Gå til innhold

Hva synes du om parfyme?

Gjest Gjest_Ajungilak_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 4 måneder senere...

Jeg får faktisk halsbrann av sterk parfymelukt. Men jeg bruker selv innimellom, i såpass små mengder at man skal ganske tett på før det merkes.

Sier jo litt om hva virkestoffer det er i perfyme. Tipper det er mer farlig enn vi tror, jeg.... :sjenert:

Jeg digger mannens naturlige duft. :rødme:

MEN han er deilig når han tar på seg Hugo Boss eller Calvin Klein. Jeg mener at man ikke skal kunne lukte at noen har perfyme på seg før man går forbi de på en 50 cm avstand. En skal få et hint av perfymen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lukte diskrè av en god parfyme er da bare trivelig :)

Det er når man bruker hele flaska og dynker seg i den at det hele blir ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Folk misforstår parfyme og parfymerte ting som aftershave og slikt. Veldig mange bruker for mye, og det er absolutt ikke hot uansett hvor fin og dyr parfyme man har.

Generelt så foretrekker jeg at folk ikke bruker mye parfyme til daglig. Litt er ok, men det skal ikke være luktbart med mindre man gir dem en klem eller noe som tilsvarer slik nærhet. Det beste (om man må ha lukt på seg hver dag) er en behagelig og mildt parfymert bodylotion eller parfymert deostick på menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Parfyme er ikke hot, syns jeg...Slitsomt med alskens lukter..

Det begynner å bli ille når man kjenner hvem som har gått der pga parfymelukta..Usj..

Nei, lukt rent - det er best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Emera

En gang i tiden skulle parfymen dekke over stanken av uvaskede mennesker, æsj. Da måtte den jo være sterk nok. Det måtte ha luktet noe helt forferdelig omkring på slottene den gangen.

Nå synes jeg parfyme er deilig så lenge jeg bare kan ane en mild bris av den når en person passerer meg. Sterk parfymelukt er ikke godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parfyme er bra, så lenge den er god og diskre ;)

Eg sprayar alltid på meg, sjølv om eg kun skal vere heime, tykkjer det er litt luksus i kvardagen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sterk parfymelukt er skikkelig turn-off, men en sukkersøt "kom og ta meg hardt og lenge" parfyme gjør at jeg ter meg som en hund i løpetiden. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange vet ikke hvordan de skal lukte seg fram til en parfyme de liker. For all del, man skal ikke lukte på flaska! Alkoholen "lammer" luktesansen, og alt annet vil lukte likt etterpå. Spray parfyme på en papirstrimmel og la den tørke godt. Lukt på papirstrimmelen. Hvis man liker parfymen prøver man den på sin egen hud, lar den tørke godt og lukter igjen.

Etter å ha luktet på et par-tre parfymer kan det være lurt å "nullstille" nesa ved å lukte på kaffebønner.

Selv bruker jeg parfyme nesten hver dag, men absolutt ikke mye. Jeg tror man så vidt kjenner den om man er inntil meg. Kjæresten bruker lite parfyme, men en deodorant som lukter litt. Det finnes mindre som er bedre enn å snuse inn lukta av ham etter at han kommer hjem fra endt arbeidsdag på verkstedet. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noen stor fan av parfyme, har nesten sluttet å bruke det.

Synes parfyme på mannfolk kan være bra, men ikke for mye. Blir helt kvalm av de som sprayer seg alt for mye, gjelder både mannfolk og kvinnfolk.

Synes at å lukte rent er aller best, uten parfyme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Jeg er ikke noen stor fan av parfyme, har nesten sluttet å bruke det.

Synes parfyme på mannfolk kan være bra, men ikke for mye. Blir helt kvalm av de som sprayer seg alt for mye, gjelder både mannfolk og kvinnfolk.

Synes at å lukte rent er aller best, uten parfyme ;)

ENIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Eg elskar parfyme, skriv om det i bloggen min og brukar ulike dufter kvar dag etter stemning, humør, kva eg skal og kva eg har på meg. Eg tek på parfyme for meg sjølv, uansett om eg skal ut eller ikkje.

Skal eg prøve ei duft kan eg berre ta den på handa når som helst på dagen/kvelden, men Dagens duft tek eg på etter dusjen om morgonen. Dersom eg planlegg å gå ut og prøve parfymer etter jobb har eg handledda bare, elles har eg på halsen og på handledda. Er det ein kraftig parfyme brukar eg berre ein liten spray på ryggen. Dei fleste må nok inntil meg for å kjenne dagens duft, men nokre er så kraftige at ein nok kan kjenne det når eg kjem inn i rommet. Eg prøver å unngå dei sterkaste viss eg veit eg skal i møte el.l..

Ein kollega av meg er veldig allergisk, ho er flink til å seie ifrå om det blir for mykje, då går eg og vaskar av meg. Det skjer veldig sjeldan, kanskje tre-fire gongar i året. (Og eg syklar til jobb, forpestar ingen på kollektive transportmiddel. ;-)) Parfyme er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hot. Men i begrenset mengde og uten mix med for mange andre dufter. Bruker parfyme (dvs. EdT) omtrent hver dag enten jeg skal ut blant folk eller bare er hjemme. Men håper og tror at jeg klarer å dosere rett så folk må rimelig tett innpå for å merke det ;) . Bytter gjerne duft i blant så jeg ikke skal bli altfor immun. Har f.eks. et par litt tyngre som jeg bruker på vinteren, mens jeg bytter til lettere og friskere varianter om sommeren.

Til gjengjeld prøver jeg å finne minst mulig parfymerte såper, body lotion osv. Vaskepulveret jeg bruker er parfymefritt og vanlig skyllemiddel er bannlyst. (Har et litt spesielt skyllemiddel med svak duft som brukes til håndklær og sengetøy.) Klærne jeg har på skal ikke stinke skyllemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste er vel enig i at man ikke skal bade i parfyme, og alle "bruker bare litt". Problemet er at de som bader i parfyme ikke er klar over at de gjør det selv. Om man bruker den samme parfymen over lang tid, vil man etter hvert bli immun mot lukten, og ergo begynner mange å spraye på enda mer, for "det lukter jo ikke". Og intens parfymetortur blir resultatet. Så mange som "bruker bare litt" er vandrende stinkbomber uten å være klar over det selv.

Jeg er ikke begeistret for parfymebruk. Man allerede har på seg pafryme i form av shampo, såpe, tannkrem, deodorant, vaskemidler og tøymyknere. Å tilsette enda mer blir bare tull, og er svært plagsomt for oss med følsomme neser/allergier/luftveisproblemer.

Signerer med stor S!! Er helt jævlig å få både dag og natt ødelagt av folk som har bada i parfyme, ikke trenger jeg og omgås dem lenge heller før jeg sliter lenge etterpå :tristbla:

Å, når det gjelder menn og parfyme, Axe burde vært forbudt!! Det dreper luftveiene mine iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå, digger bare menn som lukter av ekslusive etterbarberingvann/parfymer.... *sikle*

Men det er veldig tydelig forskjell på de ekslusive utgavene og de billige, axe er ikke singen for å si det slik....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får migrene av sterk parfymelukt, og er ute av stand til å gå inn i et parfymeri. Eier hele 3 parfymer - 2 av dem kjøpt på bodyshop, og bruker dem kanskje en gang annenhver måned eller noe sånt. Har ingen meninger om parfyme på folk så lenge det ikke lukter sterkt av dem, igrunnen. Men kjæresten min får ikke røre parfyme, han lukter bare sååå deilig av seg selv. Beste lukten jeg vet. Er omtrent så jeg nekter ham å dusje for han lukter bare bedre og bedre jo lenger han holder seg unna såpe... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke kjenne en persons parfyme på lang avstand, men et lite hint når man kommer i nærheten, kan være ok det.

Av og til får jeg åndenød av enkelte som tydeligvis har marinert seg i noe slikt før de skulle ut. Er det for å skjule dårlig kroppslukt ellers, at de overdriver sånn?

Ellers er ren kroppslukt det aller beste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...