Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Jeg er 22år å er nå for tiden arbeidsledig så jeg får ikke VISA kort. Må visst ha hatt jobb i tre månender før jeg hadde fått VISA kort. Det jeg lurer på er om det finnes ett annet kort jeg kan få istedenfor? Trenger egentlig bare ett kort som jeg kan bruke for å ta ut penger i minibank så jeg slipper å gå i banken hver gang jeg trenger penger ut. Det kortet jeg hadde før var visst kun opp til 22år så nå har jeg ingen kort :S Har nå DNB men er ingen problem å eventuelt bytte bank. Har snakket med en i DNB bank men fikk egentlig ikke noe svar på det lurte på.. Så noen som har tips om hvilket kort jeg kan få? Eventuelt hvilken bank det er som har det tilbudet?
Gjest svanungen Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 Du bør da kunne få et vanlig bankkort? Debetkort? Med Visa-kort tenker man ofte umiddelbart på et kredittkort, og det er nok ikke banken veldig villig til å gi når du står uten inntekt. Men et debetkort kan kun brukes på penger du allerede har på kontoen (kan ikke overtrekkes/gi kreditt), og det burde ikke være noe problem. Hvis de kun har debetkort med Visa-del på, så må de kunne sette kredittgrensen til 0 kr (at du ikke kan overtrekke kontoen når den er tom) mener jeg.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2009 #3 Skrevet 24. november 2009 Dettes høres rart ut. Jeg antar at det er snakk om Visa-kredittkort. Når det gjelder Visa-debetkort kan jeg ikke forstå annet enn at du skal kunne få det uten å ha inntekt. Noen vil gjerne ha regler om at det ikke tilbys hvis man har betalingsanmerkninger, men krav utover det for å få et debetkort hører med til sjeldenhetene. Hvis du spør DnB om et debetkort så får du det helt sikkert. Hvis ikke vil så og si hvilken som helst annen bank kunne tilby deg det.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2009 #4 Skrevet 24. november 2009 Du bør kunne få et BankAxept-kort knyttet til din konto i enhver bank selv uten inntekt.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 25. november 2009 #5 Skrevet 25. november 2009 Når jeg skal bestille nytt kort over nettet så får bare valget mellom: DNB VISA DNB NOR kortet DNB NOR electron Hvilken må jeg velge da?
Gjest Gjest_wow_* Skrevet 25. november 2009 #6 Skrevet 25. november 2009 Når jeg skal bestille nytt kort over nettet så får bare valget mellom: DNB VISA DNB NOR kortet DNB NOR electron Hvilken må jeg velge da? det i midten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå