Gullfia Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Et par spørsmål fra en nybegynner: Er det vanlig å bestille tid for ordinær ultralyd selv? Og hvor tidlig må man søke om fødeplass på Ahus?
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 Jeg hører også til Ahus, og min fastlege søkte om begge deler da jeg var på første kontroll. Så fikk jeg brev om tildeling av fødeplass samtidig som innkallingen til ultralyd kom. Lykke til!
Urge Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 Jeg hører også til Ahus, og min fastlege søkte om begge deler da jeg var på første kontroll. Så fikk jeg brev om tildeling av fødeplass samtidig som innkallingen til ultralyd kom. Lykke til! Det blir søkt om begge deler hos fastlegen/jordmor på første svangerskapskontroll.
Gullfia Skrevet 25. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. november 2009 Tingen er at jeg allerede har vært på første svangerskapskontroll og har fått en lapp fra legen som visstnok er henvisning til UL. Men jeg kommer til å flytte fra Trøndelag til Østlandet nå i romjula, så ordinær UL vil bli på østlandet. Skal til jordmor når jeg er 16/17 uker på vei, er det for sent å søke da?
Urge Skrevet 25. november 2009 #5 Skrevet 25. november 2009 Ville tatt kontakt med legen jeg, og informert om flyttingen og at det må søkes sykehus og UL på nytt. Legen har sikkert antatt at du ville til sykehuset der du bor nå.
Pasha Skrevet 25. november 2009 #6 Skrevet 25. november 2009 går nok bra å søke i uke 16-17 tenker jeg. men jo før jo bedere
Gullfia Skrevet 25. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. november 2009 Jeg sa til legen at jeg skulle flytte. Og hun sa derfor at jeg skulle sjekke det med UL med sykehuset. Søke om fødeplass nevnte hun ikke, og jeg hadde så masse rart oppi hodet at glemte å spørre.
Saeria Skrevet 25. november 2009 #8 Skrevet 25. november 2009 Det er ikke alle byer man søker om plass, så kanskje hun har glemt at det må gjøres? Ta kontakt med legen din og hør. I oslo bør man være forholdsvis tidlig ute, etter hva jeg har forstått.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå