Gå til innhold

Rammemadrass fra ikea, 160x200

Gjest Sengtilmeg

Anbefalte innlegg

Gjest Sengtilmeg

Hei,

Vi har nå en ikea rammemadrass på 140x200 og synes det blir litt smalt til tider. Men går greit. Er det vits i å gå opp til 160x200 størrelse? Merker man noe særlig forskjell, eller er det bare nyanseforskjeller?

Hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har vært to voksne og et barn på 160 og det funket bra. Nå har vi 180 og det funker enda bedre. Og er stort sett bare to voksne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sengtilmeg

Hvordan blir det å kjøpe to ramme-madrasser på bredde 90 for å få 180 til sammen, fremfor å kjøpe en 160-seng?

Jeg er redd for sprekken som kommer i midten, og må kanskje ha en tykk overmadrass?

Vi ligger for det meste midt i sengen, og vil jo da bli liggende rett oppå den sprekken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo og jeg har to 90 madrasser med overmadrass fra IKEA. Nå ligger ikke vi til vanlig midt i sengen, så merker ikke sprekken. Men jeg har heller aldri merket den når jeg har lagt meg midt i. IKEA selger sånn sprekkmadrass og ekstra "klyper" som holder madrassene sammen. Vi er veldig fornøyd med senga vår.

Endret av Puserjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sprekke er mer irriterende enn hvor bred den faktisk er. Jeg og sambo sov i 120 seng lenge. Helt ok når man ikke allerede har vennet seg til noe annet i alle fall :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tidligere delt 150x200 og hadde ingen problemer med det. Når det er sagt ønsker jeg meg 180x200 hvis jeg skal dele seng med noen igjen, bare fordi jeg elsker store senger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sengehesten

Det frister med størrelse på 180. Så lenge man ikke kjenner noe til sprekken i midten så tror jeg at jeg går for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...