Chiyo Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Okay først må jeg si at jeg ikke er noe religiøs person. Jeg er døpt kristen, men jeg har stor respekt fo alle religioner og jeg vil ikke krangle med noen MEN det er en ting jeg lurer på... Er det ikke slik at pakten mellom Gud og Abraham sier at Messias skulle lede jødene til et land som Guds folk (altså jødene) skulle få. Men det bor jo nå jøder i Israel som mener at det er deres land som de har fått av Gud. Hvordan kan Israel være landet som jødene skulle få av Gud visst ikke Messias har kommet enda? Jeg har lest at mange ortodokse jøder i UK og US ikke syns det er greit at jøder bor i Israel og kaller det sitt land fordi av nettopp den grunn at Messias ikke har komt ennå.
waco Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 Det sjukeste med jødene er at de tror at messias kommer tilbake på samme plassen som Al Aqsa moskeen ligger i dag. Og den plassen vet vi jo allesammen tilhører palestinerne og ikke jødene. Så hvordan i allverden skal jødene stå klare til å vente på gjenkomsten til messias dersom de ikke klarer å okkupere landingsplassen til messias?? Rart det blir krig...
Chiyo Skrevet 24. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2009 Det sjukeste med jødene er at de tror at messias kommer tilbake på samme plassen som Al Aqsa moskeen ligger i dag. Og den plassen vet vi jo allesammen tilhører palestinerne og ikke jødene. Så hvordan i allverden skal jødene stå klare til å vente på gjenkomsten til messias dersom de ikke klarer å okkupere landingsplassen til messias?? Rart det blir krig... Hhmmm det vet jeg ikke noe om Er det derfor de kriger der borte??? Har ikke fått med meg grunnen :gjeiper:
Golde Skrevet 2. januar 2010 #4 Skrevet 2. januar 2010 Tja, Gud skulle lede jødene til det lovede landet, Israel, det gjorde han v.h.a Moses, og jødene slo seg ned. Senere ble de kastet ut. Den Messias som ventes på, skal ikke fysisk lede jødene til et land. Han trenger ikke en gang være en fysisk person, det er mer vanlig for jøder å vente på de messianske tider. De kjennetegnes ved at alle jøder igjen lever i Israel, at tempelet gjenoppbygges og at det er fred på jorden.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #5 Skrevet 4. juli 2021 Israel og palestina må komme til enighet og lære seg å dele. Gud gir ikke et land til noen spesifikke. I gudsrike er det ingen landegrenser. Når israel og palestina har kommet til det stadie hvor de er venner vil konflikten ta slutt. Til den tid trenger dem ikke krige med pågående konflikt. Anonymkode: 5d01d...fa3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå