sorbet Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Vi skal ha 5-retters middag, hvor lang tid vil den ta tror dere. Vi blir 36stk, relativt få taler, og det foregår på hotell med antageligvis godt bemannet serveringspersonale.
Gjest rutinert bryllupsgjest Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 3,5 timer Hehe, kommer jo ann på effektiviteten på kjøkken/servitører + lengen på talene. Men for å si det sånn jeg har vært med på at en 3 retters tar 6 timer og at en 5 retters tar 4 timer...
sorbet Skrevet 26. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2009 (endret) Høres fornuftig ut. Hadde vel sett for meg 3-4 timer, nærmere 4 timer ja. Min samboer er opptatt av at kaffen ikke skal bli for sen (ikke ved midnatt,og det er jeg jo forsåvidt enig i). Så vi safer nok og begynner middagen kl 17.00. Endret 26. november 2009 av sorbet
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #4 Skrevet 10. desember 2009 Høres fornuftig ut. Hadde vel sett for meg 3-4 timer, nærmere 4 timer ja. Min samboer er opptatt av at kaffen ikke skal bli for sen (ikke ved midnatt,og det er jeg jo forsåvidt enig i). Så vi safer nok og begynner middagen kl 17.00. Om dere begynner med 5-retters kl 17 så blir klokken minst 21 før dere er ferdig med maten. (ikke glem at en så lang bordsetting krever både do- og røyke-pauser). Etter en 5 retters bør dere vente i et par timer før kaffen, og da er det snart midnatt. En av de største blunderene i bryllup synes jeg er at kaffen serveres mens enda har middagen i halsen. La det gå en god stund mellom middag og kaffe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå