Gå til innhold

Mobil til bonusungen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bonusgutt som er i mobilalderen. Han er ikke så veldig interessert, men hos mor har han en som han tar med når han skal ut å leke. Vi har ikke hatt det samme behovet, før nå... Mor virker ikke veldig interesset i å sende med telefonen hans på samvær, ogh jeg vet ikke helt hvorfor.

Men å ha to telefoner synes jeg er litt rart?! Men vi skal vel grei det - økonomisk har de ikke noe å si for oss.

Hvordan gjør dere det med utgifter og deling av mobil? Hvem har ansvaret for å fylle på kortet og slikt?

Orker ikke å lage en stor sak av dette, det er unødvendig. Men greit å ha en idé om hvordan ansdre gjør det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har en bonusgutt som er i mobilalderen. Han er ikke så veldig interessert, men hos mor har han en som han tar med når han skal ut å leke. Vi har ikke hatt det samme behovet, før nå... Mor virker ikke veldig interesset i å sende med telefonen hans på samvær, ogh jeg vet ikke helt hvorfor.

Men å ha to telefoner synes jeg er litt rart?! Men vi skal vel grei det - økonomisk har de ikke noe å si for oss.

Hvordan gjør dere det med utgifter og deling av mobil? Hvem har ansvaret for å fylle på kortet og slikt?

Orker ikke å lage en stor sak av dette, det er unødvendig. Men greit å ha en idé om hvordan ansdre gjør det.

Det er ikke din utgift såklart.

Vi har fri familie, så barna og stebarna ringer gratis. De har fått mobiler i jule eller bursdagsgaver fra faren sin.

Synes der er rart å ha 2 mobiler, tungvint.

Skrevet

Hvorfor trenger han det da?

Når han i tillegg ikke virker interessert, ville jeg i alle fall droppa det.

Skrevet

skal du nå først kjøpe mobil,så begynn ikke med deling av utgifter. Det er deres valg, så da får dere ta utgiften også.

Du skriver jo at det hadde ike økonomisk betydning for dere heller,å kjøpe en.

Han tar med seg mobilen da han skal ut å leke ,skriver du,men har en sånn liten gutt behov for mobil i det hele tatt.?

Skrevet

Jeg har også en bonusgutt. Han fikk farens gamle mobil med kontantkort for et par år siden. Han fikk den for at vi skulle kunne nå hverandre feks når han er ute og sykler eller er på besøk hos kompiser. Han bruker den ikke unødig, bare til litt sms og spill. Moren hans har vært svært uenig i at vi har gitt han telefon, noe som har resultert i at vi ikke har sendt den med når han skal til mor. Nå opplever hun også behovet og vurderer om han skal få telefon hos henne også. Mannen min har foreslått at de kan spleise, men hun vet ikke om hun vil det. Vi prøver å tenke praktisk for gutten, det er jo dumt at han skal ha to forskjellige nummer! Da må vennene hans ringe/sende sms til begge numrene for de vet jo ikke på hvilket nummer han befinner seg på til enhver tid! Den økonomiske siden av det har ikke vært snakket så mye om, annet enn at det faktisk blir billigere for begge parter:-)

Skrevet

De første årene fikk de ikke ta med mobilen til faren, mobilene ble nemlig aldri med hjem igjen. Og selv så glemte de det, og pappaen skulle egentlig passet på.

Nå passer de på å ta dem med seg selv, så da er det ikke noe problem.

Utgiften er det jeg som tar. Men jeg passer også på at faren ikke bruker deres mobil (noe han har gjort - og ringte for noen hundrelapper).

Regner med at de fleste har mer fornuftig eks enn meg ;) og hadde jeg hatt det ville det vært greit å dele eventuelt eller at jeg tok hele alene da også. Men er bonusen hos dere nesten halv tid ville jeg delt den ja.

En mobil trenger ikke koste all verden. Holder med en gammel etter dere og et kontantkort til 150 kroner :)

Skrevet

Her har bonusbarnet mobil som står på faren og under frifamilie, dette er et abonemang. Dersom barnet missbruker mobilen kommer vi til å ta i fra barnet mobilen, da får det bli opp til barnets mor om hun vil koste telefon til barnet. Barnet vet at om det blir høye mobilregninger så blir mobilen inndratt. Så langt 3 år har dette fungert fint, men det er ikke alle barn som kan få abonemang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...