Gå til innhold

Den magiske 200-lappen

Gjest Badabing

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing

Ser i en annen tråd at dere er så flinke til å finne gaver til 200 kroner, så da spør jeg her om en liten brainstorming.

Typiske gaver til onkler, tanter, kusiner, fettere og venner pleier å ligge på 200 kroner. Vennegaver er greit, men det er verre til familien..

Det jeg har kjøpt (til familien) før:

-Luer, skjerf, vanter, votter

-Vin

-Fin sjokolade

-Kremer

-CD'er

Annet?

Venner:

-Hårspray

-Hårkur

-Kremer

-CD/DVD

-Smykker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes jo så mye mer enn lys og pyntegjenstander man kan kjøpe! Usj, så lei jeg aer av lys og pyntegjentander ;)

Gå på Christiania Glasmagasin, der finner du mye forskjellig til under 200. Er det noen som samler på noe? Gi dem noe i den serien. De blir helst sikkert mye mer glad for en kniv til bestikket de samler på enn et kubbelyss til 200kr ;)

Kid, Hemkjøp, Åhlens har duker, håndklær, puter osv i den prisklassen.

Bøker; se etter tilbud, kjøp når det er salg.

Se generelt etter tilbud, det er da man kan gjøre kupp og virkelig få noe fint for de 200kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å gi en liten stemningsgave, som er satt sammen alt etter hva gavemottaker liker. F.eks

- Pen konfekt, luksuskaffe og et pledd

- Pledd, god bok, en pose god te

- DVD-film/spill, konfekt og kaffe

Og evt. andre kombinasjoner, alt etter hva som passer lommebok og mottakers interesser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med kalendere 2010? Det er noen superfine kalendere på Norli, Ark, Tapir etc. som heter Catch tror jeg. Med kunstnere som Picasso, Monet eller vanlige naturbilder fra National Geographic. Prisen avhenger litt fra sted til sted, men mellom 109-139 for de store, og 59-69 for de små!

Eks:

Monet

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhlens er en bra butikk å handle julegaver til. Jeg har funnet mange småting på Indiska, de har alltid tekopper jeg kan gi til noen om jeg ikke kommer på noe annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Takk for fine tips, la det fortsette å strømme på ;)

Likte stemningspakkene veldig godt :)

Hva med gaver til 200 kroner til de under 20? Det er jo ikke så mange unge som bryr seg om DVD'er og CD'er lenger, de kjøper jo digitalt i stedet.

-Bjørn Borg-boxere e.l.

-T-skjorter

-Spill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Jeg liker å gi vekk ting som kan spises eller brukes opp, som:

Gavekort på kino

teaterbilletter

spekemat

vin

konfekt

kostbar olivenolje eller eddik eller begge deler sammen.

En god te og et glass med honning

En pose god kaffe og hjemmelagede cookies til

Min erfaring er at voksne folk ofte har i overkant mye ting og tang så jeg prøver å begrense meg på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Luksusutgaver" av ting man egentlig kan få billigere, som sjokolade, kremer, glass (spørs selvfølgelig hvem som er mottaker, noen syns slikt er bortkastet).

Konsertbilletter

Sminke (det hadde ihvertfall jeg blitt glad for å få, som fattig student)

Basistopper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øredobber, armbånd, smykker osv kan vel aldri slå feil? Til jenter er det stort utvalg ihvertfall :) På tune har de det nyyydeligste armbåndet i verden, selve lenkene er formet som hjerter, og er laget i sølv. Koster 65 kr bare! Skal kjøpe det til søsteren min på 16 :) er jo en ordentlig og skikkelig gave til en billig penge.

fikk det til bursdage av sambo, men det passet ikke haha! Har veldig kraftige ledd jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for fine tips, la det fortsette å strømme på ;)

Likte stemningspakkene veldig godt :)

Hva med gaver til 200 kroner til de under 20? Det er jo ikke så mange unge som bryr seg om DVD'er og CD'er lenger, de kjøper jo digitalt i stedet.

-Bjørn Borg-boxere e.l.

-T-skjorter

-Spill

Aftershave

Parfyme

Toalettmappe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sengetøy??? Princess har hatt deilig flanell på tilbud nå - 99 kr pr sett. På kalde vinteren er det deilig å krype under flanell :)

Syns det er kjempemasse gode idèer her. Jeg digger alle slags lys, men når man har fått 97 forskjellige varianter de siste 3 årene blir man litt lei... :fnise:

Selv syns jeg det er utrolig morsomt å gå på "skattejakt" etter rimelige gaver før stresset begynner, og da er som regel prisene ikke så ok heller.

Det jeg ønsker selv, og det jeg gir bort til andre innenfor 200 kr; God sjokolade, kaffe og/eller te (gjerne i en pen boks), likør, bøker, hobbyting (f.eks. har Nille bra scrappeting til 1/4 av prisen i spesialbutikker), kroppspleie/sminkesett/gavepakker, smykker, kinobillett (ev. teater eller konsert, men det koster som regel mer enn 200 kr), sengetøy, basistøy som sokker/ullsokker, boxere, truser, topper osv til de jeg kjenner så godt at jeg vet de syns det er ok, og ikke minst - kjenner smaken deres, gavekort på restaurant (blir ikke Bagatelle da, men mottaker kan eventuelt legge til mer selv, et lite scrappet album av en opplevelse vi har hatt sammen, eller av mottakers bryllup, dåp, 30 årsdag... Egentlig er det ganske mye man kan finne for denne summen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv syns jeg det er utrolig morsomt å gå på "skattejakt" etter rimelige gaver før stresset begynner, og da er som regel prisene ikke så ok heller.

Her prøvde jeg visst å si to ting på en gang. :fnise:

Mener selvfølgelig at prisene er OK - at de ikke er så ille som like oppunder jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...