Gjest rubin Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Det virker som om folk har motstridende ting å si om dette. Hvis man napper hår i ansiktet, vil hårene som vokser ut igjen bli lengre? Jeg antar at det ellers ikke vokser ut mer hår i samme området. Noen sier at hvis man napper hårene skjer det ikke noe annet enn at det vokser ut igjen, men jeg har også hørt at hårene kan bli lengre hvis man napper dem.
SouthernStar Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 Det har enda til gode å skje med øynebrynene mine som jeg har nappet jevnlig i noen år nå. Ikke nappet mye, men nappet. Og jeg har nå ikke hestehale der heller, - enda
Gjest rubin Skrevet 24. november 2009 #3 Skrevet 24. november 2009 Evnt at hårene blir mørkere/mer markerte etter at man napper dem. Noen som vet noe om det her?
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2009 #4 Skrevet 24. november 2009 Er så lei av påstandene om at hår blir lengre, tykkere etc. om man napper eller på andre måter fjerner dem. Har fortsatt til gode å se dette skje hos meg selv, har aldri sett det skje hos noen andre, og har aldri sett noen type forskning på dette. Så nei, jeg tror så absolutt ikke det blir mer hår av at de nappes/fjernes.
Gjest Iah Skrevet 24. november 2009 #5 Skrevet 24. november 2009 Nei, det blir ikke flere hår og de blir ikke mørkere eller lengre. Dette er virkelig en seiglivet myte.
Gjest me, myself and i Skrevet 24. november 2009 #6 Skrevet 24. november 2009 hårene blir vanligvis ikke lenger, mørkere eller stivere, men når man napper de vekk blir det mye mer "synlig" når de kommer tilbake ... og det vil da virke som om det er mye mer hår enn før
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2009 #7 Skrevet 24. november 2009 på meg har hårene på leggene som før va lyse blitt svarte
Periwinkle Skrevet 24. november 2009 #8 Skrevet 24. november 2009 Grunnen til at man tror de kommer tilbake hardere og flere er fordi at alle man har nappet kommer ut samtidig. Alle hår vil være hardere i det de kommer ut, men når de blir lengre blir de like myke som før. Hat håret blir mørkere har også jeg hørt at kan forekomme, men dette kunne jo ha skjedd uavhengig av at man tappet/barberte eller ikke.
Rumohra Skrevet 25. november 2009 #10 Skrevet 25. november 2009 At hårene på legger blir mørkere "etter fjerning", er kun hormonelt. Det vil skje uansett om man fjerner dem eller ikke. Det vil verken bli flere, tykkere eller mørkere hår dersom man napper dem. Etterhvert vil faktisk hår ikke komme ut igjen dersom man napper det nok ganger. Dette er fordi hårsekkene blir ødelagt. Grunnen til at hårene kan virke tykkere når de blir barbert av, er fordi de kuttes midt på håret. Håret blir tynnere ut mot tuppen, så om de barberes vil de vokse ut med avkuttet "midt på håret" som tupp og dermed virke tykkere enn et helt nytt hår med tynn tupp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå