kunden hadde sagt at h*n fikk komme innom oss når h*n hadde tid og slengt på røret..
Gjest kenneth Skrevet 27. november 2009 #47 Skrevet 27. november 2009 Dere som tror at det ikke er normale mennesker som skaper kvalm i butikker, men sære psykisk syke mennesker.. vel, da tror dere feil. (...) Man må rett og slett ha litt bein i nesa om man jobber i butikk. Det nytter ikke å ta alt personlig, og det hjelper sjeldent å snakke tilbake på samme måte. Ikke alt ordnes med et smil, men sinne fikser ingenting.Normal er et vagt begrep. Jeg tror ikke så mange anser folk med tidvis asosial atferd som unormale. Beklageligvis er det ganske normalt. Hvis flere hadde brydd seg og sagt i fra når noen var ufine, ville man nok opplevd en bedring. Jeg tror heller ikke at TS og andre butikkansatte som får ut litt aggresjon i denne tråden, opptrer uprofesjonelt i jobben. Men av og til er det godt å "få det ut". Hvorvidt det er sunt å hisse seg opp, kan alltids diskuteres. På den ene siden er det nok usunt i lengden. Å lukke øynene for urett er heller ikke bra. Jeg antar man må finne den gyldne middelvei. Vi diskuterte den røde bagasjebånd-streken på flyplasser for en stund siden. Da var det faktisk en person som "la kortene på bordet" og innrømmet at hun ikke hadde tenkt over dette før - og nå lovet hun bot og bedring. Så, i beste fall kan det å klage, å få ut litt steam, faktisk bidra til fremgang. Det er jo i så fall smukt.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #48 Skrevet 28. november 2009 Det handler ikke om respekt, men du representer en butikk. Altså en institusjon som vanlige folk er med på å drive. Det er vi som holder butikken gående, derfor er det vi som betaler lønnen din, hvis du skjønner hva jeg mener? Selv om forsøpling og slik ikke bør forekomme, så er det naturlig at butikkmedarbeidere må tåle litt "ufin" behandling. Butikken du representerer vil ha våre penger, og for å få våre penger så kan vi også kreve litt. Det hele er satt litt på spissen, men det hele handler om kunden har alltid rett.. Hør her din forbannede drittsekk. Jeg har vært tidligere butikkansatt og skrevet klageinnlegg à la trådstartes her tidligere. Ikke tro du på noen måte er hevet over den butikkansatte fordi "du" betaler lønnen hennes. Du er i butikken fordi DU er AVHENGIG av tjenesteten/produktet hun tilbyr. Om du ikke liker det så se og kom deg bort. Det finnes nesten 5 millioner potensielle kunder her i landet. Da jeg var butikkansatt var det ikke noe snakk om å være høflig. Tikket klokken ETT SEKUND over da dro jeg frem kjeftesmellen min og jeg og min kollega nøt og se hvordan kundet ynket og beklaget seg for å få 2 minutter til å handle det nødvendige h*n trengte til helgen. Og jeg fikk IKKE EN ENESTE KLAGE mot emg for i hvert eneste tilfelle var det jeg som hadde rett. Jeg slutter på det tidspunktet som er oppgitt på turnusen. Og jeg gir langt FAEN i hva du har glemt å kjøpe inn for helgen. Prøv å klage. Se hvor langt det vil føre deg hen. Vi har arbeidsrettigheter her i Norge vettuuu Ikke prøv å fremstille det som det er DU som betaler henne noe som helst. Det er hun som sørger for at du har klær å
Gjest strykebrett Skrevet 28. november 2009 #49 Skrevet 28. november 2009 Jeg syns at når butikken er stengt kan dere godt si til kunden at "nå har vi stengt, så da skal jeg bare slå av lysene her og komme meg hjem". Man trenger ikke være sur når man sier det, men man må jo kunne formidle at nå er det stengt så nå går det ikke an å handle her lengre. Altså på en måte som gjør det helt tydelig at fristen er gått ut, og det er ikke valgfritt å forlate butikken. Frekke og nedlatende kunder som tror at de som jobber i buttikk skal finne seg i hva som helst er det dessverre alt for mange av. det som irriterte meg mest da jeg jobbet i butikk var hvor nedlatende mange voksne damer var. Av en eller annen grunn var det de som var verst, i alle fall der jeg jobbet..
Gjest Emmanuelle Skrevet 28. november 2009 #50 Skrevet 28. november 2009 Da jeg jobbet i butikk fikk vi ikke lov til å si at butikken stengte. Det eneste vi kunne gjøre var å slå av musikken. Syntes det var helt på trynet, for noen ganger ante jo ikke kunden om vi stengte ni eller ti og følte seg rimelig dum når han/hun kom til kassa. I går var jeg ute og skulle kjøpe noe på en kiosk. Det var ekstremt lang kø, iallefall 20 stk, som venta, de fleste skulle nok rekke en kinofilm som starta om 10 minutter. Jenta foran meg snakket i telefonen(fnisesnakket,ikke noe viktig), la det hun skulle ha på disken og....det var det. Hun lo og lo i telefonen, jenta bak kassa prøvde å få kontakt med henne, og ble rimelig stressa da det var null respons for å få betaling. Til slutt kom en kompis av henne, jenta var SÅÅ opptatt med telefonen, begynte å rote rundt i veska si og fant til slutt lommeboka og ba han om å betale. Fyren var så flau stakkar, og han fant ikke pengene hennes og ble så rød i ansiktet som jeg aldri har sett før. Til slutt betalte han med eget kort og torde ikke engang se på køa som hadde danna seg av mennesker som hadde det travelt. Kjente jeg ble en SMULE irritert på fjasekjerringa.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #51 Skrevet 28. november 2009 Den fleibede gjesten her igjen. Du må forstå at du må "tåle" mer når du får betalt. Men jeg er helt enig i at forsøpling og slik ikke er akseptabelt. Når du ikke får betalt da?? Etter stengetid. Det er det det handler om.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå