Gå til innhold

Googler du date'n din?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Ingeniøren
Ja, det er jo mange som er utrolig teite i hue, så sånn sett er det nok smart å se hvor dum denne egentlig er før det er for sent.

Man trenger da overhodet ikke være "teite i hue" bare fordi man kan googles opp.

Tvert imot egentlig, en aktiv samfunnsborger vil det være noe informasjon om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man trenger da overhodet ikke være "teite i hue" bare fordi man kan googles opp.

Tvert imot egentlig, en aktiv samfunnsborger vil det være noe informasjon om.

Nei, det har du da selvfølgelig helt rett i :)

Og det vil man jo da kunne finne litt mer ut av ved å google.

Men det finnes altså en masse folk som legger ut om alt mulig (og nesten umulig) om seg selv overalt på nettet. Dette er ikke intelligent eller fornuftig i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du da kanskje ikke helt forstår er at alt andre folk "ser" her er KateW og det du skriver. Det eneste inntrykket vi får av deg er altså dine tanker som du formulerer her.

Hvis du ønsker å fremstå som en helt annen her enn den du egentlig er i virkeligheten, så er det selvfølgelig ditt valg. Du må bare være klar over hvordan du da blir oppfattet her.

Det er vel nettopp det som er POENGET med et anonymt nettforum. At man kan være akkurat den man vil være.

Jeg ville jo vært ravende gal om jeg skrev det jeg skriver her som meg selv. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel nettopp det som er POENGET med et anonymt nettforum. At man kan være akkurat den man vil være.

Jeg ville jo vært ravende gal om jeg skrev det jeg skriver her som meg selv. :roll:

Javel. I så fall vil det kanskje være fornuftig å tenke på hva du skriver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Er dette det man vanligvis betegner for ironi eller?

Nei. Det var ikke det man vanligvis betegner for ironi. Det var ironi.

Endret av Hilde K S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel. I så fall vil det kanskje være fornuftig å tenke på hva du skriver?

Hvorfor det? KateW kan jo skrive hva hun vil. Hvem plager det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg googler gjerne en person FØR jeg vurderer å date jeg da...

Og Steinar?

Står du under Steinar40 i telefonkatalogen?

*humre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? KateW kan jo skrive hva hun vil. Hvem plager det?

Det høres faktisk litt skummelt ut når du sier på den måten.

Får litt sånn splittet personlighet inntrykk av det.

Men uansett, jeg syns ikke det er fornuftig å spille en rolle eller være en helt annen personlighet på nettet enn man er i virkeligheten. Det blir helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at man på et anonymt forum kan være som man vil, er men på sjekkern og har profil bør man være seg selv.

Noe av poenget er jo at man kan skrive ting her som man ellers ikke snakker med folk om fordi man er anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for utenomsnakk og munnhuggeri. Vær så snill og hold dere til temaet. Andre temaer kan tas opp i egne tråder.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Takk Yvonne! :sjenert:

*skammer seg litt i smug*

*gidder ikke å skamme seg*

Jeg googler rett og slett for å se på bilder, finne ut hvor mannen jobber, hvor han bor og sånt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hva kan man finne ut om en person ved å google - utenom bosted, tlfnr og skattelistene?

Man kan finne ut at han faktisk finnes, og om han er den han sier at han er, eller i allfall at det finnes en slik person.

Og ja, jeg ser på skattelister, men har teflonhjerne så jeg glemmer fort hva inntekten er, bare at den er "vanlig" kanskje. Det jeg ser etter er fødselsår.

Men det finnes altså en masse folk som legger ut om alt mulig (og nesten umulig) om seg selv overalt på nettet. Dette er ikke intelligent eller fornuftig i mine øyne.

Det finnes også folk som det ligger masse info om, men som de ikke har lagt ut selv. F.eks. hvis de er aktiv i lokalpolitikken, idrett eller annet som har generert omtale i media. Eller i en resultatliste.

Og Steinar?

Står du under Steinar40 i telefonkatalogen?

*humre*

Nei, jeg tror han står under Steinar 50.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg googler ikke daten min. Syns ikke det er greit å ha masse informasjon om en person som ikke nødvendigvis har lyst å dele den informasjonen med deg. Det mannen jeg dater har lyst at jeg skal vite, det får han fortelle meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...