Gå til innhold

Oppskrift på kakemenn?

mariflyfly

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er ingen kakemenn-kjenner, men jeg synes disse blir gode:

TERRYS KAKEMENNER

2 dl melk

280g sukker

- kokes opp -

100g smør smeltes i blandingen.

- kjøl ned -

Bland i 420 g mel og 2 toppede ts hornsalt.

Stek ved 200 grader i ca 10 min.

Deigen trenger IKKE stå kjølig til neste dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne oppskriften fant jeg her inne en gang. De skal altså stå kaldt en stund så da blir det lettere å kjevle dem ut. Porsjonen er ikke veldig stor så jeg pleier å doble den.

100 g smeltet smør

3 dl sukker

2 dl melk

1 ts hornsalt

1 liter hvetemel

Rør sammen alt, dekk med plast og la stå i kjøleskap over natten. Kjevle ut til ca ½ cm tykkelse. Trykk ut kakemenn (eller andre ønskede former) og sett på stekebrett. Stek ved 175 grader i ca 7 minutter. De skal ikke bli gylne. Pynt med rosa glasur eller rød konditorfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne oppskriften fant jeg her inne en gang. De skal altså stå kaldt en stund så da blir det lettere å kjevle dem ut. Porsjonen er ikke veldig stor så jeg pleier å doble den.

100 g smeltet smør

3 dl sukker

2 dl melk

1 ts hornsalt

1 liter hvetemel

Rør sammen alt, dekk med plast og la stå i kjøleskap over natten. Kjevle ut til ca ½ cm tykkelse. Trykk ut kakemenn (eller andre ønskede former) og sett på stekebrett. Stek ved 175 grader i ca 7 minutter. De skal ikke bli gylne. Pynt med rosa glasur eller rød konditorfarge.

BLir de myke? Kan ikke fordra harde kakemenn nemlig...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLir de myke? Kan ikke fordra harde kakemenn nemlig...:-)

Ja, de blir ganske sånn kransekakemyke som jeg mener de skal være. Det er derfor jeg har byttet til denne oppskriften fra den jeg hadde (som for øvrig også var usedvanlig håpløs å kjevle ut). Men de må jo ikke stekes for lenge. Jeg bruker nesten ikke manneformene fordi da får jeg tynne bein og armer som fort blir tynne og tørre. Bedre med juletrær og griser f.eks. som er rundere i fasongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...