camie Skrevet 22. august 2003 #1 Skrevet 22. august 2003 Holder på å snekrer sammen sanger til bryllupet vårt og lurer derfor på; er det vanlig å ha med mange sanger? Er det noen som er "obligatoriske" utenom velkomstsang fra brudeparet og takk for maten-sang? Vil jo nødig ende opp med en kveld hvor vi bare sitter og synger......
Felicia Skrevet 22. august 2003 #2 Skrevet 22. august 2003 Nå tramper jeg vel midt i salaten her, men hva er det som gjør at man på død og liv må synge i brylluip?!? Har vært i ganske mange bryllup de siste årene, men støtte ikke på fenomenet før i et bryllup jeg var i i vinter og det var på en måte ikke helt det store blant gjestene virket det som. Dette er kansje regionale tradisjoner? Eller er det noe nytt? Jeg har bare ikke hørt om dette tidligere.
minniepus Skrevet 22. august 2003 #3 Skrevet 22. august 2003 Er ikke så veldig fan av sånne sanger, så vi kommer nok til å styre unna standardsangene (velkommen, kaffevise etc.). Tar selvfølgelig i mot de sangene noen måtte skrive til oss, og de kommer nok. Vanlig? Vet ikke. Hva har dere lyst til?
stinina Skrevet 22. august 2003 #4 Skrevet 22. august 2003 Vi skal IKKE lage sanger....syns ikke noe særlig om sanger i bryllup. Men vi tar jo i mot hvis noen kommer med sanger.
9na Skrevet 22. august 2003 #5 Skrevet 22. august 2003 I et bryllup jeg var i for to uker siden var det altfor mange sanger! Velkommensang, brudens foreldre, brudgommens foreldre, to sett av søsken, takk for maten-sang, og enda noen fra diverse venner under kaffen. Det føltes som om vi ikke gjorde annet enn å synge! Det jeg har imot sånne hjemmelagete sanger er at de ofte er så dårlige... Mye rim som ikke fungerer og tekstlinjer som virker veldig konstruerte, kun for å passe inn i melodien de har valgt. Jeg har sett mye forskjellig i bryllup, fra ingen sanger, til veldig mange. Aner ikke hva som er vanligst.
9na Skrevet 22. august 2003 #6 Skrevet 22. august 2003 I et bryllup jeg var i for to uker siden var det altfor mange sanger! Velkommensang, brudens foreldre, brudgommens foreldre, to sett av søsken, takk for maten-sang, og enda noen fra diverse venner under kaffen. Det føltes som om vi ikke gjorde annet enn å synge! Det jeg har imot sånne hjemmelagete sanger er at de ofte er så dårlige... Mye rim som ikke fungerer og tekstlinjer som virker veldig konstruerte, kun for å passe inn i melodien de har valgt. Jeg har sett mye forskjellig i bryllup, fra ingen sanger, til veldig mange. Aner ikke hva som er vanligst.
Gjest Tex Skrevet 22. august 2003 #7 Skrevet 22. august 2003 Jeg håper også det blir minst mulig sanger og taler.... Men med langt over hundre gjester er det vel en umulighet..... Vi skal ihvertfall ikke ha idiotiske unødvendige sanger, bare sånne småkoselige som folk har skrevet til oss.....
Zianta Skrevet 22. august 2003 #8 Skrevet 22. august 2003 Jeg giftet meg for 2 uker siden, og vi hadde (heldigvis) ingen sanger i vårt bryllup. Og det var bare de "obligatoriske" talene. - Brudens far - Brudgommen - Brudens forlover - Brudgommens forlover - Brudgommens far (og søster) - Og jeg avsluttet med en FLOTT tale :enig_animasjon: Har erfart fra tidligere bryllup/konformasjoner osv. der det har vært sanger at de fleste sitter og munler sangen. Og de som synger falskt synger høyest..... Jeg ville ungå dette i mitt bryllup.
monja Skrevet 25. august 2003 #9 Skrevet 25. august 2003 Vi skal ikke ha mange sanger. Vi har en velkommen sang, en sang til foreldrene våre og takk for maten sang. I tillegg har jeg skrevet en sang til sambo som skal holdes under kaffe'n. Jeg skal ikke holde tale, og det skal heller ikke pappa eller mine forlovere, så en sang er helt på sin plass.....
Charly Skrevet 25. august 2003 #10 Skrevet 25. august 2003 Uten å fornærme noen, sanger hører hjemme i konfirmasjoner og jubileer - ikke bryllup. Vi har en veldig sangglad familie, men ville ikke ha sanger i vårt bryllup. Dette ga vi beskjed om i løpet av året i de ulike bursdagene vi var i. Hans mormor, var den eneste som faktisk forsøkte å protestere. Det er vår dag! Derfor bli det sånn. Tanta hans som vi viste at hadde lyst til å skrive sang, skrev derfor et langt rim - som hun fremførte selv og hadde laget litt gøy i gult omslag med bilder av oss. Det var veldig koslig, dessuten hadde vi de obligatoriske talene og jeg (bruden) holdt også tale hvor jeg takket foreldrene mine og hans for bryllupet og resten av talen var en tale til og om min mann. Godt mottatt det også. Synge falskt kan man gjøre hver eneste dag i dusjen, ikke sant???
Eiline Skrevet 25. august 2003 #11 Skrevet 25. august 2003 Synest nå at sanger hører hjemme i bryllup jeg da. Det er koselig. Synest ofte at taler blir kjedelig for gjestene, løser opp stemningen litt med sanger. I de bryllup jeg har vært i har det vært, sanger bra brud, tanter og onker avnt. besteforeldre, søsken og en "morro" sang. Det har vært mellom 5-8 sanger Det har da ikke vært andre tale renn de "obligatoriske" og bruden har ikke både hatt sang og holdt tale.
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2003 #12 Skrevet 25. august 2003 Min mening: Standarsd "ferdigsanger" er kjempeteit. Om noen skriver en sang selv er det kanskje litt småmorsomt, men ikke mer. Altså: Minst mulig sanger, HVERTFALL ikke sånne ferdige standardsanger (takk for maten etc.). Dessuten: De som VIL holder tale, uten tanke på "obligatoriske" taler etc.
Huldra Skrevet 25. august 2003 #13 Skrevet 25. august 2003 Vi hadde 3 sanger vi, og alle syntes det passa veldig bra inn hos oss iværtfall.... "velkomst" sang, "allsang" fra bruden til brudgommen, og "takkformaten" sang. + kaffevise som ble sunget rett etter at vi hadde åpnet bryllupskaka.... alle sang iværtfall! Jeg synes personlig at en sang eller to, eller 3 er skikkelig fint jeg, men det er jo selvfølgelig helt opp til brudeparet selv å vurdere/ønske da! Trodde faktisk at det var mer vanlig med sanger enn det inntrykket man får etter å ha lest tråden....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå