KinderMaxi Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Spørsmålet ser du i overskriften :gjeiper: Selv har jeg sett følgende: Andrea Bocelli - MAGISK! :rødme: Div Idol artister Metallica - FRYSNIGER<3 Iron Maiden x 2 - KONGE! Turboneger Baaba Maal Chris Botti Cyndi Lauper Diana Krall Joss Stone Patti Labelle Polyphonic Spree - Genialt! Hoppende fargedotter. Sondre Lerche Tony Bennett Avenged Sevenfold - Bråk :gjeiper: Lauren Harris HIM - Bra! Oprah og Tom Cruice
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 Bryan Adams (2 ganga) Bruce Springsteen (fem gangar!) Mark Knopfler Oasis Placebo Nick Cave & the bad seeds Muse REM Utallige gangar sett norske band: Bigbang,Real Ones, Kaizers, Dumdum boys, Madrugada, Superfamily, Turboneger osv osv. Mykje bra! Ellers har eg vore på ein del festivalar, får med seg mykje bra band då, uten at eg gidd å ramse opp alle her:p
solkrem Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 Metallica x4 - og enda en neste år ubeskrivelig fantastisk! Godsmack - beste oppvarmingsbandet Sword Down Iron Maiden Avenged Sevenfold Turboneger HIM - dårlig og trist, dessverre Lamb of God Mastadon
Mermaid Blues Skrevet 24. november 2009 #4 Skrevet 24. november 2009 Som jeg kommer på i farta: Placebo, Madrugada, VETO, Broder Daniel, Tom McRae, Håkan Hellström, The Flaming Lips, Sigur Rós, Neil Young, Lykke Li, Casiokids, The floor is made of lava, Thomas Dybdahl, BigBang, Kings of convenience, Minor Majority, Travis, Athlete, Billy Talent, The Cure, Hästpojken, Bloc Party, Underworld, Gogol Bordello, Magnet, Franz Ferdinand, Sonic Youth,... De største opplevelsene for min del var helt klart Placebo, The Cure, VETO og Broder Daniel, siden jeg er sykt stor fan av dem. Tom McRae var også innmari koselig. Ellers laga Flaming Lips det mest vanvittige sceneshowet jeg har sett, mer fliring enn musikalsk stort, men likevel. Gogol Bordello, Madrugada, Hästpojken, Sigur Rós, Casiokids og Bloc Party leverte også fine konserter! Resten var som, eller under, forventet.
Meaty Skrevet 24. november 2009 #5 Skrevet 24. november 2009 (endret) Ok alle tror jeg er GAL, men jeg har sett R.E.M. 36 ganger. Men alle konsertene har vært unike opplevelser, et band med straks 30 års fartstid har jo en del materiale å ta av! Kan nevne noen av høydepunktene: Først spektrum i '95, det var første gang jeg så dem live og jeg ble blåst av banen, haha. Ellers Grand hotel, Stockholm '98. Det var bare for fanklubbmedlemmer/ konkurransevinnere, i et lite, intimt lokale. Samme med Lodalen (Oslo) 2003. Ellers var det sinnssykt kult å se dem på hjemmebane nærmest, i Atlanta i 2008, eller tre ganger i Dublin 2007, der de presenterte helt nye låter (som senere ble gitt ut på Accelerate). Ellers har jeg bl.a. sett Crowded house, Coldplay, Manic street preachers, Travis (blæh!) The Disciplines, Radiohead, Alanis Morissette, No doubt, Dandy warhols, Wilco, Mew, Modest mouse, Madrugada, The Posies, Vic Chesnutt, en masse lokale band fra Athens, Ga.,osv. Endret 24. november 2009 av Meaty
Cannavaro Skrevet 24. november 2009 #6 Skrevet 24. november 2009 Metallica 1996 i Globen (fantastisk rått) U2 - sett 3 ganger, alltid dritfornøyd Bruce Springsteen - opplevd 5 konserter (2 av konsertene hans på 90-tallet likte jeg best, men han leverer ALLTID) Simple Minds - annerledes å høre de 20 år etter deres storhetstid Dire Straits -knallbra band, men Knopfler for kjedelig type i konsertsammenheng syns jeg Joe Cocker - veldig bra, rå stemme Whitesnake - følte meg virkelig tilbake til 80`s Coldplay - ok, litt kjedelig Prima Vera - sinnsykt... Gitarkompisene (Lind,Nilsen,Fuentes,Holm) flinke, ok Notodden Blues Band - helt vannvittig bra..... og 1 gang på Smuget i Oslo dukka et band opp fra Bergen som kalte seg Sultans Of Swing (spilte coverloter fra Dire Straits hele kvelden....og det var knallbra !!!)
Gjest Gorgonzola Skrevet 24. november 2009 #7 Skrevet 24. november 2009 Pink Floyd - Valle Hovin i '94 - ingen over ingen ved siden Metallica - sjef Opeth - sykt bra Nightwish - konge My bloody Valentine - mega Radiohead, Neil young, Slayer, At the gates, Motorpsycho - BRA! Keep of Kalessin - turbotempoknallhardtdritøft Vamp - mye bedre live enn på skive Dum Dum Boys - alltid bra Seigmen - stemning de luxe Motörhead - imponerende av de gamle herrer Dimmu Borgir - brutalt høyt, allikevel klokkeren lyd, proffe! pluss masse helt ok, Toto, A-ha, Madonna, Springsteen, Madrugada, Åge m.fl.
peanut_juice Skrevet 24. november 2009 #8 Skrevet 24. november 2009 AntiStrick x2 Animal Alpha All Time Low Avenged Sevenfold x2 Bring Me The Horizon Bloc Party Biffy Clyro Blindside Blood Brothers Billy Talent x2 Blowsight Bullet for my valentine Chaos Affection x3 Chemical Vocation x2 Chamillionair CSS Daddysmilk x4 Davy Jones Locker x2 Duffy Enter Shikari El Caco The Explosion Extol Flood Of Red Flying Crapp Gwen Stefani Good Charlotte Göttemia x3 Hope Die Last Herbrightskies x2 Hero Academy Iron Maiden Iskra Intohimo Jay Z Kalashnikov x3 Klovner i Kamp Karpe Diem Kaizers Orchestra Krace x2 Killswitch Engage Ludacris Lost Alone Me vs Hero Melodic Violence x12 Marilyn Manson Mew Mötörhead Margaret Berger My Chemical Romance Name Neverstore Paramore Pale Kids x8 Page Panic at the Disco Seven Miles Away Surferosa Sunday Morning Disaster Simple Plan Sigh and Explode x2 Slayer Turbonegro The Used Use Me x2 Wig Wam x2 Nå er det ikke sånn at jeg nødvendigvis liker alle.
Gjest Badabing Skrevet 25. november 2009 #9 Skrevet 25. november 2009 Animal Alpha (en av de beste) Deep Purple (helt greit, men gøy å ha opplevd Arctic Monkeys (kjempebra) Backstreet Boys x 2 (var i alle fall bra show;)) AC/DC (Telenor Arena var en tragedie) Ephemera (kos) Klovner i Kamp x 2 Superfamily (han sang falskt) Kent x 2 (fornøyd) Norma Sass (vil se mer til disse) Florence and the Machine (knall) Skambankt (artig) Minor Majority (kos) Big Bang (greit nok) Ravi (jeg gikk) Wilco (kjempebra) De jeg kom på i farten.
Gjest Skya Skrevet 25. november 2009 #10 Skrevet 25. november 2009 (endret) Å, det begynner å bli mange. Fare for at jeg glemmer flere, men jeg prøver: Fatboy - Fengende Thåstrøm - Råbra! Liliedugg - Rått! Madrugada - Metallica - Har ennå ikke vært på en dårlig konsert med de Iggy Pop - Facinerende, for en mann! 3 Doors Down - Helt greit Foo Fighters - En av mine beste konsertopplevelser Queens of The Stone Age - En nedtur egentlig... Paramore - Helt greit Glasvegas - Helt greit Arctic Monkeys - Kjempebra! Mew - Veldig bra! Muse - Også veldig bra! Ane Brun - Kjempefin konsert, har skikkelig sansen for dama Andreas Johnson - Sahara Hotnights - Veldig varierende, fra råbra til kjempekjedelig Jim Stärk - Helt OK Markoolio - Morsomt All Saints - Tragisk! Åge Aleksandersen - Konge! Big Bang - Fantastisk! Ulf Lundell - Øppna landskap redda kvelden! Lambretta - Også helt greit The Ark - Bra, var liv iallefall Melanie - OK Robbie Williams - Begge jeg har vært på har vært veldig bra, han er en flott artist! E-type - :dåne: Skin - Tidenes beste oppvarmingsband! Turboneger - HIM - tragisk Lady Gaga - tragisk Hello Saferide - Koselig og bra Alanis Morisette - Billy Talent - Rufus Wainwright - kjedelig Katzenjammer - Råbra! Howl - Råbra! Jorn - Jaja... Skambankt - Jaja... Amy McDonald - Boring! Takida - Helt greit! Ida Jenshus - Bra Opeth - Litt for bråkete for meg Bullet - Litt mindre bråk, helt greit Wilco - Helt greit Metallica x4 - og enda en neste år ubeskrivelig fantastisk! Godsmack - beste oppvarmingsbandet Sword Down Iron Maiden Avenged Sevenfold Turboneger HIM - dårlig og trist, dessverre Lamb of God Mastadon Mistenker at vi så de samme sted, og det var helt tragisk. Endret 25. november 2009 av Skya
solkrem Skrevet 25. november 2009 #11 Skrevet 25. november 2009 Mistenker at vi så de samme sted, og det var helt tragisk. Hehe, tenkte det samme. Turboneger skapte skikkelig stemning, og jeg gledet meg masse til å se HIM. De dro ned stemningen, for å si det slik... Har ikke klart å høre på HIM etter det. Det gjorde i det minste at Metallica ble enda bedre
Gjest Marlo Skrevet 25. november 2009 #12 Skrevet 25. november 2009 Orker ikke ramse opp alle, da det begynner å bli noen hundre. Men jeg trives veldig godt på Lars Winnerbäck konsertene, en spesiellt stemning man fort blir glad i. RHCP er desverre veldig dårlige live, men jeg elsker musikken deres da. Ellers har resten vært sånn midt på treet, gitt meg god underholdning.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #13 Skrevet 25. november 2009 The Cure Depeche Mode Placebo Nick Cave and the bad seeds Neil Young & Crazy Horse Bob Dylan Beck Blur Queens of the stone age Oasis Tool Nine Inch Nails Patti Smith PJ Harvey Eagles of death Metal Red Hot Chili Peppers Metallica Coldplay Kasabian The Stone Roses/Ian Brown Tomahawk Moby HIM Stratovarius Hammerfall ++++....
Minttu Skrevet 25. november 2009 #14 Skrevet 25. november 2009 - Bullet For My Valentine x2 - Dream Theater - Josh Groban - Panic! At The Disco - Jay z - Coheed And Cambria - Dimmu Borgir - Fatal Impact Herlighet, jeg husker ikke alt engang. Var på Hove'08, så der var det jo en del og var på noe på Glassheim engang, og smågreier som har skjedd her i byen Men de store greiene er jo nevnt
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #15 Skrevet 1. desember 2009 Så Kiss i Bergen ifjor. Er 15 år og synes det var en utrolig bra konsert med mange kjente sanger
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #16 Skrevet 1. desember 2009 Nå kommer jeg nok til å glemme endel, men her er hvertfall hva jeg kommer på nå. De i bold er konsertene jeg virkelig husker godt på en positiv måte: Kent Coldplay Travis The Streets Robbie Williams Metallica Røyksopp Rammstein Satyricon Ugress Cato Salsa Experience Bjørk Blur Gotan Project Bruce Springsteen Morten Abel Annie Kings of Convenience Ralph Meyers Ephemera Magnet Datarock Erlend Øye Belle & Sebastian Maria Solheim Paperboys The Margarets The Libertines Dum dum boys
Gjest SmallTalk Skrevet 1. desember 2009 #17 Skrevet 1. desember 2009 Jeg kan telle på to fingre: -Rammstein -Slipknot
Gjest Gjest_Lotta_* Skrevet 2. desember 2009 #18 Skrevet 2. desember 2009 Husker nok ikke alle jeg har sett live - men de jeg husker er ihvertfall følgende: Vamp Madrugada Rolling Stones Gasoline Chris De Burgh Morten Abel Kaizers
Gjest Purple Haze Skrevet 2. desember 2009 #19 Skrevet 2. desember 2009 Bruce Springsteen - Gøteborg 1985 - helt fantastisk! Big Bang har jeg sett X antall ganger, og det er like bra hver gang! Mark Knopfler i Spektrum var en stor opplevelse. Eagles det samme. Morten Abel - veldig sært, men ok musikkopplevelse. På Hovefestivalen hørte jeg mye forskjellig, men høydepunktene var The Racounteurs, Dimmu Borgir og Band of Horses. Hørte også Lukestar der, og de er ok. Ellers har jeg vært på jazzfestivalen i Molde for mange år siden, hørte BB King og Miles Davis. Det var stort! Var på Sildajazz i Haugesund i sommer, og hørte en del bra band. Ut over det har jeg vært på mange små, lokale konserter. Noe bra, noe mindre bra.
MissStiles Skrevet 2. desember 2009 #20 Skrevet 2. desember 2009 Se hvor mange jeg husker.. Jeg har sett disse live: - REM - Bryan Adams - Bon Jovi - Madonna - Travis (BRA!!) - Keane (utrolig bra live) - Kurt Nilsen (også bra!!) - A-ha - Green Day - Westlife - Backstreet Boys (når jeg var yngre, flere ganger...) - Tina Turner - DDE - Erik Faber - Marit Larsen - Postgirobygget
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå