Gå til innhold

Sukk...litt komplisert - men betatt!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei...

Situasjon: jeg, singel mamma til to, separert, snart skilt. Har truffet en singel pappa til to, to ganger ute. Epost/SMS/telefonkontakt stadig vekk. Han er en knallfyr!

Men han bor 1,5 timer i bil bort fra meg :-(

Som sagt, jeg har barn, og barnefaren er ikke spesielt mye tilstede. Når skal jeg få tid til å finne ut mer om denne mannen...? Jeg vil ikke gi slipp på han!

Jeg tenker på han konstant, og skvetter når jeg får SMS...tenk om det er fra han...? I det øyeblikket vi legger på telefonen har jeg lyst til å ringe han...

Skjønner ikke hvordan jeg kan ha tid til han. Men jeg vil ha han...

Jeg vet heller ikke hva han vil, han ringer meg og er så hyggelig, men kan det bare være for å være grei? Jeg har lyst til å møte han igjen, hvordan går jeg frem? Finne på noe, men hva?

Tror han er litt sjenert selv også, for han hiver seg ikke utpå med tilbud. Men noe må det vel bety at han ringer...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest enslaved
Hei...

Situasjon: jeg, singel mamma til to, separert, snart skilt. Har truffet en singel pappa til to, to ganger ute. Epost/SMS/telefonkontakt stadig vekk. Han er en knallfyr!

Men han bor 1,5 timer i bil bort fra meg :-(

Som sagt, jeg har barn, og barnefaren er ikke spesielt mye tilstede. Når skal jeg få tid til å finne ut mer om denne mannen...? Jeg vil ikke gi slipp på han!

Jeg tenker på han konstant, og skvetter når jeg får SMS...tenk om det er fra han...? I det øyeblikket vi legger på telefonen har jeg lyst til å ringe han...

Skjønner ikke hvordan jeg kan ha tid til han. Men jeg vil ha han...

Jeg vet heller ikke hva han vil, han ringer meg og er så hyggelig, men kan det bare være for å være grei? Jeg har lyst til å møte han igjen, hvordan går jeg frem? Finne på noe, men hva?

Tror han er litt sjenert selv også, for han hiver seg ikke utpå med tilbud. Men noe må det vel bety at han ringer...?

Hei

Det første jeg tenker er at han neppe ringer for å være grei.. Han får selvfølgelig også noe ut av denne kontakten, som gjør at han opprettholder den :)

Hva det gir han er jo en annen sak.. Hvordan er hans livssituasjon? Er det lenge siden han gikk fra barnemoren? Har han en omsorgsfordeling som gjør at han har en del tid uten barn? En jobb som ikke tar all hans tid?

Tenker at dette er ganske avgjørende, men at han garantert liker deg siden han fortsetter å ta kontakt.

Kan du ikke si noe til ham om at du liker innmari godt å prate med han, og at det hadde vært hyggelig å treffes en dag? Mulig du har noen foreldre, søsken, venner o.l som kan passe barna dine en kveld hvor dere kan treffes?

1,5 time unna tenker jeg ikke er noen hindring i utgangspunktet. Det er det å komme i gang, og ta dette videre som er utfordringen. Men, som sagt.. Det verste som kan skje dersom du spør om et treff, er at han sier at det passer dårlig med livsssituasjonen, og at det bare er hyggelig å ha noen å prate med.. Eller du kan vinne gullfuglen :) Altså, du kommer ikke noe dårligere ut, enn du står i utgangspunktet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest_trådstarter
Hei

Det første jeg tenker er at han neppe ringer for å være grei.. Han får selvfølgelig også noe ut av denne kontakten, som gjør at han opprettholder den :)

Hva det gir han er jo en annen sak.. Hvordan er hans livssituasjon? Er det lenge siden han gikk fra barnemoren? Har han en omsorgsfordeling som gjør at han har en del tid uten barn? En jobb som ikke tar all hans tid?

Tenker at dette er ganske avgjørende, men at han garantert liker deg siden han fortsetter å ta kontakt.

Kan du ikke si noe til ham om at du liker innmari godt å prate med han, og at det hadde vært hyggelig å treffes en dag? Mulig du har noen foreldre, søsken, venner o.l som kan passe barna dine en kveld hvor dere kan treffes?

1,5 time unna tenker jeg ikke er noen hindring i utgangspunktet. Det er det å komme i gang, og ta dette videre som er utfordringen. Men, som sagt.. Det verste som kan skje dersom du spør om et treff, er at han sier at det passer dårlig med livsssituasjonen, og at det bare er hyggelig å ha noen å prate med.. Eller du kan vinne gullfuglen :) Altså, du kommer ikke noe dårligere ut, enn du står i utgangspunktet ;)

Han har vært skilt fra barnemoren i mange år (ca 5 år); har barna delt tid

50 % annenhver uke...

Jeg har turt å spørre han om et møte nå, men han har ikke svart på sms enda (men har nettopp sendt den, så det er ikke så rart) - håper bare han svarer i løpet av dagen, for det er så stress å vente!

Tror han har bedre tid enn meg, så jeg MÅ få faren til ungene mine mer på banen...det er jo bra for både far og barn også...

Takk for svar! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enslaved
Han har vært skilt fra barnemoren i mange år (ca 5 år); har barna delt tid

50 % annenhver uke...

Jeg har turt å spørre han om et møte nå, men han har ikke svart på sms enda (men har nettopp sendt den, så det er ikke så rart) - håper bare han svarer i løpet av dagen, for det er så stress å vente!

Tror han har bedre tid enn meg, så jeg MÅ få faren til ungene mine mer på banen...det er jo bra for både far og barn også...

Takk for svar! :goodbye:

Good for you :)

Det er bedre å få et svar uansett hva enn det måtte bli.. Du holdes jo allerede på pinebenken ved å gå og lure.

Masse lykke til, og oppdater oss på hvordan det evt måtte gå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest_trådstarter

Det er bedre å få et svar uansett hva enn det måtte bli.. Du holdes jo allerede på pinebenken ved å gå og lure.

Oj! Han har svart ;-) Han vil gjerne....litt redd og glad på samme tid! Gode råd? Har ikke datet på ca 20 år (langt ekteskap bak meg....). Litt skummelt....

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enslaved
Oj! Han har svart ;-) Han vil gjerne....litt redd og glad på samme tid! Gode råd? Har ikke datet på ca 20 år (langt ekteskap bak meg....). Litt skummelt....

:goodbye:

Wooow ..:) Så gøy! Nå ble jeg kjempeglad på dine vegne :D

Det er kjempe skummelt, men du kommer til å fikse det veldig bra!!

Du skal simpelten være den du har vært når dere tidligere har hatt kontakt.. Det er den personen han liker ;)

Dere har møttes to ganger før, og snakket sammen i etterkant, slik at det er jo ingen store overraskelser du bør bekymre deg over!

Gjør noe hyggelig sammen, som kanskje har litt innhold.. Nå vet jeg ikke hvor dere holder til i landet, og tilgang på ting og gjøre. Men, det er jo snart jul, og dermed mye show / teater o.l som går.. Kan kombinere dette med middag feks, så har man i allefall det å snakke om som en samtale for å smelte isen?

Dersom dere starter med middag hjemme hos en av dere, så kan det fort bli overnatting og full pakke..

Greit, å ha i bakhodet da ikke alle anser det som den beste starten ;)

Gleder meg til videre oppdatering !! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest-trådstarter

Jeg møtte han i går... Var ute på byen med noen andre, han ringte og lurte på om han kunne komme... Vi prat i timer, han prat med vennene mine, godt å se at han er sosialt anlagt. Så kjørte han meg hjem og jeg fikk en klem...

Lurer på hva dette blir til, her går vi ikke fort frem i i hvert fall :-

føles som noe "gammeldags" - bare en klem, liksom? Veldig snilt av han å kjøre meg hjem, det var helt motsatt retning av der han bor. Han måtte kjøre i flere timer hjem mitt på natten...

Litt rørt over at han orket det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enslaved
Jeg møtte han i går... Var ute på byen med noen andre, han ringte og lurte på om han kunne komme... Vi prat i timer, han prat med vennene mine, godt å se at han er sosialt anlagt. Så kjørte han meg hjem og jeg fikk en klem...

Lurer på hva dette blir til, her går vi ikke fort frem i i hvert fall :-

føles som noe "gammeldags" - bare en klem, liksom? Veldig snilt av han å kjøre meg hjem, det var helt motsatt retning av der han bor. Han måtte kjøre i flere timer hjem mitt på natten...

Litt rørt over at han orket det :-)

Vær tålmodig kjære venn :)

Ikke noe i veien med menn som er litt "gammeldagse", som går sakte frem.. Det betyr jo gjerne at han tar dette seriøst, og ikke er ute etter en som skal tilfredsstille noen fysiske behov han har der og da!!

Det handler nok mer om vårt eget behov til å få tilfredsstilt behovet om bekreftelse.. :) Jeg kjenner meg igjen.. Man skal helst ha svaret om det kan bli noe der og da, men sannheten er jo at det er lurt å bruke tid på å bli kjent, for å se om dette virkelig er noe å satse på ;)

Går det for fort frem, så risikerer man å oppdage en del sider ved den andre som man ikke setter prsi på, etter at forholdet er etablert..

Jeg synes det høres ut som en mann som respekterer deg, og kvinner generelt :) Prøv å kose deg med spenningen ved det å ha møtt en hyggelig mann! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

For det første, 1,5 time unna er ingenting! Prøv 7 timer, så kan vi snakke ;)

Så koselig at dere finner tonen :) Bare vær deg selv, slapp av og la ting gå sin gang. Tenk at dere skal møtes for å ha det hyggelig, verken mer eller mindre. Hvis dere trives sammen, og får følelser for hverandre, utvikler det seg på en naturlig måte. Tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest (Trådstarter)
For det første, 1,5 time unna er ingenting! Prøv 7 timer, så kan vi snakke ;)

Så koselig at dere finner tonen :) Bare vær deg selv, slapp av og la ting gå sin gang. Tenk at dere skal møtes for å ha det hyggelig, verken mer eller mindre. Hvis dere trives sammen, og får følelser for hverandre, utvikler det seg på en naturlig måte. Tror jeg :)

Han ringte meg i går igjen, "bare for å si hei" - og er veldig koselig på telefonen :rødme:

Vi har noen ulikheter som både er spennende og kan være vanskelige; bla så har han vært lenger alene enn meg, og han har mer ordende forhold med barnets mor enn det jeg har med mine barns far. Dessuten er vi fra hver vår kant av Oslo (han bor altså ikke i Oslo lenger), noe som gir oss veldig ulik bakgrunn - Oslo er som kjent en delt og ganske urettferdig by - han er det jeg vil kalle typisk vestkantgutt - men en sympatisk sådann heldigvis. Håper han ikke synes det er et hinder for å bli bedre kjent; det virker jo ikke sånn iom at han ringer til stadighet :)

Regner med at jeg tar kontakt med han igjen om noen dager og hører hvilke planer han har for neste helg....

Takk for alle tilbakemeldinger; blir jo litt usikker på dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så spennende! Skal følge med på denne, ja. =)

Hvor gamle er barna deres? Er de på noenlunde samme alder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest (trådstarter)
Åååå, så spennende! Skal følge med på denne, ja. =)

Hvor gamle er barna deres? Er de på noenlunde samme alder?

ja, de er nesten jevngamle. En helt jevngammel med min yngste, en et par år yngre....

Tviler på at mine barn er så happy for dette, så jeg får holde dem utenfor til å begynne med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lurt, særlig hvis de fortsatt er lei seg for bruddet mellom deg og faren.

Men det er jo en kjempegrei måte å bli kjent med hverandres barn, før man offentliggjør et eventuelt forhold for dem, siden dere kan si at dere tenkte det kunne være hyggelig for barna å bli kjent. Og så etterhvert gå videre derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest (trådstartet)
Sikkert lurt, særlig hvis de fortsatt er lei seg for bruddet mellom deg og faren.

Men det er jo en kjempegrei måte å bli kjent med hverandres barn, før man offentliggjør et eventuelt forhold for dem, siden dere kan si at dere tenkte det kunne være hyggelig for barna å bli kjent. Og så etterhvert gå videre derfra.

...nå har jeg SÅ lyst til å ringe han! Men vi snakket jo sammen på lørdag, er jeg veldig masete hvis jeg ringer han i kveld eller i morgen...? Hvor lenge vente mellom hver gang, liksom...?

Jeg aner ikke hvordan "reglene" er, har jo ikke "holdt på med dette" på evigheter...

Har mest lyst til å sette meg i bilen og kjøre til han :sukk: men det går jo ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere snakket sammen sist lørdag, syns jeg ikke du virker masete om du ringer i kveld. =)

Edit: Oj, så ikke datoen du spurte på. Var selvsagt den dagen jeg ikke var her. =P

Ringte du? =)

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest (trådstarter)
Hvis dere snakket sammen sist lørdag, syns jeg ikke du virker masete om du ringer i kveld. =)

Edit: Oj, så ikke datoen du spurte på. Var selvsagt den dagen jeg ikke var her. =P

Ringte du? =)

ja, vi pratet i omtrent en time på mandag...

Nå er det onsdag, og vi har ikke hatt kontakt etter det. Har en veldig "løs" avtale om å treffes på en cafe på søndag, da med barna. Men jeg vet ikke om det blir noe av. Det får bli opp til han, forslaget var mitt og da må nesten han bare finne ut hva han vil....

Jeg tenker på han flere ganger om dagen, og spiker telefonsamtalene om igjen i hodet mitt... Hehe!

Lurer på hvor det bærer hen... Fort går det ikke, men det er sikkert greit i vår situasjon...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sikkert veldig greit å få tatt seg litt god tid.

Så greit om dere kunne møtes med barna, da. Du vil jo få se hvordan han er med sine barn, og han vil jo få se det samme. Det er jo ikke sånn at dere skal presentere kjærester for barna, det blir jo mer for å presentere barna for hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest (Trådstarter)
Det er sikkert veldig greit å få tatt seg litt god tid.

Så greit om dere kunne møtes med barna, da. Du vil jo få se hvordan han er med sine barn, og han vil jo få se det samme. Det er jo ikke sånn at dere skal presentere kjærester for barna, det blir jo mer for å presentere barna for hverandre.

Oj, oj! Skal møte han med barna i morgen! Hva om han ikke liker barna mine? Hva om vi har helt forskjellig syn på barneoppdragelse? Hva om mine er sure og krangler? De kan krangle en god del....NÅ er jeg nærvøs, nå....Kanskje det er et feilgrep å la dem få hilse på hverandre? Jeg har jo bare møtt faren tre ganger....jeg hare veldig lyst til å se han igjen, da...! :rødme:

Jeg skal prøve å la vær å analysere - men jeg lurer jo litt på hva han vil med dette her...Han er jo en så hyggelig mann, så jeg kan ikke slippe han...

Gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj! Skal møte han med barna i morgen! Hva om han ikke liker barna mine? Hva om vi har helt forskjellig syn på barneoppdragelse? Hva om mine er sure og krangler? De kan krangle en god del....NÅ er jeg nærvøs, nå....Kanskje det er et feilgrep å la dem få hilse på hverandre? Jeg har jo bare møtt faren tre ganger....jeg hare veldig lyst til å se han igjen, da...! :rødme:

Jeg skal prøve å la vær å analysere - men jeg lurer jo litt på hva han vil med dette her...Han er jo en så hyggelig mann, så jeg kan ikke slippe han...

Gode råd?

Eneste jeg kan anbefale deg, er å slappe av. Hvis det blir sånn at han ikke liker barna dine, er det bedre at det skjer tidlig, før du begynner å investere følelser i mannen.

Om dere har forskjellig syn på barneoppdragelse, kan man løse sånt med å snakke sammen, og finne den mye omtalte "gyldne middelveien". Om barna krangler søsken imellom... Vel, de er barn! Og han har barn selv, og kanskje søsken han har kranglet med, så helt ukjent med problematikken er han vel neppe.

De rådene jeg kan gi, er vel å forberede barna. Si at du er blitt kjent med en mann som har barn på deres alder, og at dere tenkte det kunne være morsomt å iallefall treffes. Barn synes ofte sånt noe er spennende, så et par formaninger om å være greie med barna hans burde være nok. Forhåpentligvis har barna hans iallefall nyhetens interesse, såpass at barna dine viser seg fra sin beste side, og lar søsken-krangler være krangler. Men uansett tror jeg neppe han vil reagere så veldig om de krangler, så lenge du ikke bare sitter stilletiende og ser på, uten å gjøre tegn til å iallefall roe ned dine unge håpefulle.

Ellers kan det jo være at han tenker litt på det samme? At han er litt engstelig fordi du ikke skal synes han gjør en god figur som pappa?

Nei, slapp av, du. =)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...