Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Hei! Jeg er en jente på 11 år. Jeg lurer på om det er noen andre 11 åringer som får lov til å ta hull i ører eller sminke seg?
Lapetos Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 Hei! Jeg er en jente på 11 år. Jeg lurer på om det er noen andre 11 åringer som får lov til å ta hull i ører eller sminke seg? Jeg har ikke barn selv, så jeg kan ikke svare utifra erfaring, men jeg kan si hva jeg mener Hull i ørene synes jeg ikke er noe problem for en elleve-åring, det kan være veldig fint, og er vel ganske vanlig Men sminke synes jeg kanskje det er for tidlig for.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 Jeg har ikke barn selv, så jeg kan ikke svare utifra erfaring, men jeg kan si hva jeg mener Hull i ørene synes jeg ikke er noe problem for en elleve-åring, det kan være veldig fint, og er vel ganske vanlig Men sminke synes jeg kanskje det er for tidlig for. Det går også an å vente til du begynner på ungdomsskolen og blir ordentlig ungdom, både med hull i ørene og sminke
Bernardette Skrevet 24. november 2009 #4 Skrevet 24. november 2009 Hull i ørene - ja. Sminke - nei det syns jeg er litt tidlig. Jeg syns det er trist at så unge mennesker skal måtte sminke seg, det blir helt feil.
putit Skrevet 24. november 2009 #5 Skrevet 24. november 2009 Jeg er enig med de to over her: hull i ørene vil jeg si er greit, det fikk jeg selv da jeg var 5-6 år og ser ikke noe problem i det. Sminke synes jeg man bør vente med til man begynner på ungdomsskolen, selv om altfor mange sminker seg mens de er mye yngre. Når man er 11 er man fremdeles et barn, og etter min mening skal ikke barn sminke seg!
Phaedra Skrevet 24. november 2009 #6 Skrevet 24. november 2009 Hull i ørene synes jeg er greit, mens sminke bør man vente med til man begynner på ungdomsskolen.
Gjest Gjest_mum_* Skrevet 24. november 2009 #7 Skrevet 24. november 2009 Jenta mi er 10 og har nettopp fått hull i ørene. Sminke får hun ikke bruke, må vente til hun begynner på u-skola.
Chiyo Skrevet 24. november 2009 #8 Skrevet 24. november 2009 Hei! Jeg er en jente på 11 år. Jeg lurer på om det er noen andre 11 åringer som får lov til å ta hull i ører eller sminke seg? Jg fikk hull i ørene da jeg var fem for første gang, men vi måtte la dem gro igjen forid jeg ikke tålte det. Selv mener jeg at det er greit om barnet velger det selv, jeg blir litt sint når jeg ser babyer med hull i ørene. Men besteveninnen min har Afrikanske foreldre og hun sier at når hun får barn så skal alle døttrene hennes få hull i ørene når de er 2 månder gamle fordi det er helt normalt i mange kulturer. Jeg syns ikke det burde være lov og det har jeg sagt til henne mange ganger, men hun bryr seg ikke og syns det er greit forde. Når det kommer til sminke syns jeg 11 år er litt ungt. Jeg syns en må vente til en er rundt 13 år. Hva skal en 11 åring med sminke?
Inger88 Skrevet 24. november 2009 #9 Skrevet 24. november 2009 Jeg har ikke barn, men kan jo si min mening. Synes det er litt tilig med hull i ørene når en er 11 jeg. Nå vet ikke jeg hvor mye en elleve åring klarer selv, men synes en vertfall må vente til ungen er så stor at h*n klarer å vaske/rense pircing selv.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2009 #10 Skrevet 24. november 2009 Når det kommer til sminke syns jeg 11 år er litt ungt. Jeg syns en må vente til en er rundt 13 år. Hva skal en 11 åring med sminke? Hva skal en trettenåring med sminke?
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2009 #11 Skrevet 24. november 2009 Hvilken skade tar en 11-åring av å bruke sminke? I den alderen og ned er det gjerne spennende og gøy å sminke seg. Daglig er kanskje litt mye, da jeg kan tenke meg at det blir en del bortkastet tid, men å skulle nekte barna det ser jeg virkelig ikke poenget i.
Minttu Skrevet 24. november 2009 #12 Skrevet 24. november 2009 Hull i ørene bør man hvertfall få lov til! Når det gjelder sminke, så syns jeg egentlig at det er ok også, men IKKE OVERDRIV! Litt mascara, evt.eyeliner og litt blush er ok. Men seriøst, for din egen skyld, ikke klin på foundation som er flere hakk mørkere enn din egen hudfarge, ikke ha på en hel haug med øyenskygge så det ser ut som du har fått juling og ikke ha på så mye mascara at alt bare klumper seg og det ser ut som om du har limt på edderkoppbein rundt øya..
Gina_ Skrevet 24. november 2009 #13 Skrevet 24. november 2009 Syns en elleve-åring bør få lov til hull i ørene, men jeg ville heller ha ventet til jeg var eldre og fått piercet ørene hos en profesjonell. Renere kutt, ikke bare en butt gjenstand most inn i øret. Og nå er det mye rensligere hos de fleste piercere, enn disse pistolene hos frisører som ikke alltid kan desinfiseres ordentlig. Uansett, det jeg vil frem til er at så lenge det er av fri vilje bør det være greit, og at personen kan ta vare på piercingen selv
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2009 #14 Skrevet 24. november 2009 Syns en elleve-åring bør få lov til hull i ørene, men jeg ville heller ha ventet til jeg var eldre og fått piercet ørene hos en profesjonell. Renere kutt, ikke bare en butt gjenstand most inn i øret. Og nå er det mye rensligere hos de fleste piercere, enn disse pistolene hos frisører som ikke alltid kan desinfiseres ordentlig. Uansett, det jeg vil frem til er at så lenge det er av fri vilje bør det være greit, og at personen kan ta vare på piercingen selv :klø: Hvorfor kan ikke en elleve-åring ta hull i ørene hos profesjonelle? Er da vanlig, det.
peanut_juice Skrevet 24. november 2009 #15 Skrevet 24. november 2009 Farmor tok med meg til frisøren når jeg var 11, og tok hull i ørene på meg. Hun er en ordentlig dame, og mente det var påtide at jeg ble en dame jeg også. :s
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2009 #16 Skrevet 24. november 2009 Så merkelig at folk her synes sminke er "verre" enn hull i ørene? Det siste kan jo føre til infeksjoner, nikkelallergi etc, mens sminke i det minste er relativt ufarlig. Selv om jeg synes det ser alt annet enn pent ut på småjenter. Synes egentlig store jenter bruker for mye også, men det er en annen sak.
Periwinkle Skrevet 24. november 2009 #17 Skrevet 24. november 2009 Hos profesjonelle er det 16-års aldersgrense på å ta hull i hørene. Jeg fikk hull i hørene da jeg var 6 fordi jeg hadde hatt kjempelyst på det lenge og det var mitt valg. jeg har ganske strenge foreldre så jeg vil ikke si det var deres valg. Jeg renste og alt selv. Det var bursdagsgave fra mine foreldre da jeg var seks. Jeg tenker nå at sminke som 11-åring er tidlig, MEN jeg brukte selv sminke da jeg var 11, så egentlig så er det kanskje ikke så dumt, så lenge man ikke overdriver. Litt mascara og kanskje litt lipgloss er jo helt greit det?
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2009 #18 Skrevet 24. november 2009 Hos profesjonelle er det 16-års aldersgrense på å ta hull i hørene. Jeg fikk hull i hørene da jeg var 6 fordi jeg hadde hatt kjempelyst på det lenge og det var mitt valg. jeg har ganske strenge foreldre så jeg vil ikke si det var deres valg. Jeg renste og alt selv. Det var bursdagsgave fra mine foreldre da jeg var seks. Jeg tenker nå at sminke som 11-åring er tidlig, MEN jeg brukte selv sminke da jeg var 11, så egentlig så er det kanskje ikke så dumt, så lenge man ikke overdriver. Litt mascara og kanskje litt lipgloss er jo helt greit det? Det er da vanlig å ta mye tidligere enn det. Selvfølgelig må foreldre være med.
Periwinkle Skrevet 24. november 2009 #19 Skrevet 24. november 2009 Det er da vanlig å ta mye tidligere enn det. Selvfølgelig må foreldre være med. Frisører er ikke profesjonelle etter hva som omtales som profesjonelle i tråden her Tattoosjapper som er "profesjonelle" har 16-års aldersgrense og det har blitt rimelig strengt på det pga mange yngre som kommer med lapp om at de får lov til å ta percing eller tattovering av mamma og pappa, selv om de egentlig ikke fikk lov. Tidligere var det greit å ta med foreldre om man var under 18 å skulle tattovere seg, det gjelder ikke i Norge lengre, man MÅ være 18. For percing må man være 16 i følge med foreldre eller 18.
Minttu Skrevet 24. november 2009 #20 Skrevet 24. november 2009 :klø: Hvorfor kan ikke en elleve-åring ta hull i ørene hos profesjonelle? Er da vanlig, det. Prof = Piercingstudio, ikke frisør, om noen tenkte det. Nå vet ikke jeg om man ikke kan ta hull i ørene hos en piercer når man er 11, men jeg kan ikke tro at det skal være et problem.. Ja, det er 16 årsgrense, er man yngre må man ha med forelder, men hvor ung vet jeg ikke! Men det er ørene.. Av alle steder.. Man bør kunne ta det hos en prof syns jeg. Frisører er ikke profesjonelle etter hva som omtales som profesjonelle i tråden her Tattoosjapper som er "profesjonelle" har 16-års aldersgrense og det har blitt rimelig strengt på det pga mange yngre som kommer med lapp om at de får lov til å ta percing eller tattovering av mamma og pappa, selv om de egentlig ikke fikk lov. Tidligere var det greit å ta med foreldre om man var under 18 å skulle tattovere seg, det gjelder ikke i Norge lengre, man MÅ være 18. For percing må man være 16 i følge med foreldre eller 18. Det siste du kommer med er ikke sant! For å ta piercing skal du være 16, er du yngre må du ha med forelder Det er kun 18 årsgrense på intimpiercing, noe ørene slettes ikke er! Dessuten tar man ikke hos tattosjapper, men piercingstudio, men ja, noen steder kan ha begge deler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå