Gå til innhold

gaven kjøpt, men....

Anbefalte innlegg

Gjest Nina og Sofie
Skrevet

Vår bror har alltid ønsket seg en spesiell gave fra han var ganske ung.

Det er håndtverk,en pyntegjenstand,og veldig dyr i butikkene. Koster flere tusen kroner eks. Glassmagasinet og lign. butikker.

Så dermed har han aldri fått en slik gave.

han er ikke den typen som er opptatt av nips eller slike pynteting.

Søster har vert ute og reist i oktober. I det landet får en kjøpt det noe rimeligere, og via omveier så fikk hu kjøpt det enda rimeligere. Ringte meg og spurte om vi skulle spleise.

Det er den muligheten lissom....og vi kjenner historien om akkurat det ønsket.

Nå var vi på julehandel med hans kone. Ved kafebordet mellom slagene,så forteller vi om ønsker osv...da forteller vi om hans mangeårig ønske Egentlig trodde vi hun viste det. Vi sier som så at det blir med ønske. Det var egentlig ment som at hun skulle bli overrasket over at han fikk den spesielle gaven i år. (grunn til at han får i år)

Hun svarer: Ja, jeg får håpe ingen oppfyller det ønsket,jeg fordrar ikke slike ting og det kommer ikke inn i mitt hus!!

Ikke at hun har spesiell smak,hun har blanding av hummer og kanari.

Ikke spesielle ting osv.

Tenker oss om, så er det vel hun som er sjefen i huset. Hun som bestemmerinnkjøp osv. Ja, det er hennes hus,står på henne,men da gikk det opp for oss ...hva nå

De har vert gift i 5 år,har barn osv,men ikke i mitt hus.

Så da lurer vi på hva vi skal gjøre? Jeg sier vi gir gaven.

Kan en mann ha så lite han skal ha sagt da?

Hadde hun hatt en egen stil osv..så hadde jeg skjønt det,men det går i alt fra Ikea, nille,europris osv.

Gaven er klassisk, og har vert å få kjøpt sikkert i 30 år.

På en annen side,så er det skuffende om gaven blir satt i et skap.

Vi kommer til å fortelle at den allerede var kjøpt inn da vi var på afe,slik at hun ikke tror vi har trosset henne pga ytringen hennes.

Om hun blir skuffet,så er vel skuffelsen vår like stor.

Man kan vel ta imot en gave, selv om den man bor sammen med ikke liker den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de har et helt hus så greier han sikkert å få skvist den inn et sted som et kompromiss. Det får da være grenser for hvor mye tøffel han kan være.

Skrevet

herregud for ei kjærring.

gi broren deres gaven og gi faen i hva hurpa mener. hun må da faenmeg la mannen sin komme med innspill han og.

kjempekoselig at dere kjøpte noe han ønsket seg :) jeg tror kona kommer til å bli glad på hans vegne når hun ser hvor glad han blir. hvis ikke kan dere jo leie inn en skillsmisseadvokat til burdagen hans ;)

Skrevet

Synes det ville vært årlig gjort av henne å nekte ham å ta imot gave/tvinge ham til å sette den i et skap, når det er noe han virkelig ønsker seg. Gi den med god samvittighet:)

Skrevet
herregud for ei kjærring.

gi broren deres gaven og gi faen i hva hurpa mener. hun må da faenmeg la mannen sin komme med innspill han og.

Grow up!

Gjest WildRider
Skrevet

Stemmer i med resten, gi han gaven som han har ønsket seg i alle mulige år og drit i henne. Er hun ikke mer glad i mannen enn at hun ønsker hans beste så er hu lite å spare på uansett.

Skrevet
Stemmer i med resten, gi han gaven som han har ønsket seg i alle mulige år og drit i henne. Er hun ikke mer glad i mannen enn at hun ønsker hans beste så er hu lite å spare på uansett.

Hun er nok veldig glad i han, og hun er egentlig en kjempedame. Kansje det har noe med at vi ville opfylle hans ønske,men at det var ifra oss. Ikke vet jeg,men vi har bestemt oss at han får gaven.

Det er jo en gave han aldri vil få råd til ellers (ikke vi heller)

En gave som blir lagt merke til,og som han vil ha som gammel mann i tilegg.

Må innrømme at vi ble veldig betenkt.

Skrevet

Vel, man kan jo spekulere litt - kanskje det var litt sure druer? At det man ikke kan få, liker man ikke?

Men uansett om hun faktisk liker det eller ikke, må det være greit å gi det til broren din. I og med at det er et helt hus, går det sikkert an å finne et fint sted å ha den tingen :)

Skrevet

Selvfølgelig skal dere gi gaven, den er jo til ham, ikke til henne! Den vokser sikkert på henne etter hvert ...

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Vår bror har alltid ønsket seg en spesiell gave fra han var ganske ung.

Det er håndtverk,en pyntegjenstand,og veldig dyr i butikkene. Koster flere tusen kroner eks. Glassmagasinet og lign. butikker.

Så dermed har han aldri fått en slik gave.

han er ikke den typen som er opptatt av nips eller slike pynteting.

Søster har vert ute og reist i oktober. I det landet får en kjøpt det noe rimeligere, og via omveier så fikk hu kjøpt det enda rimeligere. Ringte meg og spurte om vi skulle spleise.

Det er den muligheten lissom....og vi kjenner historien om akkurat det ønsket.

Nå var vi på julehandel med hans kone. Ved kafebordet mellom slagene,så forteller vi om ønsker osv...da forteller vi om hans mangeårig ønske Egentlig trodde vi hun viste det. Vi sier som så at det blir med ønske. Det var egentlig ment som at hun skulle bli overrasket over at han fikk den spesielle gaven i år. (grunn til at han får i år)

Hun svarer: Ja, jeg får håpe ingen oppfyller det ønsket,jeg fordrar ikke slike ting og det kommer ikke inn i mitt hus!!

Ikke at hun har spesiell smak,hun har blanding av hummer og kanari.

Ikke spesielle ting osv.

Tenker oss om, så er det vel hun som er sjefen i huset. Hun som bestemmerinnkjøp osv. Ja, det er hennes hus,står på henne,men da gikk det opp for oss ...hva nå

De har vert gift i 5 år,har barn osv,men ikke i mitt hus.

Så da lurer vi på hva vi skal gjøre? Jeg sier vi gir gaven.

Kan en mann ha så lite han skal ha sagt da?

Hadde hun hatt en egen stil osv..så hadde jeg skjønt det,men det går i alt fra Ikea, nille,europris osv.

Gaven er klassisk, og har vert å få kjøpt sikkert i 30 år.

På en annen side,så er det skuffende om gaven blir satt i et skap.

Vi kommer til å fortelle at den allerede var kjøpt inn da vi var på afe,slik at hun ikke tror vi har trosset henne pga ytringen hennes.

Om hun blir skuffet,så er vel skuffelsen vår like stor.

Man kan vel ta imot en gave, selv om den man bor sammen med ikke liker den?

Men hva er denne gaven da? Nysgjerrig: Fortell, fortell.

Nips eller pynteting er det tydeligvis ikke, siden du skriver at det er han ikke opptatt av, men i neste setning skriver du at den kan kjøpes på Glasmagasinet for noen tusenlapper.

"Klassisk" og vært i salg i minst 30 år: Hm. Da er vi tilbake til midten av 70-tallet, og da ble det produsert mye rart. Men siden tingen fortsatt er i salg både i Norge og utlandet (den ble jo kjøpt utenfor Norge), må den vel kanskje ha vært et rimelig vellykket produkt.

Særlig stor kan den vel heller ikke være, siden du skriver at du er redd for at den blir satt bort i et skap.

Men før jeg vil mene hvem som har rett i om dette er fint, eller noe som er "for jævlig" til å ha fremme, må jeg vite hva det er.

Gjest Simbelmynë
Skrevet (endret)

Er det noe sånt som denne eller? http://images.gfx.no/541/541152/livsstil14.jpg

Nysgjerrig :fnise:

Jeg hadde nok ikke brydd meg om denne kona når gaven allerede er kjøpt inn og han har ønsket seg det i alle år. Synd at hun ikke liker den, men det er jo ikke bare hun som bor i huset. Synes det er teit at damer ofte har et monopol på innredningen i huset.

Endret av Simbelmynë
Gjest Simbelmynë
Skrevet
Hahaha, den var jo litt kul, hvor får man slikt? :fnise:

Har sett den på traktøren og lignende butikker tror jeg. Voodoo heter den ;)

Skrevet

Nips eller pynteting er det tydeligvis ikke, siden du skriver at det er han ikke opptatt av, men i neste setning skriver du at den kan kjøpes på Glasmagasinet for noen tusenlapper.

"Klassisk" og vært i salg i minst 30 år: Hm. Da er vi tilbake til midten av 70-tallet, og da ble det produsert mye rart. Men siden tingen fortsatt er i salg både i Norge og utlandet (den ble jo kjøpt utenfor Norge), må den vel kanskje ha vært et rimelig vellykket produkt.

Særlig stor kan den vel heller ikke være, siden du skriver at du er redd for at den blir satt bort i et skap.

Men før jeg vil mene hvem som har rett i om dette er fint, eller noe som er "for jævlig" til å ha fremme, må jeg vite hva det er.

Jo litt stor,men folk har jo forskjellige skap da.

Jeg skrev ikke hva det var, for da ble debatten omhvohvidt brukerne her liker den eller ikke. Du trenger ikke å vite hva det er for å ta stilling til spørsmålet.

Mulig de beg å produsere på 70-tallet, men like aktuell i dag. ikke mange forunt å kjøp det ,men mange skulle ønske det.

Skrevet

Prinsippet for debatten er ikke om du liker den, eller den er helt for jævlig, som du skriver.

Du skal ta stilling til om man skal ta hensyn til han eller henne, og hva du ville gjort selv som giver av gaven

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jo litt stor,men folk har jo forskjellige skap da.

Jeg skrev ikke hva det var, for da ble debatten omhvohvidt brukerne her liker den eller ikke. Du trenger ikke å vite hva det er for å ta stilling til spørsmålet.

Mulig de beg å produsere på 70-tallet, men like aktuell i dag. ikke mange forunt å kjøp det ,men mange skulle ønske det.

Dette pirrer nysgjerrighet mer og mer: Ikke mange forunt å kjøpe skriver du, men likevel kan jeg få kjøpt det på Glasmagasinet for noen tusen :klø:

Men til spørsmålet ditt: Ja, gi gaven, så får "kjærringa" si hva hun vil.

Gjest WildRider
Skrevet
Har sett den på traktøren og lignende butikker tror jeg. Voodoo heter den ;)

Har ei venninne som nettopp dumpet sin utro kjæreste.. En liten morro-julegave for henne kanskje, skrive hans navn på Voodoo'en ;)

Skrevet

Jeg tror det er en full størrelse porselensdalmantiner. Og jeg har full forståelse for kona hans som ikke vil ha den i hus.

Skrevet
Jeg tror det er en full størrelse porselensdalmantiner. Og jeg har full forståelse for kona hans som ikke vil ha den i hus.

nei, det er nok ikke slike pynteting. Og nå begynner du på en debatt som ikke skulle bli her.

Jeg tok en tlf.til Glassmagasinet i dag. (kun lasmagsinet i Oslo som solgte det en tid)

De forteller at de har stoppet innkjøpene av denne gaven. Det er utelukkende pga prisen. Antagelig vil de ta det inn igjen når disse turbulente finanstidene er over.

Prisen de tar i dag ligger mellom 5000 og 7000 kr

Skrevet
nei, det er nok ikke slike pynteting. Og nå begynner du på en debatt som ikke skulle bli her.

Jeg tok en tlf.til Glassmagasinet i dag. (kun lasmagsinet i Oslo som solgte det en tid)

De forteller at de har stoppet innkjøpene av denne gaven. Det er utelukkende pga prisen. Antagelig vil de ta det inn igjen når disse turbulente finanstidene er over.

Prisen de tar i dag ligger mellom 5000 og 7000 kr

Og nå ble jeg bare enda mer nysgjerrig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...