Gjest gjestdeluxe Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Hvordan får man fotografier som er scannet inn i stor størrelse, til å forbli mindre? har klart å minimere størrelsene, og klikker "lagre", men når jeg klikker på bildet som er lagret er det like stort som før! Hvordan får man lagret endringen?
Zealuu Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 Er du sikker på at dokumentet kan redigeres? Størrelsesendring teller som redigering, og PDF-er er ofte låste.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 27. november 2009 #3 Skrevet 27. november 2009 Nei, er ikke ikke sikker på det. Jeg har noen bilder som jeg scannet til e-post og lagret det på maskinen. De er i pdf...og er for store til å kunne lastes opp i Facebook. Hva kan jeg gjøre?
charlott Skrevet 27. november 2009 #4 Skrevet 27. november 2009 PDF-låste bilder og andre bilder som ikke kan lagres direkte; ta et "screen shot" av skjermen når bildet vises. Windows; Ctrl+Alt+PrntScrn (MAC; Epletast+Shift+F3). Lim inn i egnet program, evt først i f eks Paint, lagre som JPEG-fil. Åpne i egnet redigeringsprogram og lagre i den ønskede størrelse.
Miko Skrevet 27. november 2009 #5 Skrevet 27. november 2009 Når du har pdf-dok. åpent; gå til "rediger", velg "merk alt", deretter "kopier". Åpne så paint og "lim inn". Deretter kan du lagre bildet i f.eks. JPG (etter at du har valgt den str. du vil).
Gjest gjestdeluxe Skrevet 29. november 2009 #6 Skrevet 29. november 2009 Det får jeg prøve, takk for tipsene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå