Gå til innhold

Kemner og tildligere leieboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, poster her da jeg tror temaet passer best under økonomi.

Ser ut som vi har havnet i en kjedelig situasjon uten skyld. Leier leilighet gjennom jobben, og leiligheten skal ha stått tom over lengre tid.

På tross av dette kommer det stadig post til den tidligere leieboer, noe vi selvsagt har sendt i retur. For noen uker siden kom det brev med avsender Kemner.

Ringte da for å opplyse Kemner om at personen brevet var adressert til er ukjent.

De kunne selvfølgelig ikke diskutere saken.

Men de kunne på generelt grunnlag fortelle at de hadde rett til å innhente løsøre fra folkeregistert adresse for å dekke inn stående krav....

Er det virkelig slik at vi står økonomisk ansvarlig for en ukjent person på bakgrunn av at vi har samme folkeregisterte adresse?

De vi leier av opplyser at de ikke har noen plikt eller mulighet til å gi ut opplysninger om denne personen til Kemner ol.

What to do?

Noen som vet om Kemner faktisk kommer på døren å krever pant i løsøre?

Vet ikke helt hva vi skal gjøre, kan jo ikke politianmelde en person for ikke å ha meldt flytting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres helt latterlig ut, det kan da ikke stemme?

Skrevet

Ja, det hele er absurd. Men kemnern påstår at de forholder seg til folkeregistert adresse.

Kan jo bare vente å se hva som skjer, men det kan jo bli relativt utrivelig hvis kemner osv trapper opp på døren.

Jeg kan jo ikke tvangsflytte noen, eller?

Problemet er vel kanskje at vi ikke eier. Kan jo strengt talt ikke bevise at løsøre er vårt når denne personen angivelig "bor her".

Skrevet

Det kan umulig være første gang kemneren er ute etter folk som skylder penger, men som ikke bor på sin folkeregistrerte adresse? Kemneren kan umulig komme og forsyne seg av uvedkommende, tilfeldige mennesker sine ting, bare fordi de slumper til å leie leilighet på en adresse hvor en elle annen luring har bodd før. Hvis det er noe de gjør stadig vekker er det jammen rart det aldri har vært framme i media.

Skrevet

De kan ikke bare hente andres ting. Faktisk så kan ikke kemner ta pant i mine ting selv om min samboer hadde havnet utpå økonomisk.

Skrevet
Hei, poster her da jeg tror temaet passer best under økonomi.

Ser ut som vi har havnet i en kjedelig situasjon uten skyld. Leier leilighet gjennom jobben, og leiligheten skal ha stått tom over lengre tid.

På tross av dette kommer det stadig post til den tidligere leieboer, noe vi selvsagt har sendt i retur. For noen uker siden kom det brev med avsender Kemner.

Ringte da for å opplyse Kemner om at personen brevet var adressert til er ukjent.

De kunne selvfølgelig ikke diskutere saken.

Men de kunne på generelt grunnlag fortelle at de hadde rett til å innhente løsøre fra folkeregistert adresse for å dekke inn stående krav....

Er det virkelig slik at vi står økonomisk ansvarlig for en ukjent person på bakgrunn av at vi har samme folkeregisterte adresse?

De vi leier av opplyser at de ikke har noen plikt eller mulighet til å gi ut opplysninger om denne personen til Kemner ol.

What to do?

Noen som vet om Kemner faktisk kommer på døren å krever pant i løsøre?

Vet ikke helt hva vi skal gjøre, kan jo ikke politianmelde en person for ikke å ha meldt flytting?

kemner kan ikke komme til dere. Går ut fra dere har meldt adrflytting til alle off.kontorer? At det er dee som bor i leiligheten osv+

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Da stresser jeg ikke mer med den saken :)

Får bare håpe at vi slipper å få noen på døra.

Skrevet
Takk for svar alle sammen. Da stresser jeg ikke mer med den saken :)

Får bare håpe at vi slipper å få noen på døra.

Det høres fornuftig ut. :)

Skrevet

Jeg bor sammen med en mann som har gjeld, og vi har aldri opplevd at de har kommet på døra når de har skrevet brev om det, så den faren anser jeg etterhvert som veldig liten. Og dersom de skulle kommer har du uansett ingenting med disse sakene å gjøre.

Skrevet

Huseier har plikt til å melde fra til folkeregisteret om hvem som bor i leiligheten. Han bør snarest melde fra om at vedkommende ikke bor på adressen lenger. Folkeregisteret vil så undersøke og fjerne personen. Problemet løst :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...